Klinikka
- happa66
- Rattiamiraali
- Viestit: 391
- Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
- Truck: MB-913
- Location: Nakkila
- Member id: 123
Re: Klinikka
Kävin äsken motonetissa ja pisti silmään venepuolella läpivienti kumi, olisko ollu 168 mm halkasija ja 7,90e hinta. Veneliikkeissä on varmaan isompiakin.
a-p
a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Klinikka
Se motonetin kumi ois hyvä, mutta pyöreän reiän sisämitan pitäis olla vähintään 20 cm. Mutta asiasta viidenteen. Hakumatkalla Mr. K ilmoitti, että auto näytää kierosilmäiseltä.
Pahoitin siitä mieleni ja näkemys on täysin väärä. Tarkkaan ottaen ajovalot ovat liian lähellä toisiaan. Vaikka asian fiksaaminen ei ollut tärkeyslistalla numero uno, niin innostuin kuitenkin hankkimaan mielestäni kohtuuhintaisen setin nelossarjan Scanian valoja, kun ne sopii toivottavasti pienellä sovittamisella keulaan ja on kohtuullisen helppo rakentaa systeemi, jossa koko hoito kääntyy edestä polttimon vaihtoa varten. Uusi paketti viritetään nykyisen vilkun tietämille. Myös lasin saa vaihdettua erikseen. Takapäähän tulee jossain vaiheessa pieni ramppi, jonka edestä lähtee takapuskuri valoineen nykyversiona, joten samaan pakettiin ostin jotkin volvoscania takapään perusvalot. Lisäarvoo saa lasin vaihdettavuudesta. ja niille leikkaan lasikuituun luukun sivuille aukot pystyasennusta varten ja turaan lasikuitukitillä raot umpeen. Kun koko paketti maksoi alle 200 eeroa, niin pitäisin sitä kohtuuhintaisena. Etuvaloilla on säätö mukana, pitää vaan virittää jonkinlainen pölysukka, ettei umpion ja lasin väliin pääse oravat tai muut hiukkaset.- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Klinikka
Moi... 
Onks sulla noi umpiot "kiinnitys" pohjineen... Tutkailin vaan sillon ku omani "plastiikkikirurgisia toimenpiteitä" suunnittelin... et olis ollu helppo homma tehä noilla scanian valoilla pohjineen päivineen... (ja ehkä olis ollu helpompi tehdä muutkin muutokset...
) Se saranointi on oikeesti näppärä ja huoltoa helpottava "keksintö" sitteku sen oman pohjan saa autoon kunnolla kiinni ni eihän toi umpio voi olla enää sopimatta...
Näyttää kuvasta päätellen suht "asentaja ystävälliseltä" hommalta jos ei halua "keksiä rengasta uudelleen"...

Onks sulla noi umpiot "kiinnitys" pohjineen... Tutkailin vaan sillon ku omani "plastiikkikirurgisia toimenpiteitä" suunnittelin... et olis ollu helppo homma tehä noilla scanian valoilla pohjineen päivineen... (ja ehkä olis ollu helpompi tehdä muutkin muutokset...


Näyttää kuvasta päätellen suht "asentaja ystävälliseltä" hommalta jos ei halua "keksiä rengasta uudelleen"...

Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Klinikka
Just se noissa umpioissa viehätti, et koko hoito on mukana säätöjä myöten. Keskilinjan puolelle pitää duunata sarana n. 10 mm putkesta tai vastaavasta ja sen varassa koko paketti kääntyy ulos polttimoiden tai lasin vaihtoo varten. Kyllä mä haaveilin jotain terapia tölliin sovitettua settiä, mutta hinta meni yli. Yritän päästä mittaamaan jostain Scaniasta valojen kulmat, niin sais kerralla sovitettua paikalleen.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Klinikka
Purku on onneksi loppusuoralla, mutta jonkin verran vielä pitää nyhrätä. Onneksi väliseinien rungot keskellä eivät olleet kopin päärunkoa, vaan hitsattu sen päälle. Lattialevyn 10 mm eristepaksuus ei taida riittää näillä leveysasteilla mihinkään, mutta helpottaa jatkoa.
Invertteri toimii ainakin tyhjäkäynnillä. Latauksesta, kuormituksen kestosta ja muista ominaisuuksista ei ole hajuakaan. http://www.batterielader.de/at/data/files2/13.pdf Se on toi Global 24/5000, jonka speksit riittää vaikka mihin. Ei säikähdä käynnistyspiikkejä, jatkuvan tehon pitäis olla 5 kW mutta riemu loppuu tyhjäkäyntivirtaa katsellessa. Kun laite on päällä, niin se imaisee hupiakut aika ripeästi tyhjäksi. Ehkä tälle löytyy hyötykäyttöö jossain muualla.
