Scania 113 vm. 94
Re: Scania 113 vm. 94
Tyyppikilvestä selviää mikä se on. Löytyy yleensä etuoven päältä, portaikosta tai ohjaamosta.
Re: Scania 113 vm. 94
Scanian alusta on ruotsista, niin sillä noisa tuomessa koritetuista linja-autoista tulee ruotsalaisia.
Re: Scania 113 vm. 94
Täytyypä katsoa kun kotiutuu reissusta että mitä sitä ihan tarkalleen ottaen on hankkinut.
Re: Scania 113 vm. 94
Jaha, näköjään puhelimella saa laitettua kuvia, toki miten päin sattuu... Mutta eiköhän tuostakin selviä oleellinen, nätillä alulla.
Re: Scania 113 vm. 94
Kattokanavat irti
Viimeksi muokannut Jnaukki, 08 Loka 2018 09:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Scania 113 vm. 94
Mee sinne puhelimen kuvakirjastoon, valitse kuva, pyöritä sitä johonki päin vaik 90°, tallenna. Sit avaat sen kuvan uudestaan, pyörität sen takas oikeinpäin ja tallennat. Nyt ne tallentuu foorumeille oikein. Ihan tyhmää, tiedän, mut ainoo tapa saada ne toimii oikein.
Nyt jos haluut kääntää noi, jo tallentamasi kuvat, oikein päin, teet ton em prosessin puhelimella, sit avaat ton sun postauksen ja painat "edit" tai "muokkaa", poistat kuvat ja liität uudestaan samat kuvat puhelimesta takas siihen viestiin.
Ällöttävvää?
ON!
Nyt jos haluut kääntää noi, jo tallentamasi kuvat, oikein päin, teet ton em prosessin puhelimella, sit avaat ton sun postauksen ja painat "edit" tai "muokkaa", poistat kuvat ja liität uudestaan samat kuvat puhelimesta takas siihen viestiin.
Ällöttävvää?
ON!
Re: Scania 113 vm. 94
Ei vahingossakaan pystyyn tule tuo kuva, taidan tehdä johonkin kuvapalveluun gallerian suosiolla.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 182
- Liittynyt: 12 Tammi 2015 18:34
- Truck: Scania Scala L94
- Location: Kihniö
- Paikkakunta: Kihniö
Re: Scania 113 vm. 94
Noista korimalleista vielä
Delta Plan josta myöhemmin tuli Carrus oy Lieto
Delta Star 1980-1985?
Delta Star 30 3,3m
Delta Star 50 3,5m Nämä mallit tuotannossa n. 1985-1988
Delta Superstar 9000 3,7m
Delta Jumbo 4,0m
Delta Star 301 3,3m 1989-1995
Delta Star 501 3,5m 1989-1995
Delta Superstar 3,7m 1989-1993
Delta Star 701 3,7m 1990-1995
Delta Jumbostar 4,0m 1989-1993?
Carrus Star 302 3,3m 1995-2002
Carrus Star 502 3,6m 1995-2001
Carrus Star 602 3,7m 1993-2001
Carrus Star 503 (Scania ja MB) 3,6 2001-2002
Carrus Star 603 (Scania ja MB) 3,7 2001-2002
Volvo 9700S 3,3m 2002 ->
Volvo 9700H 3,6m 2002 -> Näissäkin jo useampia faceliftauksia, mutta niiden vuosimalleja en ole niin tarkkaan enää seurannut/ pysynyt kärryillä
Volvo 9700HD 3,7m 2002 ->
Ajokki (myöhemmin Carrus oy ajokki)
Victor ->1990
Royal (Norjaan Classic) ->1990
Vector 1990-1994
Regal (Norjaan Classic) 1990-1994
Vector 3,3m (pyöreät valot) 1995-2001
Regal 3,5-3,7m (yleensä pyöreät valot) 1995-2001
Classic 3,3-3,6m (vain scanian alustalla) 1995-2001
Tuossa nyt hiukan suuntaa antavaa suht. kattavaa listausta eri malleista, vuosimalleissa ja korkeuksissa voi olla yksilöistä riippuen pieniä heittoja. Mutta noin ne pääpiirteissään pitäs mennä. Kaikkia koreja on käsittääkseni saanut tilattua halutun levyisenä ja pituisena (10-15m), takaoven paikan on voinut itse päättää ja onhan noissa hyvin monta muutakin asiaa jotka asiakas voi tilatessa valita.
