Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautoksi
- jariautio
- Rattimajuri
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
- Truck: Volvo carrus 602
- Location: Haapajärvi
- Member id: 173
- Paikkakunta: Haapajärvi
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
jotain kuvia lisätty galleriaan
http://www.kylahullutkulkurit.fi/galler ... ?cat=12093
Laitetaan tännekin... joutaa näin isänpäivänä harrastaa tätä nettirakentamistakin
http://www.kylahullutkulkurit.fi/galler ... ?cat=12093
Laitetaan tännekin... joutaa näin isänpäivänä harrastaa tätä nettirakentamistakin
- jariautio
- Rattimajuri
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
- Truck: Volvo carrus 602
- Location: Haapajärvi
- Member id: 173
- Paikkakunta: Haapajärvi
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Laitetaan jotain sisäkuviakin
- jariautio
- Rattimajuri
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
- Truck: Volvo carrus 602
- Location: Haapajärvi
- Member id: 173
- Paikkakunta: Haapajärvi
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
lisää sisätilaa edestä taaksepäin
- jariautio
- Rattimajuri
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
- Truck: Volvo carrus 602
- Location: Haapajärvi
- Member id: 173
- Paikkakunta: Haapajärvi
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
tämmöisiä tällä kertaa, kuvien muodossa. Talven tavoite työt:
-WC n lattian pudotus jotta saa lisää seisoma korkeutta suihkulle.
-auton tilan seinien verhoilut
-viihde laitteiden lisäilyä joka puolelle autoa
-kattoterassin teko ja markiisin asennus em. runkoon
-jne. jne
Aloitettu parantelu työt jo ilmavuotojen tiivistämisellä ja pakoputken teolla
-WC n lattian pudotus jotta saa lisää seisoma korkeutta suihkulle.
-auton tilan seinien verhoilut
-viihde laitteiden lisäilyä joka puolelle autoa
-kattoterassin teko ja markiisin asennus em. runkoon
-jne. jne
Aloitettu parantelu työt jo ilmavuotojen tiivistämisellä ja pakoputken teolla
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Kontattava makuuosasto on hetken mietinnän jälkeen yllättävän kätevä! Polveen rupesi vaan jo sattumaan kun näin tuon listan konttausosaton reunassa:)
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Paksu pehmonen matto ja polvet kiittää.
Rosmo
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Itekin usein joutuu polvillaan olee makkarissa
Tota asiaan, priimaa pukkaa tulemaan näköjään!

Tota asiaan, priimaa pukkaa tulemaan näköjään!
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Siulla on tiukka emäntä(en tarkota sieltä) jos pistää pojjan polvillensa 

Rosmo
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Nuoret ja notkeet kyllä könyää tonnee... hieno on muuten.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Mitäs tänne kuuluu?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- jariautio
- Rattimajuri
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
- Truck: Volvo carrus 602
- Location: Haapajärvi
- Member id: 173
- Paikkakunta: Haapajärvi
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
mitäs tänne????
Projekti puolelle: Auton tilan sain verhoiltua alumiini levyillä, pakoputkee korjailtu/ tehty uusiksi
radio ja tv juttuja lisätty ja myös hupi sähköjä lisätty,
nastarenkaat tuli ostettua eteen ja laitettua alle talveksi, nyt mennossa
kattotelineen teko että sais markiisit siihen ja kattoterassin.
muuten auto ollut liikenteessä koko talven ja tehty monta kivaa reissua mm.
moottorikelkkoja kuskaten ja eri kilpailuja kiertäen ja on sillä oltu joku aivan
viihdereissukin vaimon kanssa
auto toiminut moitteetta ja hyvin on lämpökin piisannut vaikka autoa ei eristetty kovinkaan lisää.
Lämmitys tapahtunut auton weballa ja jos sähköö niin pari irtopatteria tasaamassa lämpöö.
ainoo miinus on vesi, eli säiliöt kylmässä ja niitä ei oo voinu käyttää pakkasessa.
Innolla odotellaan jo kesän rientoja, tulispa kaunis ja pitkä kesä...
ps.koitan kuviakin joskus saada
Projekti puolelle: Auton tilan sain verhoiltua alumiini levyillä, pakoputkee korjailtu/ tehty uusiksi
radio ja tv juttuja lisätty ja myös hupi sähköjä lisätty,
nastarenkaat tuli ostettua eteen ja laitettua alle talveksi, nyt mennossa
kattotelineen teko että sais markiisit siihen ja kattoterassin.
muuten auto ollut liikenteessä koko talven ja tehty monta kivaa reissua mm.
moottorikelkkoja kuskaten ja eri kilpailuja kiertäen ja on sillä oltu joku aivan
viihdereissukin vaimon kanssa
auto toiminut moitteetta ja hyvin on lämpökin piisannut vaikka autoa ei eristetty kovinkaan lisää.