Yritän kysyä saksalaisilta jotain manuaalia. Jokin ohjaus tuli muista systeemeistä 24v pluskaapelin alla olevaan sokerinpalaan. Tämä on kai ollut jonkinlainen orja, jota on ohjannut vanha systeemi. Muutenkin laitteiston purkaminen on ollut todella jännittävä elämys, eikä ole vahvistanut luottamusta ranskalaisten näkemykseen sähkötekniikasta.
Näillä näkymin poistuu ylempi levy ja 6 mm vaneerin päälle liimaan n. 30 mm eristelevyn ja siihen taas liimalla jotain sopivaa päälle kerroksina niin, ettei notku ja lattian paksuus ei kasva hirveesti. Mielellään laittaisin enemmän eristettä, mutta sisäkorkeus on pieni. Kattoa sitten pitääkin miettiä enemmän tulevaisuudessa.Invertteri toimii ainakin tyhjäkäynnillä. Latauksesta, kuormituksen kestosta ja muista ominaisuuksista ei ole hajuakaan. http://www.batterielader.de/at/data/files2/13.pdf Se on toi Global 24/5000, jonka speksit riittää vaikka mihin. Ei säikähdä käynnistyspiikkejä, jatkuvan tehon pitäis olla 5 kW mutta riemu loppuu tyhjäkäyntivirtaa katsellessa. Kun laite on päällä, niin se imaisee hupiakut aika ripeästi tyhjäksi. Ehkä tälle löytyy hyötykäyttöö jossain muualla.
Yritän kysyä saksalaisilta jotain manuaalia. Jokin ohjaus tuli muista systeemeistä 24v pluskaapelin alla olevaan sokerinpalaan. Tämä on kai ollut jonkinlainen orja, jota on ohjannut vanha systeemi. Muutenkin laitteiston purkaminen on ollut todella jännittävä elämys, eikä ole vahvistanut luottamusta ranskalaisten näkemykseen sähkötekniikasta.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Erilaisii kuvioita on tullut mietittyä. Nyt oon tullut siihen tulokseen,että kesällä tarttis jollain versiolla ajella. Seinät kun on sen näköset, ettei tarvi kun kitata reiät umpeen ja maalata. Lattia on suurin savotta, muttei mitenkään mahdoton. Ainoa väliseinä pitää tehdä vessalle ja kylppärille + siirtää makkarin oviaukko. Lopputuloksena on n. 12 t kylmänpuoleinen yksiö, ellei kaapelia oo lähistöllä lämpöpumpulle, kun patterit on mäjellä. Neljä pienintä tulee joskus perän makkariin, eli harmaat bussipatterit ikkunoiden eteen ja lyhyet alumiinipatterit sängyn jalkatilan päätyyn.
Takimmaisen laitan kylppäriin. Pitempi dösäpatteri keittiön kaappien alle ja niiden taakse ilmarako. Loput isoon avoimeen tilaan, jos jonnekin sopii. Ellei sovi, niin paikallisen rautakaupan alesta löytyi muutamalla eerolla vähän pienempiä soviteltavia 2 kpl.
Projekti näyttää sisältä roskikselta, kun kaikki purettu on pakattu jätesäkkeihin kaatiskeikkaa varten. Vasta nyt alkaa häämöttää se rakentamisen ilo.
Takimmaisen laitan kylppäriin. Pitempi dösäpatteri keittiön kaappien alle ja niiden taakse ilmarako. Loput isoon avoimeen tilaan, jos jonnekin sopii. Ellei sovi, niin paikallisen rautakaupan alesta löytyi muutamalla eerolla vähän pienempiä soviteltavia 2 kpl.
Projekti näyttää sisältä roskikselta, kun kaikki purettu on pakattu jätesäkkeihin kaatiskeikkaa varten. Vasta nyt alkaa häämöttää se rakentamisen ilo.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Klinikka
No jo on hurjia pattereita! DDR:ssä näin samantyylisiä vähän joka ikkunalla. Kestää vissiin telamiinan tai ainaki ydinsodan. Just noita bussipattereita oli / on Horror Linessa, mut vaa yksputkisena, takaosassa.