Delta Plan josta myöhemmin tuli Carrus oy Lieto
Delta Star 1980-1985?
Delta Star 30 3,3m
Delta Star 50 3,5m Nämä mallit tuotannossa n. 1985-1988
Delta Superstar 9000 3,7m
Delta Jumbo 4,0m
Delta Star 301 3,3m 1989-1995
Delta Star 501 3,5m 1989-1995
Delta Superstar 3,7m 1989-1993
Delta Star 701 3,7m 1990-1995
Delta Jumbostar 4,0m 1989-1993?
Carrus Star 302 3,3m 1995-2002
Carrus Star 502 3,6m 1995-2001
Carrus Star 602 3,7m 1993-2001
Carrus Star 503 (Scania ja MB) 3,6 2001-2002
Carrus Star 603 (Scania ja MB) 3,7 2001-2002
Volvo 9700S 3,3m 2002 ->
Volvo 9700H 3,6m 2002 -> Näissäkin jo useampia faceliftauksia, mutta niiden vuosimalleja en ole niin tarkkaan enää seurannut/ pysynyt kärryillä
Volvo 9700HD 3,7m 2002 ->
Ajokki (myöhemmin Carrus oy ajokki)
Victor ->1990
Royal (Norjaan Classic) ->1990
Vector 1990-1994
Regal (Norjaan Classic) 1990-1994
Vector 3,3m (pyöreät valot) 1995-2001
Regal 3,5-3,7m (yleensä pyöreät valot) 1995-2001
Classic 3,3-3,6m (vain scanian alustalla) 1995-2001
Tuossa nyt hiukan suuntaa antavaa suht. kattavaa listausta eri malleista, vuosimalleissa ja korkeuksissa voi olla yksilöistä riippuen pieniä heittoja. Mutta noin ne pääpiirteissään pitäs mennä. Kaikkia koreja on käsittääkseni saanut tilattua halutun levyisenä ja pituisena (10-15m), takaoven paikan on voinut itse päättää ja onhan noissa hyvin monta muutakin asiaa jotka asiakas voi tilatessa valita.
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1259
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Scania 113 vm. 94
Näkyy kuva oikeinpäin kun sitä klikkaa Tsemppiä projektiin
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Re: Scania 113 vm. 94
Lattian tasaus menossa... Tulin sellaiseen johtopäätökseen että tankkien kohdalta en edes yritä tasata, laitan vaan eristeet sinne ja levytän, tankkien ja ruuman väliseinästä taaksepäin sitten tasaan taka akselille saakka. Perälle tulee makuuhuone ja siellä lattiat jää siihen tasoon missä ovat moottorin vuoksi ja sillä ei sinällään ole väliä koska sinne tulee iso parivuode. Mutta! Keskellä kulkee auton pituus suuntaisesti ne kaksi runkopalkkia jotka muodostaa sen kaapeli/putki hyllyn ja keskikäytävän. Nämä on minulla niin että ne nousee taaksepäin mennessä, keulan ja perän korkeusero 140mm.onko näitä joku muuttanut vaakaan,näyttää nimittäin siltä että aika savotta on noita ruveta muuttamaan, taidan laiskuuttani tehdä niitten mukaan sen lattian ellei jollain ole helppoa konstia niihin?
Re: Scania 113 vm. 94
Lattia tuli tasattua, sais aloittaa eristyksen ja levytyksen. 20x40mm ja 60x40mm profiili putkea laitoin, niihin kiinni 15mm filmivaneri niin luulis olevan tukeva. Täytyy pönkätä ruumatilasta lisää jos jää notkumaan...
Re: Scania 113 vm. 94
Muutama vinopalkki tuli kuvan jälkeen laitettua vielä vaakaan vaan aikalailla tuollainen siitä tuli, edestä jää pätkä lattiaa ylös vaan siihen laitetaan sitten keittiötä ja nojatuolia ym. Taemman oven kohta pitää myöhemmin vielä tehdä, siitä puuttuu pari rautaa ku oven sarana on edessä enkä tähän hätään keksinyt millä sen oven sais iäksi kiinni ja tiiviiksi. En keksiny sille mitään virkaa niin poistan sen käytöstä. Jostain kun löytyis 2-3mm paksua kumia tuon metallirungon ja vanerin väliin, ajattelin jos se estäisi nitinöitä ja natinoita.