Lämmitys tapahtunut auton weballa ja jos sähköö niin pari irtopatteria tasaamassa lämpöö.
ainoo miinus on vesi, eli säiliöt kylmässä ja niitä ei oo voinu käyttää pakkasessa.
Innolla odotellaan jo kesän rientoja, tulispa kaunis ja pitkä kesä...
ps.koitan kuviakin joskus saada
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Ja sitten onkin hyvä jo laittaa kalusto kiertoon?
- jariautio
- Rattimajuri
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
- Truck: Volvo carrus 602
- Location: Haapajärvi
- Member id: 173
- Paikkakunta: Haapajärvi
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
no joo, kauppahan se on joka kannattaa. Ei vaan, semmoinenhan se on ollu tarkoituskin alusta lähtien. Kolme autoa rakennetaan jos mahdollista.
Seuraava, jos tää menee nii olis 9700 volvo B12M kääntyvällä telillä ja 12 metriä pitkänä.
ATK:ta tullu opiskeltua ja sain tehtyä ekan yuotube viteonkin auton lastauksesta
homma todellakin opiskelua, anteeksi
https://youtu.be/BF0UAT6v7fA
Seuraava, jos tää menee nii olis 9700 volvo B12M kääntyvällä telillä ja 12 metriä pitkänä.
ATK:ta tullu opiskeltua ja sain tehtyä ekan yuotube viteonkin auton lastauksesta

homma todellakin opiskelua, anteeksi

- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Sorry jos tuntuu tylyltä, mutta annan palautetta vaan videon laadusta. Toki suurin osa ihmisistä kelpuuttaa ihan minkälaista videota tahansa, eikä näin ollen myöskään huomaa videossasi mitään vikaa.
Itseäni siinä häiritsee eniten mikin tuulisuojauksen puute. Yleensä lopetan videon katsomisen heti kun sitä ilmenee, mutta nyt katsoin loppuun asti. Jos kameraan ei saa ulkopuolista mikrofonia, on tuulisuojauksen tekeminen käytännössä mahdotonta. Ulkosen mikin liittäntä onkin yksi minimivaatimuksista kameralle. Toimiva tuulisuojaus vaatii ilmaa mikrofonin ja röllin, eli sen karvan väliin. Superlonisuojat on vain hengitysäänten estämiseksi, vaikka niitä miten tuulisuojina myydään. Myöskään siihen superlonin päälle myytävät karvat ei toimi, kun se ilmatila puuttuu. Toinen asia mikä häiritsee on kameran heiluminen. Nyky kamerat on niin pirun pieniä, että niitä ei saa pidettyä käsipelillä vakaana. Jos kuvauksen aikana ei ole tarvetta suuremmin kameraa kääntää, niin jalustan ei kummonen tarvii olla ja sen saa muutamalla kympillä.
Toinen minimivaatimus kameralle on se, että kaiken automatiikan saa pois päältä. siis valkotasapaino, valotus ja tarkennus. On epämiellyttävää katsoa videota joka pumppaa näitä edestakasin ja varsinkin talvella valotus muuttuu herkästi ja hakee sitä "oikeaa" sitten sekunttitolkulla. Tää ei ollu siun videolla ongelma.
Positiivista videossa oli se, että selkeesti se oli "käsikirjotettu" eli mietitty etukäteen mitä se tulee sisältämään. Toinen asia on puheen puute, joka on hyvä siksi, että ei siitä olis kameran omalla mikillä nauhotettuna kumminkaan selvää saanu. Raaka tosiasia on, että huonolle ääniraidalle ei käytännössä voi juurikaan mitään tehdä menettämättä sitä oikeaa ääntä jota on tallennettu. Tuulen kohina ei editoinnissa eroa muusta äänestä, joten ei sitä voi poiskaan suodattaa. Tuulen ääni on matalaa, vaikka se ei siltä välttämättä kuulosta. Paria metriä kauempaa kamerasta ei kannata yrittää puhua videolle. Yleinen harhaluulo on, että äänelle voi tehdä mitä vaan editissä, mutta se ei pidä paikkaansa. Ääni pitää mennä nappiin jo äänittäessä.
Suurin plussa videossa on se, että sitä on editoitu. Kamerasta suoraan youtubeen räkästyt videot on karmeita.
Äänipuolta voit parantaa hyvinkin halvalla. Toki siitä ei mitään loistokasta tule, mutta ei ärsytä ja mahdollisesta puheesta saa selvää, eli ajaa sen asiansa minkä pitääkin. Ei sen mitään hifiä tarvii tämän kaltasissa videoissa ollakkaan. Kännykän handsfree mikkiin saa karvasta tehtyä kohtuullisen tuulisuojauksen. Kännykällä voi tallentaa ääntä joten tallennus päälle ja kännykkä taskuun, kamera päälle ja sen jälkeen lyö vaikka kädet yhteen molempien mikkien lähellä jollon ääniraitoihinn tulee piikki. Tällä piikillä kohdistetaan kameran ja kännykän ääniraidat editointiohjelmassa jonka jälkeen kameran oma ääniraita poistetaan. Pidemmässä videossa huulisynkkaa voi joutua korjaamaan, kun kahen elektronisen laitteen kellot ei koskaan käy millisekunnilleen samaa aikaa.
Jos puhe ei kuulu kunnolla ja tasasella äänenvoimakkuudella, kannattaa alkuperänen videon ääniraita korvata dupatulla. Eli video pyörimään koneelle ja selostaa sen uusiksi, tallentaen puheen vaikkapa audacity ohjelmalla joka on yllättävän monipuolinen ilmaseksi ohjelmaksi.
Itse olen taistellut tuulisuojauksen kanssa ja se parani vain tekemällä tuulisuojaukset oikein. En ostanut 300€ zeppeliiniä enkä 200€ rölliä. Tein zeppeliinin lintujen talipallo telineestä ja karvan ostin kangaskaupasta. Mikrofoni on hiusponnari kumirenksujen varassa(käsittelyäänet) härvelin sisällä. Päällepäinhän sitä ei nää onko suojaus kaupallinen vai tehty 10€ tarvikkeista ite. Toimintaperiaate on sama ja toimivuus myös.
Zeppeliini tai blimp http://www.ebay.com/itm/Rode-Blimp2-Win ... OSwI3RW-sJ~
Valotuksen kanssa taistelen edelleen ja en saa itteäni tyytyväiseks varmaan koskaan. Kuvaan lentonäytöksiä ja siinä ongelma on se, että jos haluaa saada lentokoneesta yksityiskohtia näkyviin palaa valkoset pilvet puhki, eli ylivalottuu. Käytän apuna filtteriä, mutta en oo vielä löytäny mieleistä ja ne ei oo ihan ilmasia, joten testailut jatkuu.
Jos valottaa niin, että pilvet ei pala puhki, on kone pelkkä silhuetti.
Automaatilla kuvattaessa vaalealta siirryttäessä tummalle joka varsinkin talvella on hyvinkin tarpeellista, ei tummasta alkuun erotu mitään. Tummalta vaalealle siirryttäessä se vaalea palaa ensin puhki ja selvää ei saa moneen sekunttiin kun kamera hakee oikeaa valotusta ja tummasta ei enää saa selvää. Esim jäällä seisova ihminen on vain silhuetti.
Yllättävää kyllä saattaa hyvälaatuinen älypuhelin olla parempi videokamerana kun alle tonnin kamerat. Automatiikkaa ei saa pois, mutta ulkosen mikin siihen saa aina. Halvoissa kameroissa ei myöskään saa automatiikkaa pois mutta ulkonen mikkiliitäntäkin on sen lisäksi usein jätetty pois.
Ei muuta kun seuraavaa videota tuubiin, hommaa ei opi kun tekemällä. Videon editointi osottaa että jonkinlainen itsekritiikki julkasuissa on olemassa ja se on LOISTAVA juttu
Itseäni siinä häiritsee eniten mikin tuulisuojauksen puute. Yleensä lopetan videon katsomisen heti kun sitä ilmenee, mutta nyt katsoin loppuun asti. Jos kameraan ei saa ulkopuolista mikrofonia, on tuulisuojauksen tekeminen käytännössä mahdotonta. Ulkosen mikin liittäntä onkin yksi minimivaatimuksista kameralle. Toimiva tuulisuojaus vaatii ilmaa mikrofonin ja röllin, eli sen karvan väliin. Superlonisuojat on vain hengitysäänten estämiseksi, vaikka niitä miten tuulisuojina myydään. Myöskään siihen superlonin päälle myytävät karvat ei toimi, kun se ilmatila puuttuu. Toinen asia mikä häiritsee on kameran heiluminen. Nyky kamerat on niin pirun pieniä, että niitä ei saa pidettyä käsipelillä vakaana. Jos kuvauksen aikana ei ole tarvetta suuremmin kameraa kääntää, niin jalustan ei kummonen tarvii olla ja sen saa muutamalla kympillä.
Toinen minimivaatimus kameralle on se, että kaiken automatiikan saa pois päältä. siis valkotasapaino, valotus ja tarkennus. On epämiellyttävää katsoa videota joka pumppaa näitä edestakasin ja varsinkin talvella valotus muuttuu herkästi ja hakee sitä "oikeaa" sitten sekunttitolkulla. Tää ei ollu siun videolla ongelma.