N
N
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Klinikka
Ddr:ssä 

-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Klinikka
Radiaattorit on made in Puola, joten Neppi muisti oikein, millaisiin pattereihin stasin käsiraudat kalahti. Kiva juttu on se, että samaa kamaa pukkaa Puolan tehtaista edelleen. Oli tarkoitus tyhjätä roskis, mutta sähköongelma on back ja tää vtun ruoska ei inahdakaan. Nyt loppui oma ymmärrys, joten kävin heittään nycklat pajalle. Täällä se on vielä kohtuuhintaista ja niillä on vähän oma lehmä ojassa kun ongelma ilmestyi laturiremontin yhteydessä.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Klinikka
Tää etenee hiljakseen, kun joka päivä tekee edes jotain. Kaatiskeikka jäi viikonloppuna tekemättä, kun en viitsinyt lähteä pyörimään savivellissä. Totesin, pienen rankkasateen yhteydessä, että vesi pitäis jotenkin saada pysymään ulkona, eli pitää kiivetä katolle ja tehdä pari jutskaa. Ei sitä montaa tilkkaa tule, mut kun rakenteisiin sitä ei saa valua. Vuoto tulee juuri keskiovesta taaksepäin, ja sieltähän se on ruostunut. Muualla sitten onkin yllättävän kuivaa. Asensin sitten paremman tekemisen puutteessa peruutuskameran.
Yritin varmistella tullin suhtautumista siihen, että tuon projektin seisomaan jonnekin pääkaupunkiseudulle. Langan päähän osui joku vähä-älyinen kalkkuna, joka jäi jankkaamaan, ettei "Suomessa vakituisesti asuva henkilö saa käyttää ulkomaille rekisteröityä ajoneuvoa ilman veroseuraamuksia." Niinhän se on, mutta en mä sitä aiokaan täällä ajaa, vaan rakentaa ja kuski löytyy siirtoajoon Suomessa helposti. Kun kysymys meni lopulta perille, niin vastaus jäi sitten saamatta. Miten mun pitää osoittaa, ettei autoa ole käytetty? Käytöstä poisto ei ole Viron puolella ihan niin näppärä toimenpide kuin täällä. Verottajahan lähettää laskun, eikä selitykset varsinkaan jälkikäteen auta.
Malli on B-kaupan isompi, enkä muista nähneeni niin surkeeta kuvaa muualla. Ihan kuin se olis ollut sisällä testatessa parempi. Laitoin sen ylös ja alaviistoon suunnattuna se näyttää molemmat takanurkat ja kuolleita kulmia ei oikeastaan jää. Perä kaartuu vähän ylös eteenpäin ja tuon "umpi-ikkunan"alareuna näkyy ovelasti kuvassa. Paras paikka kameralle olis kai ollut juuri siinä alareunassa, mutta en haluu laittaa sitä framille jokaiselle tarvitsijalle ja ehkä se ei likaannu tuolla niin helposti. Muuten jatkuu putkijunkkarointi ja on tullut todettua, ettei mikään mahdu minnekään. Ja viikolla taas ei sitten voi asian tiimoilla tehdä muuta kuin kirjoittaa päivätöiden jälkeen päiväkirjaa. Sai nyt sentään jotain näkyvää tehtyä. Joku liuotin sopi hyvin tarraliiman poistoon ja mineraalitärpätti se ei ollut.... Yritin varmistella tullin suhtautumista siihen, että tuon projektin seisomaan jonnekin pääkaupunkiseudulle. Langan päähän osui joku vähä-älyinen kalkkuna, joka jäi jankkaamaan, ettei "Suomessa vakituisesti asuva henkilö saa käyttää ulkomaille rekisteröityä ajoneuvoa ilman veroseuraamuksia." Niinhän se on, mutta en mä sitä aiokaan täällä ajaa, vaan rakentaa ja kuski löytyy siirtoajoon Suomessa helposti. Kun kysymys meni lopulta perille, niin vastaus jäi sitten saamatta. Miten mun pitää osoittaa, ettei autoa ole käytetty? Käytöstä poisto ei ole Viron puolella ihan niin näppärä toimenpide kuin täällä. Verottajahan lähettää laskun, eikä selitykset varsinkaan jälkikäteen auta.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Klinikka
Älä aja sillä Suomessa = Ei voi tulla veroseuraamuksia. Rikos pitää osoittaa tapahtuneeksi esim poliisi pysäyttää ratsiassa tai tullivirkailija satamassa. Pyydä etelänaapuria apuun, kun autoa täytyy siirtää käyttäen yleistä tieverkkoa.
Ksyleeni liottaa tarrojen liiman melko hyvin. Saippuaa voi laittaa joukkoon niin liima ei jämähdä uudestaan ohentaan haihtuessa.
Ksyleeni liottaa tarrojen liiman melko hyvin. Saippuaa voi laittaa joukkoon niin liima ei jämähdä uudestaan ohentaan haihtuessa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Klinikka
Hain dösän pajalta. Uudet Exiden ajoakut on loodassa. mutta pari juttua ihmetyttää. Alkuperäinen invertteri ei sano enää mitään, mutta aattelin kokeilla Tarton Cedoa, josko ne sais siellä fiksattua. Voipi olla, että ei ole edes vikaa, sillä laite vaikeni kytkettäessä ulkopuolinen 230V sisääntulo. Sisällä napsahti rele tms ja ei tullut edes savua!! Fiilistelin ajettavuutta ja koneen saundeja = niinku joulupäivä ja synttärit yhtä aikaa eikä ois saanut koskaan turpaan. Vähän harmittaa, kun pyysin tsekkaamaan värinöiden takia kardaanin puolisen vuotta sitten ja nyt ovat ikäänkuin itse keksineet asian. Etsivät kuulemma tasapainottajaa.
Jännä juttu, kuinka aika iso auto muuttuu pieneksi, kun yrittää löytää säiliöille paikkaa. 100 mm korkeutta antaisi vähän enemmän pelivaraa. Taka-akselin taakse jäävästä tavaratilasta, eli prätkien talli ja ym. isomman sälän kopista lohkaisee siivun ainakin paskion säiliö. Harmaavedet kai saan viritettyä kylppärin alle. Lomalla oli tarkoitus ajella jossain kunnossa. Suunnitelma toteutuu, eli haetaan klinikalla vaneria ja rautaa rakentamiseen.
Jännä juttu, kuinka aika iso auto muuttuu pieneksi, kun yrittää löytää säiliöille paikkaa. 100 mm korkeutta antaisi vähän enemmän pelivaraa. Taka-akselin taakse jäävästä tavaratilasta, eli prätkien talli ja ym. isomman sälän kopista lohkaisee siivun ainakin paskion säiliö. Harmaavedet kai saan viritettyä kylppärin alle. Lomalla oli tarkoitus ajella jossain kunnossa. Suunnitelma toteutuu, eli haetaan klinikalla vaneria ja rautaa rakentamiseen.
Re: Klinikka
Hienosti etenee ja suunnittelu onkin puoliruokaa jo
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Klinikka
Pyysin korjaamolla tsekkaan kytkimen ja vaihtaan tarvittavat uudet osat, kun se irrotti kunnolla vasta toisella polkaisulla. Toimi korjauksen jälkeen ihan kivasti ekat 10 kilsaa. Sitten poljin painui löysänä pohjaan, eikä sitä ainakaan kytkimenä voinut käyttää. Onnuin jotenkin kotipihalle, kun oli ihan kulmilla. Soitin pajalle ja sanoin vähän rumasti. Hinasivat maanantaina pois ja tänään pitäisi olla ok. Ehkä on, ehkä ei. Koko koppi tärisi, kun nopeutta noin 70 km/h tilanteesta riippumatta (on vetoa tai ei, vapaalla tai vaihde päällä) Renkaat tasapainotettu kahteen kertaan ja kaikki paikat yritetty tsekata. Kardaani lähti tasapainotettavaksi ja sanoivat, että ei mitään vikaa...
Hydraulijaloista oli kerrankin hyötyä Sitten aloin kammeta miggiä koppiin väliseinärunkojen ym heftailua varten. Tietty repes selkä ja tuli sanottua samat asiat suomeksi, mitä sanoin korjaamon tirehtöörille viroksi. Ryömin tupaan ja tilasin invertterisalkkumigin, eli Telwin Technomig 210 Dual synergic 230V (12,5 kg). Olin kyllä haaveillut Esabin tai Kempin vehjettä, mutta 200 A vehje on harrastajalle vähän kallis. Vanha mig ja ehkä tig lähtee myyntiin.
Hydraulijaloista oli kerrankin hyötyä Sitten aloin kammeta miggiä koppiin väliseinärunkojen ym heftailua varten. Tietty repes selkä ja tuli sanottua samat asiat suomeksi, mitä sanoin korjaamon tirehtöörille viroksi. Ryömin tupaan ja tilasin invertterisalkkumigin, eli Telwin Technomig 210 Dual synergic 230V (12,5 kg). Olin kyllä haaveillut Esabin tai Kempin vehjettä, mutta 200 A vehje on harrastajalle vähän kallis. Vanha mig ja ehkä tig lähtee myyntiin.
Viimeksi muokannut Wowbagger, 19 Heinä 2015 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Klinikka
Kardaanin irroitus ja asennus uudelleen poisti tärinät. Nyt sitten kuuluu iloinen pling pling satunnaisesti, mutta varsinkin kytkintä painettaessa. Kun kojelaudassa ei syty merkkivaloja, pitää kai arvioida paineilmapuolella olevan häikkää, kun toisessa mittarissa paineet on vähän alhaalla. Jos kompura on entinen, kuten aiemmin on spekuloitu ei muutakun jipii. Täytyypi keskittyä koppiin, ettei mene murjottamiseksi.
Re: Klinikka
B10M:n "satunnaiseen, aiheettomaan bling-blingiin" voi joskus auttaa nyrkin tarjoaminen kojelaudan 4-rivisen varoitusvalopaneelin suunnalle...
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Klinikka
Invertteri toimii. Pitää vaan lisätä jonnekin kytkin, josta laite lähtee päälle. Vuosikatsastus tehty.
Kattoa oli tarkoitus duunailla vähän myöhemmin. Fiksumpaa on kai tehdä se ennen sisätöitä kun katto vuotaa oikeasta takakulmasta ja vasemmalta edestä. Etupäässä on ihmeellinen, röntgeniä varten tehty knööli. Liian pieni terassiksi ja susiruma. Ulkona on todella paska keli, joten esivalmisteluina puuhastelin olkkarissa, kun autotalli ja takkahuone on täynnä bussin kalusteita. Jos kelit paranee, niin leikkaan tötsän katolta pois ja läträän epoksilla reunat kiinni + kerroksen tai pari mattoa päälle. P.S. kuvassa on 50 mm EPS, johon tuhrattu noin kolme kerrosta 300g /m² mattoa päälle niin, että reunoilla epoksia ei ole.
Kattoa oli tarkoitus duunailla vähän myöhemmin. Fiksumpaa on kai tehdä se ennen sisätöitä kun katto vuotaa oikeasta takakulmasta ja vasemmalta edestä. Etupäässä on ihmeellinen, röntgeniä varten tehty knööli. Liian pieni terassiksi ja susiruma. Ulkona on todella paska keli, joten esivalmisteluina puuhastelin olkkarissa, kun autotalli ja takkahuone on täynnä bussin kalusteita. Jos kelit paranee, niin leikkaan tötsän katolta pois ja läträän epoksilla reunat kiinni + kerroksen tai pari mattoa päälle. P.S. kuvassa on 50 mm EPS, johon tuhrattu noin kolme kerrosta 300g /m² mattoa päälle niin, että reunoilla epoksia ei ole.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Klinikka
Jatkuu tääkin projekti, kun naapurin sedän krapula hellitti, eikä autoa hinattu pois. Kattoa tilkitty ja sisällä kittauksia hiotaan. Etin kohtuuhintaista paikkaa pääkaupunkiseudulta. Paikan vuokran hinnaĺla kun teettää monta juttua Viron puolella.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Klinikka
Viimeisessä kuvassa osa naapurin sedän perustellusta mielipahasta vedettynä happomaaliin. Nyttemmin on jo kitti ja pohjamaali.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3097
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Klinikka
Näyttää heti iha eriltä ku on toi pahka pois.
Re: Klinikka
Jos toi vaihdekepin kumi on vielä laittamatta, niin laita siihen peltikaton läpivientikumi joilla esim antennimastot asennetaan talon katolle, tuon tyylinen: http://www.satshop.fi/tarvikkeet/saasuo ... 32-50.html
Noita on myös pyöreänä.
Noita on myös pyöreänä.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Klinikka
Mulla on Etolasta haettuna samoja läpivientikumeja ihan alkuperäiseen tarkoitukseen, eli oon laitellut antenneja katolle. Ne ei kuitenkaan jousta tarpeeksi. Oon jo korjannut ton jutun liimaamalla Kiilto Masa-liimamassalla varaosakaupasta haetun kumitötsän alkuperäisen haitarin jämien kahteen ehjään palaan, eli alimpaan ja ylimpään osaan.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Klinikka
Taas tapahtuu vähän. Patterilinjoja poistettaessa tuli leikattua kymmenen sentin pätkä liikaa ja kuskin kopista katosi lämmitys. leikkasin yhden reiän lisää lattiaan kun yritin ymmärtää lämmityskiertoa ja sieltähän löytyi etuakselin tietämiltä runkopalkkien välistä tila, johon saa ängettyä noin puolen kuution vesisäiliön.