Re: Scania 113 vm. 94
Ja sen verran vielä purusta, kuten tarkkasilmäisimmät huomaavat niin vessan kohdalta puuttuu lattiapellitkin... Meinasi himpun olla tiukassa se lasikuitu kiulu ja ne pirun portaat!
Re: Scania 113 vm. 94
Kyllähän tuota ovea voi hyödyntää noinkin. Laittaa ylös vaikka ulkotelkkarin ja alaosaan jää vaikka grillille jokin slide-taso.
- Timppa
- Ajoneuvos
- Viestit: 511
- Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
- Truck: Carrus 602 B 10 M
- Location: Hollola
- Member id: 2
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
Re: Scania 113 vm. 94
Jos ei ole ulkomailta tuotu sit se on jääny sinne , carrus 502 taitaa olla .
Re: Scania 113 vm. 94
Perhana, hyvä idea... Täytyykin tuumia jos ainakin alaosan jättäisi ovesta toimivaksi.
Re: Scania 113 vm. 94
Jos tarkoitut tuota mun ajatusta, niin suosittelen kuitenkin että jätät oven kokonaiseksi. Siinä on nykyisellään kohtuullisesti tiivistyvä rakenne joka tiettävästi toimii ihan hyvin. Tuon oven puolittaminen, yläosan kiinteäksi muuttaminen, ja saumakohdan rakentaminen tiivistyväksi ja toimivaksi on hemmetinmoinen homma, jonka lopputuloksesta ei voi olla varma, eikä siitä ole mitään käytännön hyötyä. Jos yläosaa ei halua hyödyntää mitenkään, niin heti oven taakse vaan suora levy. Tilahukka on sen levyn verran, joka tuskin osoittautuu merkitykselliseksi.
Mä kuitenkin hyödyntäisin sen yläosan jotenkin. Jos ei telkkaria, niin grillialustaan sopiva varuste voisi olla esim jokin vesipiste, jääkaappi tms köökkivarustetta.
Vastaavan systeemin voisi tietysti tehdä kylkiluukkuunkin, mutta tuossa sun autossasikin kylkiluukut aikeavat todennäköisesti ylöspäin, ja se luukku jää siihen eteen häiriimään, toisin kuin tuo vippiovi joka nyt kuitenkin on kohtuu nätisi sivussa, eikä tarvitse kuin n. puolet siitä tilasta mitä yläreunasta saranoitu kylkiluukku aukeamiseen.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Scania 113 vm. 94
Ovi voisi toimia lastausluukkuna autoon. Auto pelkällä etuovella on hankala lastata varusteita. Saa kantaa kaikki kassit ja laatikot kapeaa käytävää pitkin paikoileen. Minun on vaikea kuvitella autoa ilman keskiovea, kun se on muodostunut meillä pääoveksi. Yleensä parkissa käytämme keskiovea ja etuovi jää lähes aina käyttämättä.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Re: Scania 113 vm. 94
Jääköön tuo ovi vielä paikalleen, uskotaan viisaampia.
Eristyksiä aloitettu ja lattiarakenne on muodostunut seuraavanlaiseksi. = pohjan rautarakenteen välit on eristetty 40mm finnfoamilla, rautojen päälle tulee 2mm paksu butyylitiivistenauha ja siihen ruuvataan 15mm filmivaneri. Filmivanerin päälle tulee 30mm finnfoam johon upotetaan lattialämmitys putket ja tämän päälle tulee itse lattia, luultavasti vinyylilankku. Näkeekö kukaan tässä mitään p
Radikaalia virhettä tai parannettavaa?
Eristyksiä aloitettu ja lattiarakenne on muodostunut seuraavanlaiseksi. = pohjan rautarakenteen välit on eristetty 40mm finnfoamilla, rautojen päälle tulee 2mm paksu butyylitiivistenauha ja siihen ruuvataan 15mm filmivaneri. Filmivanerin päälle tulee 30mm finnfoam johon upotetaan lattialämmitys putket ja tämän päälle tulee itse lattia, luultavasti vinyylilankku. Näkeekö kukaan tässä mitään p
Radikaalia virhettä tai parannettavaa?
