Keittiön laatikoiden lukitus
- Limpuri
- Apukuski
- Truck: Lahti Eagle 451/b10m
Keittiön laatikoiden lukitus
Moro, mitäs porukka on käyttänyt keittiön laatikoiden lukitukseen, magneeteista olen lukenut mutta onko joku tehnyt jonkun mekaanisen millä pysyy varmasti kiinni?
- Rantarosvo
- Kansleri
- Truck: Haaveena vasta
- Viesti:
Re: Keittiön laatikoiden lukitus
Veneissä käytetään systeemiä jossa laatikkoa pitää hiukan nostaa enenkun tulee ulos. Yksinkertanen kolo listassa. Jos valmis laatikosto, niin hankala toteuttaa jälkikäteen. Venetarvikeliikkeissä on myös erilaisia lukitussalpa systeemejä. Helppo käyttösimpiä on vetokahvan tilalla oleva reikä jossa sisäpuolella sormella painettava salpa, mutta silläkin pitäs olla vastakappale johon ottaa kiinni. Taas tulee vastaan ongelma valmiissa laatikostossa. Magneetilla saa kyllä pysymään se on varma. Alla olevasta linkistä löytyy eri vahvusia neodyymimagneetteja ja muistaaksein 150kg on kovin pitovoima mikä löytyy. Pari kolme kiloa vois olla sopiva, tosin ei itellä kokemusta meneekö jo hankalaks avata esim. lapsilla.
http://www.supermagnete.de/eng/supermag ... um-magnets
http://www.supermagnete.de/eng/supermag ... um-magnets
Rosmo
- Limpuri
- Apukuski
Juu on valmis laatikosto, eli toi nostohomma ei oikein toimi...suunitellaan..
- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
Laatikko tarvii 30kg magneetin. Mieluummin kaksi. Kun laatikko on täynnä tavaraa niin kyllä sillä on kova halu aueta kaarteissa.
Aika hyvä tulee kun laittaa magneetit laatikon kylkiin. Aika tarkasti pitää säätää että magneetit imaisee tasaisesti molemmilta puolilta.
Itse olen käyttänyt clas ohlsonin neodym magneetteja.
Aika hyvä tulee kun laittaa magneetit laatikon kylkiin. Aika tarkasti pitää säätää että magneetit imaisee tasaisesti molemmilta puolilta.
Itse olen käyttänyt clas ohlsonin neodym magneetteja.
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Tosi harrastaja
- Truck: MB Atego 1223
Viiden vuoden pähkäilyn tuloksena päädyin tällaiseen ratkaisuun. Nämä on ostettu Bauhausista, mutta aikaisemmin taisin ostaa samoja Biltemasta. Tuon jousen voimaa voi säätää salvassa olevalla ruuvilla. Kotikeittiössä on toiminut n. 10 vuotta, autossa on ollut vasta yhden reissun. Tuossa kuvan etiketissä lukee "kuulasalpa, halk 50mm", tarkoittanee ehkä pituutta?
- Liitteet
-
- IMGP8614.JPG (103.72 KiB) Katsottu 24884 kertaa
-
- IMGP8615.JPG (99.15 KiB) Katsottu 21972 kertaa
-
- IMGP8619.JPG (113.81 KiB) Katsottu 21972 kertaa
Viimeksi muokannut peejii, 20 Helmi 2016 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- kyykkis
- Kokenut kuljettaja
- Truck: B10M vanhool
- Member id: 122
Mulla on ala kaapeissa mekaaninen keskuslukko. Yhdellä vivulla 8 vetolaatikkoa saa lukittua. 

- Liitteet
-
- kaappi.png (154.73 KiB) Katsottu 21965 kertaa
- kulkuri
- Kansleri
ikean laatikko ja ovi mekanismi käytössä ja aina kiinni pysyneet ajossa ilman lisä lukitusta 

-
- Tosi harrastaja
- Truck: MB Atego 1223
Onkos tuossa induktiokeittotaso?kyykkis kirjoitti:Mulla on ala kaapeissa mekaaninen keskuslukko. Yhdellä vivulla 8 vetolaatikkoa saa lukittua.
- kyykkis
- Kokenut kuljettaja
Jep. Gigantista.peejii kirjoitti:Onkos tuossa induktiokeittotaso?
- pelti
- Kansleri
- Truck: Hymer camp
- Viesti:
ikean koneisto ei mulla riitä, jos lasisia lautasia on laatikossa (siis painavampaa kamaa), ton ikean lisäksi on 2 x 7 kg magneetti, eikä sekään noita lautaskaappeja meinaa pitää. Eli toi 30 kg on hyvä lähtöarvo.
Toki jos tekee niin että laatikosto on vähän kallellaan ja oikasee sen tason sit suoraan, niin se jeesaa.
Toki jos tekee niin että laatikosto on vähän kallellaan ja oikasee sen tason sit suoraan, niin se jeesaa.
peltiliiteri.com
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Toi on pommin varma eikä tarvii kaksin käsin yrittää aukoa minkä salvat ja magneetit jne tekee.kyykkis kirjoitti:Mulla on ala kaapeissa mekaaninen keskuslukko. Yhdellä vivulla 8 vetolaatikkoa saa lukittua.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Limpuri
- Apukuski
Tuo kyykiksen versio on juuri sitä mitä haen, eihän siitä vaan ole enempää kuvia? Onko tuo pystyakseli millä kiinni tuossa rungossa?
- kyykkis
- Kokenut kuljettaja
Piti käydä ottamassa kuvan.
Siis vaaka tanko menee kaikkien kaappien läpi. Vipuvarret piti hitsata siihen valmiin kaapin sisällä.
Pystytanko on yläpäästä kiinni vipuvarressa ja alapää on vain kaapin pohjaan tehdyssä reijässä.
Siis vaaka tanko menee kaikkien kaappien läpi. Vipuvarret piti hitsata siihen valmiin kaapin sisällä.

Pystytanko on yläpäästä kiinni vipuvarressa ja alapää on vain kaapin pohjaan tehdyssä reijässä.
- Liitteet
-
- vivusto.jpg (34.03 KiB) Katsottu 24700 kertaa
- Limpuri
- Apukuski
Kiitos kuvista siitä on paljon apua, ideaa saa varmaan lainata.
- kyykkis
- Kokenut kuljettaja
Aivan varmasti saa!Limpuri kirjoitti: ideaa saa varmaan lainata
Radiossa ovat mainostaneet "handsfree" kaappeja jotka aukeaa tönäisemällä. Serkulla on myös vastaava kaapisto (en nyt tiedä onko se juuri se mainostettu handsfree kaappi), olen niitä muutamankerran nykinyt auki ilman tönäisyä, joka kyllä onnistuu mutta vaatii aika paljon voimaa.. Kun vaan osaisi arvioida kuinka paljon voimaa on liian paljon.
Magneetissa on se huono puoli että se irroittaa silleen äkkiä. Eli kun kaappia avaa sen aina riuhtaisee auki. Siinä tarralenkkarintarrassa on ehkä vähän tasaisempi se irroitus?
Yksi vaihtoehtohan olisi tehdä semmoinen sähkömoottorisysteemi jokaiseen laatikkoon
Magneetissa on se huono puoli että se irroittaa silleen äkkiä. Eli kun kaappia avaa sen aina riuhtaisee auki. Siinä tarralenkkarintarrassa on ehkä vähän tasaisempi se irroitus?
Yksi vaihtoehtohan olisi tehdä semmoinen sähkömoottorisysteemi jokaiseen laatikkoon

- Rantarosvo
- Kansleri
- Viesti:
Kyykkiksen systeemi sähkömoottorilla. Menee automaattisesti kiinni ko lyö pirssin käyntiin. Varjopuolena et ajon aikana ei laatikkoja auota.
Rosmo
- Bussiton
- Vapaaherra
- Member id: 015
Mut voihan sitä äkkiä suoralla tienpätkällä sen verran sammuttaa että saa laatikot auki 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Member id: 244
Se joka on tehny bussikuskinvalan ni ei onkelmaa vaikka sammuttas välillä auton kesken ajon 

Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viesti:
Mie en oo valaa suorittanu, mut oon mie jonkun lapin tilauskeikan ajanu. Voishan siihen kyökkiin tietysti laittaa jonkun painonapin jolla aukeis. Tai sitten valjastaa mikin hyötykäyttöön. Kun kuski laulaa saa laatikot auki. Ai hitto miten menis vähän ruokaa jos mie oisin kuskina. Kukaan ei haluis laatikkoja auki
Tai vilkkuun, niin laatikot ois auki, kiinni, auki, kiinni, auki, kiinni, auki, kiinni

Tai vilkkuun, niin laatikot ois auki, kiinni, auki, kiinni, auki, kiinni, auki, kiinni

Rosmo