Marpi

Kerro omasta projektistasi
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Taitaa nuo painot olla carruksen ilmoittamia painoja tavaratilojen kestolle. Mulla takaruumassa 600kg keskiruuma 600kg ja pyörien päälä olevat pikkuluukut muistaakseni 30kg.
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless »

Joo pikkuluukuissa näku lätkät 30kg
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless »

wiima63 kirjoitti: 09 Maalis 2019 14:19 Regal 350 ja Regal 360 mikä on melko harvinainen. 350 korkeus kun 502 ja 360 korkeus kuin 602 suunnilleen.

Tuo näyttäis silmällä 350 mallille.
Juu toi oli regal 350.
Nyt tuli trafilta rekisteri ote niin siinähän se oli.
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless »

IMG_20190312_141022.jpg
Onko noi sisäkatossa sivuilla edessä ja takana olevat 4kpl puhallin koneita nyt sitten pelkkiä lämmitys puhaltimia vai kuuluuko ne jotenkin tohon ilmastointiin?

Mieli tekis ne poistaa kun suunnitelmissa lattialämmitys vesiputkilla ja lto koneen tuloilmalle lämmityskenno niin luulis riittävän johonki asti.
Avatar
Zuikkis
Ajoneuvos
Viestit: 907
Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
Truck: K113 Golden Eagle
Location: Hollola
Member id: 315
Viesti:

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja Zuikkis »

eagless kirjoitti: 09 Maalis 2019 15:59 En nyt voinut liittää kuvaa tähän mutta ruumassahan menee 300mm korkea 1.5mm seinämällä oleva keskikäytävän palkki.
Onko se Carruksessa tosiaan noin korkea "palkki"? Lahtelaisessa oli vaan ehkä 80mm*40mm palkit keskikäytävällä, ja siihen harvakseltaan hitsailtu just joku 300mm korkea pelti missä oli pokkaukset ylä- ja alapäässä joiden varaan vanerit tuli. Tuo ainakin oli niin lenkura letku että en voi kuvitella sillä mitään vaikutusta kantavuuteen olevan. Poistin ne kokonaan, tai jossain paikoissa siirsin ulkoseinälle niin sai matalammalle lattialle uuden tellingin.
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018. :)
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless »

IMG_20190309_151941__01.jpg
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless »

Mittailin että 300mm korkea ja 1.5mm paksua.
Mutta en oo vielä purkanut että mitä tuolla sisällä on.
Mietin vain että kyllä tuokin tukee ylös/alas suuntaan jonkin verran.
Avatar
VeihtiPekka
Rattimajuri
Viestit: 166
Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja VeihtiPekka »

Tuo 300 mm korkea osa on 1,5 mm pellistä pokattu z-profiili jonka kylkeen on kiinnitetty 12mm vaneeri. Korokkeet muodostuu tuosta profiilista ja kuvassakin näkyvistä 20*40 putkista joitten päällä on sitten lattia vaneeri. Z-profiilin alla kulkevat 40*80 putket on sitten varsinaista kantavaa rakennetta. Käytävän lattia on suoraan niiden päällä.
Avatar
VeihtiPekka
Rattimajuri
Viestit: 166
Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja VeihtiPekka »

Tuolta kun katot kuvaa missä keskivessa on poistettu niin siitä selviää aika hyvin Regalin korokkeet rakenne.

viewtopic.php?t=7392#p76377
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless »

VeihtiPekka kirjoitti: 13 Maalis 2019 22:27 Tuo 300 mm korkea osa on 1,5 mm pellistä pokattu z-profiili jonka kylkeen on kiinnitetty 12mm vaneeri. Korokkeet muodostuu tuosta profiilista ja kuvassakin näkyvistä 20*40 putkista joitten päällä on sitten lattia vaneeri. Z-profiilin alla kulkevat 40*80 putket on sitten varsinaista kantavaa rakennetta. Käytävän lattia on suoraan niiden päällä.
Eikös keski lattian vanerin alla ole putkia/johtoja myös ainaki mitä muita purkukuvia katellut?
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

eagless kirjoitti: 14 Maalis 2019 10:52
VeihtiPekka kirjoitti: 13 Maalis 2019 22:27 Tuo 300 mm korkea osa on 1,5 mm pellistä pokattu z-profiili jonka kylkeen on kiinnitetty 12mm vaneeri. Korokkeet muodostuu tuosta profiilista ja kuvassakin näkyvistä 20*40 putkista joitten päällä on sitten lattia vaneeri. Z-profiilin alla kulkevat 40*80 putket on sitten varsinaista kantavaa rakennetta. Käytävän lattia on suoraan niiden päällä.
Eikös keski lattian vanerin alla ole putkia/johtoja myös ainaki mitä muita purkukuvia katellut?
Ainakin takamoottorisessa on käytävän alla : lämpöputket eteen, sähkö moottori- koelauta, akkukaspeli, tais ohj tehostan putket olla myös, jotain paineilmalinja ym. Keskimoottoriset ehkä etuosassa vain?
Avatar
jämä
Kuski
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Helmi 2018 14:27
Truck: scania k92 -89
Location: Imatra

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja jämä »

koikka ja onne rakenteluun.itse ostin vunna 2016 joulukuussa tommoisen 10m lahtelaisen ja aloin miettia miten laittaisin sitä,katselin näitä projekteja ja ihmettelin suuresti miksi ihmeessä pitää valmista pohjaa ruveta madalluttamaan ainakaan ensi rakentajan.koska mitä enemmän purkaa sitä suuremmaksi projekti kasvaa joten päätin rakentaa ilman lattian laskua koska kaikki kulku tapahtuu minulla normaalia linjurin keski käytävää pitkin ei minulla ainakaan ole tarvinnut mennä seinän vieriä pitkin minnekkään.tavara tilan olen putkittanut uudelleen kokonaan koska vanhat putket oli hieman pekehtyneet.vappuna 2017 lähdimme ensi matkalle täysin varustetulla ja matkailu autoksi katsastetulla busilla. no vähän liiottelin eihhän täysin varusttettua olekkaan.mutta enivei sen jälkeen on helppo tehdä muutoksia kun ensin pääsee kokeilemaan mitä puutteita ja mitä tarpeita tarvitsee lisää koskaan se ei ole valmis.omilla eristeillä ja tavaratilan eristämisellä olen pärjännyt hyvin ympäri vuoden joten harkitse kaksi kertaa miten ja miksi teet jotain.
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless »

Juu on tuota hiottu aika pitkään että mitä tehdä autolle.
Itse asiassa vuosi jopa pari imuroinut tietoa noista ennenkuin oli edes aihiota.
Toki suuri osa ajasta meni siihen kun kartotin että minkälainen aihion pitäis olla.

Sisäpinnat puran pellille koska haluan kunnon eristyksen.
Toki eristystä voisi jälkeenpäinki parannella mutta se tietää aika purkamista.

Tasalattia on haaveena niin tulee hieman lisää tilaa,helpottaa hieman sisustamista ja vesikiertoisen lattia lämmityksen toteutusta.

Toki tavara tila hieman pienenee mutta näillä näkymin se ei pitäis olla este.

Nyt on purkuhommat menossa ja on siellä useampi paikka joita joutuu pähkäileen että purkaako,jättääkkö paikoilleen vai siirtääkö.

Yritän ainakin nyt alussa tehdä hyvin kun ikää alkaa jo olla 50v mittarissa ja haave ois että tuosta tulisi tulevaisuutta silmälläpitäen työkäyttöön liikkuva majapaikka,perheen loma matkailuun liikkumaväline/majapaikka,liikuteltava kesämökki ja joskus tulevaisuudessa jopa liikuteltava koti jos siltä tuntuu.

Kun nyt saa eristykset tehtyä ja rungon sille mallin että toteuttamis kelpoinen niin sisustaa ja tekniikkaahan varmaan tulee jälkikäteen muuteltua moneen kertaan käyttäjä ystävällisemmäksi mutta mitä enempi joutuu jälkikäteen muutoksia tekemään niin aikaa ja rahaa palaa enempi.
Avatar
VeihtiPekka
Rattimajuri
Viestit: 166
Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja VeihtiPekka »

jämä kirjoitti: 19 Maalis 2019 12:00 koikka ja onne rakenteluun.itse ostin vunna 2016 joulukuussa tommoisen 10m lahtelaisen ja aloin miettia miten laittaisin sitä,katselin näitä projekteja ja ihmettelin suuresti miksi ihmeessä pitää valmista pohjaa ruveta madalluttamaan ainakaan ensi rakentajan.koska mitä enemmän purkaa sitä suuremmaksi projekti kasvaa joten päätin rakentaa ilman lattian laskua koska kaikki kulku tapahtuu minulla normaalia linjurin keski käytävää pitkin ei minulla ainakaan ole tarvinnut mennä seinän vieriä pitkin minnekkään.tavara tilan olen putkittanut uudelleen kokonaan koska vanhat putket oli hieman pekehtyneet.vappuna 2017 lähdimme ensi matkalle täysin varustetulla ja matkailu autoksi katsastetulla busilla. no vähän liiottelin eihhän täysin varusttettua olekkaan.mutta enivei sen jälkeen on helppo tehdä muutoksia kun ensin pääsee kokeilemaan mitä puutteita ja mitä tarpeita tarvitsee lisää koskaan se ei ole valmis.omilla eristeillä ja tavaratilan eristämisellä olen pärjännyt hyvin ympäri vuoden joten harkitse kaksi kertaa miten ja miksi teet jotain.
Eihän se tasalattia tosiaan ole itsetarkoitus. Toisaalta linjurin vakio käytävä on aika kapea. Minä tein kompromissin ja siirsin noita käytävän reunoja seinään päin. Regalissa on tilaa siirtää 25 cm molemmin puolin ennenkuin poikittauiset vinotuet tulee eteen. Se on paljo pienempi arpeetti kuin tasaaminen seiniä myöten. Puoli metriä leveämpi käytävä tekee autosta uskommattoman paljon tilavamman tuntuisen. Toisaalta koroke esim. keittiön kaappien alla ei haittaa mitään, eipähän tarvi erikseen sokkelia tehä sinne. Suihkukopin paikka on tietysti hyvä tasata kokonaan ettei tarvi kyyristellä suihkussa.
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless »

Mullahan ei lattiaa vielä avattu että sittenpä sen näkee lopullisen ratkaisun mutta jos ei tekemätön paikka tai liian työläs niin pyrin tasalattiaan tai nouseehan se perää kohti siltikin.

Se on jo tiedossa että lattia putkia joutuu joistain kohti jättään pois kun pitää jättää huoltoluukkuja.
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless »

Millä peitätte kiinnitysruuvit jos laittaa ensin verhoilun vaneriin liimalla edestä ja niiteillä takaa jonka jälkeen vanerit kiinni koolaus rimoihin ruuveilla?
Vai pysyiskö ne kiinni jopa wurtin liimasilikonilla?

Tai jos ensin ruuveilla vanerit seiniin jonka jälkeen verhoilu liimalla vaneriin mutta miten saa verhoilun reunat siististi?

Tuli sekin mieleen että onko kukaan kokeillut verhoilua kiinni suoraan muotoon leikattuihin finfoami palasiin ja finfoami liimasilikonilla tai urtsilla seinään kii?
No siihen vain ei sitten mitään jälkikäteen ruuvailla.
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless »

Nyt selvis semmonen tyyli ainakin teatterikankaalla että vanerit päällystetään irrallaan kankaalla ja ruuvin kohdille viilto josta ruuveilla paketti kiinni.
Sitten viilto liimataan kiinni jolloin ei näy ulospäin mitään.

Tuli vain mieleen että mahtaako onnistua myös nahalla siististi tuo tyyli?
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Viilto ruuville toimii hyvin. Pienemmät palat olen ampunut listanaulaimella taakse muutama tippa nomorenailssia. Irtoavat sitten Paimelan kouralla.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless »

Eli nahalla toimii toi viiltohomma kans siististi?

Tässähän alkas jo tärkeimmät tekniikat olla suurinpiirtein tiedossa mutta saas nähä miten asiat muuttuu sitä mukaa kun tuo purkaminen etenee.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Ainakin messumatolla tuo viiltotekniikka toimii. Maton pinta on karvainen ja ruuvi katoaa siististi. Nahka voi olla haastavampaa. Nahan tai keinosellaisen laittaisin kontaktiliimalla valmiiseen rakenteeseen. Reunat naputtelisin tuurnalla liiman kanssa piiloon.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Jnaukki
Kokenut kuljettaja
Viestit: 96
Liittynyt: 27 Elo 2018 15:15
Location: Alavieska

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja Jnaukki »

eagless kirjoitti: 13 Maalis 2019 22:03 IMG_20190309_151941__01.jpg
Tuossa kuvassa missä näkyy tuo peiteverhoilu niin sen ylälaidasta suunnilleen taisin vedellä omasta pellit mäkeen ja nuo 20x40 palkit kans mitkä on tuossa ylempänä. Mulla oli kans yhtä kivasti nuo palkit missä valo on kiinni. Nekin piti katkaista ja muuttaa vaakaan että sai tasalattian.
Jnaukki
Kokenut kuljettaja
Viestit: 96
Liittynyt: 27 Elo 2018 15:15
Location: Alavieska

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja Jnaukki »

Tuosta kuvasta jos ois jotain apua.
Liitteet
DSC_0755.JPG
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Helpoin tapa kiinnittää seinälevy on wurthin uretaanivaahtoliima. Tursuttaa liimaa seinään paksusti ja läts levy kiinni. Eikä lähe millään irti vaikka haluaisit
Tulevaisuus on sähköinen
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja eagless »

Mikä säiliö tuo on.
Ilmeisesti joku ilma?
15560360527544554973588619548979.jpg
Avatar
VeihtiPekka
Rattimajuri
Viestit: 166
Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi

Re: Marpi

Viesti Kirjoittaja VeihtiPekka »

Ei tuo kyllä ilmasäiliöltä näytä. Missä se on, kuskinpuolella taka-akselin päällä pikkuluukussa? Veikkaan Webaston polttoainesäiliötä. Tuo päälle tuleva putki on löpön paluuputki tankille. Sitten siitä näyttää lähtevän joku piki sinne alas päin, weballe?
Vastaa Viestiin