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Scania 113 vm. 94
Funtsi tarkkaan miten ajat ne länmitysputket sinne levyyn. Pexiputki laajenee aika tavalla ja pitkissä vedoissa korostuu tämä ilmiö. Jos siis aattelit vetää keskikäytävän päästä päähän pitkillä putkilla, ni päissä mutkat pullahtaa helposti kolosistansa ulos ku putket kuumenee.
Ite ehkä laittasin lämmitysputkien päälle vielä jonku 7-9mm faneerin ennen sitä vinyyliä.
Kaikki edellämainittu perustuu täysin mutuun, eikä välttämättä ole linjassa todellisuuden kanssa. Sitäpaitsi muutenki oon täyttä ymmärrystä vailla ja täydellisen edesvastuuton. Kysy vaikka keltä.
Ite ehkä laittasin lämmitysputkien päälle vielä jonku 7-9mm faneerin ennen sitä vinyyliä.
Kaikki edellämainittu perustuu täysin mutuun, eikä välttämättä ole linjassa todellisuuden kanssa. Sitäpaitsi muutenki oon täyttä ymmärrystä vailla ja täydellisen edesvastuuton. Kysy vaikka keltä.
- Geekuality
- Rattiamiraali
- Viestit: 490
- Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
- Truck: B12 Carrus 602 '96
- Location: Helsinki
- Member id: 348
Re: Scania 113 vm. 94
Ihan mielenkiinnosta, mikä on tämänhetkinen ajatus sen lattian kallistuksen osalta, tehdä vain lattia kaltevaksi?
Mulla on ollut kovasti ajatuksissa (no ok, viime aikoina tosi taka-alalla mut pitäisi taas aktivoitua ennen kun se jäätyy lumipenkkaan koko talveksi) tuo oman lattiaproggiksen mietintä ja tuota samanlaista perästä keulaan kallistuvaa lattiaa olen tuskaillut itsekin. Olen myös miettinyt ihan samaa, että vaikka niitä reunoja madaltaisikin, tuon kallistuksen "korjaaminen" metallihommina olisi tosi tuskaista joten se tosiaan ei ole vaihtoehto.
Mietin kuitenkin että korjaisi sen vinouden sitten siihen metallirakenteen päälle puusta lattiapinnan alle (eli yksi ylimääräinen porras siihen kohtaan istuinryhmien jälkeen josta tasattu lattia alkaa) ja saisi siten lattiasta tasaisen lisäksi myös suoran. Tuli nimittäin jo tässä ensimmäisessä vaiheessa ihan riittävästi tapeltua tuon kanssa (ILPin sisäyksikön kiireasennus on selkeästi vinossa, väliaikaiskeittiöön sain sahattua suht' oikeanmittaiset jalat piirrusteltuani niiden oikeat mitat ensin tietokoneella (kuva FB:ssä).
Mulla on ollut kovasti ajatuksissa (no ok, viime aikoina tosi taka-alalla mut pitäisi taas aktivoitua ennen kun se jäätyy lumipenkkaan koko talveksi) tuo oman lattiaproggiksen mietintä ja tuota samanlaista perästä keulaan kallistuvaa lattiaa olen tuskaillut itsekin. Olen myös miettinyt ihan samaa, että vaikka niitä reunoja madaltaisikin, tuon kallistuksen "korjaaminen" metallihommina olisi tosi tuskaista joten se tosiaan ei ole vaihtoehto.
Mietin kuitenkin että korjaisi sen vinouden sitten siihen metallirakenteen päälle puusta lattiapinnan alle (eli yksi ylimääräinen porras siihen kohtaan istuinryhmien jälkeen josta tasattu lattia alkaa) ja saisi siten lattiasta tasaisen lisäksi myös suoran. Tuli nimittäin jo tässä ensimmäisessä vaiheessa ihan riittävästi tapeltua tuon kanssa (ILPin sisäyksikön kiireasennus on selkeästi vinossa, väliaikaiskeittiöön sain sahattua suht' oikeanmittaiset jalat piirrusteltuani niiden oikeat mitat ensin tietokoneella (kuva FB:ssä).
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi