Marpi
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Marpi
Taitaa nuo painot olla carruksen ilmoittamia painoja tavaratilojen kestolle. Mulla takaruumassa 600kg keskiruuma 600kg ja pyörien päälä olevat pikkuluukut muistaakseni 30kg.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Marpi
Mieli tekis ne poistaa kun suunnitelmissa lattialämmitys vesiputkilla ja lto koneen tuloilmalle lämmityskenno niin luulis riittävän johonki asti.
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 907
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Marpi
Onko se Carruksessa tosiaan noin korkea "palkki"? Lahtelaisessa oli vaan ehkä 80mm*40mm palkit keskikäytävällä, ja siihen harvakseltaan hitsailtu just joku 300mm korkea pelti missä oli pokkaukset ylä- ja alapäässä joiden varaan vanerit tuli. Tuo ainakin oli niin lenkura letku että en voi kuvitella sillä mitään vaikutusta kantavuuteen olevan. Poistin ne kokonaan, tai jossain paikoissa siirsin ulkoseinälle niin sai matalammalle lattialle uuden tellingin.
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Marpi
Mittailin että 300mm korkea ja 1.5mm paksua.
Mutta en oo vielä purkanut että mitä tuolla sisällä on.
Mietin vain että kyllä tuokin tukee ylös/alas suuntaan jonkin verran.
Mutta en oo vielä purkanut että mitä tuolla sisällä on.
Mietin vain että kyllä tuokin tukee ylös/alas suuntaan jonkin verran.
- VeihtiPekka
- Rattimajuri
- Viestit: 166
- Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
- Truck: K113, Regal 350
- Location: Haapajärvi
Re: Marpi
Tuo 300 mm korkea osa on 1,5 mm pellistä pokattu z-profiili jonka kylkeen on kiinnitetty 12mm vaneeri. Korokkeet muodostuu tuosta profiilista ja kuvassakin näkyvistä 20*40 putkista joitten päällä on sitten lattia vaneeri. Z-profiilin alla kulkevat 40*80 putket on sitten varsinaista kantavaa rakennetta. Käytävän lattia on suoraan niiden päällä.
- VeihtiPekka
- Rattimajuri
- Viestit: 166
- Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
- Truck: K113, Regal 350
- Location: Haapajärvi
Re: Marpi
Tuolta kun katot kuvaa missä keskivessa on poistettu niin siitä selviää aika hyvin Regalin korokkeet rakenne.
viewtopic.php?t=7392#p76377
viewtopic.php?t=7392#p76377
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Marpi
Eikös keski lattian vanerin alla ole putkia/johtoja myös ainaki mitä muita purkukuvia katellut?VeihtiPekka kirjoitti: ↑13 Maalis 2019 22:27 Tuo 300 mm korkea osa on 1,5 mm pellistä pokattu z-profiili jonka kylkeen on kiinnitetty 12mm vaneeri. Korokkeet muodostuu tuosta profiilista ja kuvassakin näkyvistä 20*40 putkista joitten päällä on sitten lattia vaneeri. Z-profiilin alla kulkevat 40*80 putket on sitten varsinaista kantavaa rakennetta. Käytävän lattia on suoraan niiden päällä.
Re: Marpi
Ainakin takamoottorisessa on käytävän alla : lämpöputket eteen, sähkö moottori- koelauta, akkukaspeli, tais ohj tehostan putket olla myös, jotain paineilmalinja ym. Keskimoottoriset ehkä etuosassa vain?eagless kirjoitti: ↑14 Maalis 2019 10:52Eikös keski lattian vanerin alla ole putkia/johtoja myös ainaki mitä muita purkukuvia katellut?VeihtiPekka kirjoitti: ↑13 Maalis 2019 22:27 Tuo 300 mm korkea osa on 1,5 mm pellistä pokattu z-profiili jonka kylkeen on kiinnitetty 12mm vaneeri. Korokkeet muodostuu tuosta profiilista ja kuvassakin näkyvistä 20*40 putkista joitten päällä on sitten lattia vaneeri. Z-profiilin alla kulkevat 40*80 putket on sitten varsinaista kantavaa rakennetta. Käytävän lattia on suoraan niiden päällä.