Putkihässäkkä selvisi sen verran, että lämmöt sai oikeaan paikkaan tekemällä yhden putkiliitoksen ja avaamalla lattiaan leikatusta reiästä löytynyt sulku. Löyty tämmöinen kuva, joka on vähän sinne päin, mut vaan melkein ja oikeastaan kaikki oli tehty ihan eri tavalla. Samaan syssyyn sain duunattua paketin, jossa on varaukset lämmitysverkostolle. Sit vaan virrat webastolle ja vartin lämmityksen jälkeen moottorin tai ainakin anturin lämmöt 40 astetta.
Tallinnasta Etelä-Pohjanmaalle suuntautuneesta reissusta ei voi mainita oikeastaan muita vastoinkäymisiä kuin kuskin astuminen koiranpaskaan, klinikan läpivalaisu rajalla ja tullivirkailijoiden outo tietämättömyys tästä lomakkeesta. Jälkimmäisiin kahteen en osallistunut, sillä laivaan koslan ajoi Mr K ja seuranaan assistenttinsa Mr P meikäläisen istuessa pakon edessä työpaikalla Helssingissä. Siirto tuli tehtyä vähän ex tempore, nääs. Kun kaksi risupartahippiä ilmestyy tuon näköisellä laitteella Viron laivasta, tilanteen kehittyminen ei oikeastaan yllätä. Tekniikkamielessä sieppaa taas Virulaisten vasemmalla kädellä tehdyt korjaukset, eli latauksen merkkivalo hehkuu tai loistaa. Laturi kuitenkin lataa. Jarrut alkoivat kuulemma puoltaa ja etukardaani vispaa.
Määränpäähän on vieläkin n. 50 km, kun aikataulu kusi tullissa vietetyn ajan takia. Onneksi auto on nyt kotimaassa yhden kaverin pihalla ja paikalle saadaan ehkä organisoitua paremmin apuvoimaa. Onneks aikataulun oon unohtanut, kun taas menee matkan takia kuukausi bussinrakennusaikaa harakoille. Ei mulla muuta.
Putkihässäkkä selvisi sen verran, että lämmöt sai oikeaan paikkaan tekemällä yhden putkiliitoksen ja avaamalla lattiaan leikatusta reiästä löytynyt sulku. Löyty tämmöinen kuva, joka on vähän sinne päin, mut vaan melkein ja oikeastaan kaikki oli tehty ihan eri tavalla. Samaan syssyyn sain duunattua paketin, jossa on varaukset lämmitysverkostolle. Sit vaan virrat webastolle ja vartin lämmityksen jälkeen moottorin tai ainakin anturin lämmöt 40 astetta.
Tallinnasta Etelä-Pohjanmaalle suuntautuneesta reissusta ei voi mainita oikeastaan muita vastoinkäymisiä kuin kuskin astuminen koiranpaskaan, klinikan läpivalaisu rajalla ja tullivirkailijoiden outo tietämättömyys tästä lomakkeesta. Jälkimmäisiin kahteen en osallistunut, sillä laivaan koslan ajoi Mr K ja seuranaan assistenttinsa Mr P meikäläisen istuessa pakon edessä työpaikalla Helssingissä. Siirto tuli tehtyä vähän ex tempore, nääs. Kun kaksi risupartahippiä ilmestyy tuon näköisellä laitteella Viron laivasta, tilanteen kehittyminen ei oikeastaan yllätä. Tekniikkamielessä sieppaa taas Virulaisten vasemmalla kädellä tehdyt korjaukset, eli latauksen merkkivalo hehkuu tai loistaa. Laturi kuitenkin lataa. Jarrut alkoivat kuulemma puoltaa ja etukardaani vispaa.
Määränpäähän on vieläkin n. 50 km, kun aikataulu kusi tullissa vietetyn ajan takia. Onneksi auto on nyt kotimaassa yhden kaverin pihalla ja paikalle saadaan ehkä organisoitua paremmin apuvoimaa. Onneks aikataulun oon unohtanut, kun taas menee matkan takia kuukausi bussinrakennusaikaa harakoille. Ei mulla muuta.