Re: Marpi
koikka ja onne rakenteluun.itse ostin vunna 2016 joulukuussa tommoisen 10m lahtelaisen ja aloin miettia miten laittaisin sitä,katselin näitä projekteja ja ihmettelin suuresti miksi ihmeessä pitää valmista pohjaa ruveta madalluttamaan ainakaan ensi rakentajan.koska mitä enemmän purkaa sitä suuremmaksi projekti kasvaa joten päätin rakentaa ilman lattian laskua koska kaikki kulku tapahtuu minulla normaalia linjurin keski käytävää pitkin ei minulla ainakaan ole tarvinnut mennä seinän vieriä pitkin minnekkään.tavara tilan olen putkittanut uudelleen kokonaan koska vanhat putket oli hieman pekehtyneet.vappuna 2017 lähdimme ensi matkalle täysin varustetulla ja matkailu autoksi katsastetulla busilla. no vähän liiottelin eihhän täysin varusttettua olekkaan.mutta enivei sen jälkeen on helppo tehdä muutoksia kun ensin pääsee kokeilemaan mitä puutteita ja mitä tarpeita tarvitsee lisää koskaan se ei ole valmis.omilla eristeillä ja tavaratilan eristämisellä olen pärjännyt hyvin ympäri vuoden joten harkitse kaksi kertaa miten ja miksi teet jotain.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Marpi
Juu on tuota hiottu aika pitkään että mitä tehdä autolle.
Itse asiassa vuosi jopa pari imuroinut tietoa noista ennenkuin oli edes aihiota.
Toki suuri osa ajasta meni siihen kun kartotin että minkälainen aihion pitäis olla.
Sisäpinnat puran pellille koska haluan kunnon eristyksen.
Toki eristystä voisi jälkeenpäinki parannella mutta se tietää aika purkamista.
Tasalattia on haaveena niin tulee hieman lisää tilaa,helpottaa hieman sisustamista ja vesikiertoisen lattia lämmityksen toteutusta.
Toki tavara tila hieman pienenee mutta näillä näkymin se ei pitäis olla este.
Nyt on purkuhommat menossa ja on siellä useampi paikka joita joutuu pähkäileen että purkaako,jättääkkö paikoilleen vai siirtääkö.
Yritän ainakin nyt alussa tehdä hyvin kun ikää alkaa jo olla 50v mittarissa ja haave ois että tuosta tulisi tulevaisuutta silmälläpitäen työkäyttöön liikkuva majapaikka,perheen loma matkailuun liikkumaväline/majapaikka,liikuteltava kesämökki ja joskus tulevaisuudessa jopa liikuteltava koti jos siltä tuntuu.
Kun nyt saa eristykset tehtyä ja rungon sille mallin että toteuttamis kelpoinen niin sisustaa ja tekniikkaahan varmaan tulee jälkikäteen muuteltua moneen kertaan käyttäjä ystävällisemmäksi mutta mitä enempi joutuu jälkikäteen muutoksia tekemään niin aikaa ja rahaa palaa enempi.
Itse asiassa vuosi jopa pari imuroinut tietoa noista ennenkuin oli edes aihiota.
Toki suuri osa ajasta meni siihen kun kartotin että minkälainen aihion pitäis olla.
Sisäpinnat puran pellille koska haluan kunnon eristyksen.
Toki eristystä voisi jälkeenpäinki parannella mutta se tietää aika purkamista.
Tasalattia on haaveena niin tulee hieman lisää tilaa,helpottaa hieman sisustamista ja vesikiertoisen lattia lämmityksen toteutusta.
Toki tavara tila hieman pienenee mutta näillä näkymin se ei pitäis olla este.
Nyt on purkuhommat menossa ja on siellä useampi paikka joita joutuu pähkäileen että purkaako,jättääkkö paikoilleen vai siirtääkö.
Yritän ainakin nyt alussa tehdä hyvin kun ikää alkaa jo olla 50v mittarissa ja haave ois että tuosta tulisi tulevaisuutta silmälläpitäen työkäyttöön liikkuva majapaikka,perheen loma matkailuun liikkumaväline/majapaikka,liikuteltava kesämökki ja joskus tulevaisuudessa jopa liikuteltava koti jos siltä tuntuu.
Kun nyt saa eristykset tehtyä ja rungon sille mallin että toteuttamis kelpoinen niin sisustaa ja tekniikkaahan varmaan tulee jälkikäteen muuteltua moneen kertaan käyttäjä ystävällisemmäksi mutta mitä enempi joutuu jälkikäteen muutoksia tekemään niin aikaa ja rahaa palaa enempi.
- VeihtiPekka
- Rattimajuri
- Viestit: 166
- Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
- Truck: K113, Regal 350
- Location: Haapajärvi
Re: Marpi
Eihän se tasalattia tosiaan ole itsetarkoitus. Toisaalta linjurin vakio käytävä on aika kapea. Minä tein kompromissin ja siirsin noita käytävän reunoja seinään päin. Regalissa on tilaa siirtää 25 cm molemmin puolin ennenkuin poikittauiset vinotuet tulee eteen. Se on paljo pienempi arpeetti kuin tasaaminen seiniä myöten. Puoli metriä leveämpi käytävä tekee autosta uskommattoman paljon tilavamman tuntuisen. Toisaalta koroke esim. keittiön kaappien alla ei haittaa mitään, eipähän tarvi erikseen sokkelia tehä sinne. Suihkukopin paikka on tietysti hyvä tasata kokonaan ettei tarvi kyyristellä suihkussa.jämä kirjoitti: ↑19 Maalis 2019 12:00 koikka ja onne rakenteluun.itse ostin vunna 2016 joulukuussa tommoisen 10m lahtelaisen ja aloin miettia miten laittaisin sitä,katselin näitä projekteja ja ihmettelin suuresti miksi ihmeessä pitää valmista pohjaa ruveta madalluttamaan ainakaan ensi rakentajan.koska mitä enemmän purkaa sitä suuremmaksi projekti kasvaa joten päätin rakentaa ilman lattian laskua koska kaikki kulku tapahtuu minulla normaalia linjurin keski käytävää pitkin ei minulla ainakaan ole tarvinnut mennä seinän vieriä pitkin minnekkään.tavara tilan olen putkittanut uudelleen kokonaan koska vanhat putket oli hieman pekehtyneet.vappuna 2017 lähdimme ensi matkalle täysin varustetulla ja matkailu autoksi katsastetulla busilla. no vähän liiottelin eihhän täysin varusttettua olekkaan.mutta enivei sen jälkeen on helppo tehdä muutoksia kun ensin pääsee kokeilemaan mitä puutteita ja mitä tarpeita tarvitsee lisää koskaan se ei ole valmis.omilla eristeillä ja tavaratilan eristämisellä olen pärjännyt hyvin ympäri vuoden joten harkitse kaksi kertaa miten ja miksi teet jotain.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Marpi
Mullahan ei lattiaa vielä avattu että sittenpä sen näkee lopullisen ratkaisun mutta jos ei tekemätön paikka tai liian työläs niin pyrin tasalattiaan tai nouseehan se perää kohti siltikin.
Se on jo tiedossa että lattia putkia joutuu joistain kohti jättään pois kun pitää jättää huoltoluukkuja.
Se on jo tiedossa että lattia putkia joutuu joistain kohti jättään pois kun pitää jättää huoltoluukkuja.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Marpi
Millä peitätte kiinnitysruuvit jos laittaa ensin verhoilun vaneriin liimalla edestä ja niiteillä takaa jonka jälkeen vanerit kiinni koolaus rimoihin ruuveilla?
Vai pysyiskö ne kiinni jopa wurtin liimasilikonilla?
Tai jos ensin ruuveilla vanerit seiniin jonka jälkeen verhoilu liimalla vaneriin mutta miten saa verhoilun reunat siististi?
Tuli sekin mieleen että onko kukaan kokeillut verhoilua kiinni suoraan muotoon leikattuihin finfoami palasiin ja finfoami liimasilikonilla tai urtsilla seinään kii?
No siihen vain ei sitten mitään jälkikäteen ruuvailla.
Vai pysyiskö ne kiinni jopa wurtin liimasilikonilla?
Tai jos ensin ruuveilla vanerit seiniin jonka jälkeen verhoilu liimalla vaneriin mutta miten saa verhoilun reunat siististi?
Tuli sekin mieleen että onko kukaan kokeillut verhoilua kiinni suoraan muotoon leikattuihin finfoami palasiin ja finfoami liimasilikonilla tai urtsilla seinään kii?
No siihen vain ei sitten mitään jälkikäteen ruuvailla.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Marpi
Nyt selvis semmonen tyyli ainakin teatterikankaalla että vanerit päällystetään irrallaan kankaalla ja ruuvin kohdille viilto josta ruuveilla paketti kiinni.
Sitten viilto liimataan kiinni jolloin ei näy ulospäin mitään.
Tuli vain mieleen että mahtaako onnistua myös nahalla siististi tuo tyyli?
Sitten viilto liimataan kiinni jolloin ei näy ulospäin mitään.
Tuli vain mieleen että mahtaako onnistua myös nahalla siististi tuo tyyli?
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Marpi
Viilto ruuville toimii hyvin. Pienemmät palat olen ampunut listanaulaimella taakse muutama tippa nomorenailssia. Irtoavat sitten Paimelan kouralla.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Marpi
Eli nahalla toimii toi viiltohomma kans siististi?
Tässähän alkas jo tärkeimmät tekniikat olla suurinpiirtein tiedossa mutta saas nähä miten asiat muuttuu sitä mukaa kun tuo purkaminen etenee.
Tässähän alkas jo tärkeimmät tekniikat olla suurinpiirtein tiedossa mutta saas nähä miten asiat muuttuu sitä mukaa kun tuo purkaminen etenee.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Marpi
Ainakin messumatolla tuo viiltotekniikka toimii. Maton pinta on karvainen ja ruuvi katoaa siististi. Nahka voi olla haastavampaa. Nahan tai keinosellaisen laittaisin kontaktiliimalla valmiiseen rakenteeseen. Reunat naputtelisin tuurnalla liiman kanssa piiloon.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Re: Marpi
Tuossa kuvassa missä näkyy tuo peiteverhoilu niin sen ylälaidasta suunnilleen taisin vedellä omasta pellit mäkeen ja nuo 20x40 palkit kans mitkä on tuossa ylempänä. Mulla oli kans yhtä kivasti nuo palkit missä valo on kiinni. Nekin piti katkaista ja muuttaa vaakaan että sai tasalattian.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Marpi
Helpoin tapa kiinnittää seinälevy on wurthin uretaanivaahtoliima. Tursuttaa liimaa seinään paksusti ja läts levy kiinni. Eikä lähe millään irti vaikka haluaisit
Tulevaisuus on sähköinen
- VeihtiPekka
- Rattimajuri
- Viestit: 166
- Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
- Truck: K113, Regal 350
- Location: Haapajärvi
Re: Marpi
Ei tuo kyllä ilmasäiliöltä näytä. Missä se on, kuskinpuolella taka-akselin päällä pikkuluukussa? Veikkaan Webaston polttoainesäiliötä. Tuo päälle tuleva putki on löpön paluuputki tankille. Sitten siitä näyttää lähtevän joku piki sinne alas päin, weballe?