Positiivista videossa oli se, että selkeesti se oli "käsikirjotettu" eli mietitty etukäteen mitä se tulee sisältämään. Toinen asia on puheen puute, joka on hyvä siksi, että ei siitä olis kameran omalla mikillä nauhotettuna kumminkaan selvää saanu. Raaka tosiasia on, että huonolle ääniraidalle ei käytännössä voi juurikaan mitään tehdä menettämättä sitä oikeaa ääntä jota on tallennettu. Tuulen kohina ei editoinnissa eroa muusta äänestä, joten ei sitä voi poiskaan suodattaa. Tuulen ääni on matalaa, vaikka se ei siltä välttämättä kuulosta. Paria metriä kauempaa kamerasta ei kannata yrittää puhua videolle. Yleinen harhaluulo on, että äänelle voi tehdä mitä vaan editissä, mutta se ei pidä paikkaansa. Ääni pitää mennä nappiin jo äänittäessä.
Suurin plussa videossa on se, että sitä on editoitu. Kamerasta suoraan youtubeen räkästyt videot on karmeita.
Äänipuolta voit parantaa hyvinkin halvalla. Toki siitä ei mitään loistokasta tule, mutta ei ärsytä ja mahdollisesta puheesta saa selvää, eli ajaa sen asiansa minkä pitääkin. Ei sen mitään hifiä tarvii tämän kaltasissa videoissa ollakkaan. Kännykän handsfree mikkiin saa karvasta tehtyä kohtuullisen tuulisuojauksen. Kännykällä voi tallentaa ääntä joten tallennus päälle ja kännykkä taskuun, kamera päälle ja sen jälkeen lyö vaikka kädet yhteen molempien mikkien lähellä jollon ääniraitoihinn tulee piikki. Tällä piikillä kohdistetaan kameran ja kännykän ääniraidat editointiohjelmassa jonka jälkeen kameran oma ääniraita poistetaan. Pidemmässä videossa huulisynkkaa voi joutua korjaamaan, kun kahen elektronisen laitteen kellot ei koskaan käy millisekunnilleen samaa aikaa.
Jos puhe ei kuulu kunnolla ja tasasella äänenvoimakkuudella, kannattaa alkuperänen videon ääniraita korvata dupatulla. Eli video pyörimään koneelle ja selostaa sen uusiksi, tallentaen puheen vaikkapa audacity ohjelmalla joka on yllättävän monipuolinen ilmaseksi ohjelmaksi.
Itse olen taistellut tuulisuojauksen kanssa ja se parani vain tekemällä tuulisuojaukset oikein. En ostanut 300€ zeppeliiniä enkä 200€ rölliä. Tein zeppeliinin lintujen talipallo telineestä ja karvan ostin kangaskaupasta. Mikrofoni on hiusponnari kumirenksujen varassa(käsittelyäänet) härvelin sisällä. Päällepäinhän sitä ei nää onko suojaus kaupallinen vai tehty 10€ tarvikkeista ite. Toimintaperiaate on sama ja toimivuus myös.
Zeppeliini tai blimp http://www.ebay.com/itm/Rode-Blimp2-Win ... OSwI3RW-sJ~
Valotuksen kanssa taistelen edelleen ja en saa itteäni tyytyväiseks varmaan koskaan. Kuvaan lentonäytöksiä ja siinä ongelma on se, että jos haluaa saada lentokoneesta yksityiskohtia näkyviin palaa valkoset pilvet puhki, eli ylivalottuu. Käytän apuna filtteriä, mutta en oo vielä löytäny mieleistä ja ne ei oo ihan ilmasia, joten testailut jatkuu.
Jos valottaa niin, että pilvet ei pala puhki, on kone pelkkä silhuetti.
Automaatilla kuvattaessa vaalealta siirryttäessä tummalle joka varsinkin talvella on hyvinkin tarpeellista, ei tummasta alkuun erotu mitään. Tummalta vaalealle siirryttäessä se vaalea palaa ensin puhki ja selvää ei saa moneen sekunttiin kun kamera hakee oikeaa valotusta ja tummasta ei enää saa selvää. Esim jäällä seisova ihminen on vain silhuetti.
Yllättävää kyllä saattaa hyvälaatuinen älypuhelin olla parempi videokamerana kun alle tonnin kamerat. Automatiikkaa ei saa pois, mutta ulkosen mikin siihen saa aina. Halvoissa kameroissa ei myöskään saa automatiikkaa pois mutta ulkonen mikkiliitäntäkin on sen lisäksi usein jätetty pois.
Ei muuta kun seuraavaa videota tuubiin, hommaa ei opi kun tekemällä. Videon editointi osottaa että jonkinlainen itsekritiikki julkasuissa on olemassa ja se on LOISTAVA juttu

Rosmo
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Sinnehän uppos mersu niin että heilahti! 
Onko sulla vielä jotkut pikakiinnitysysteemit jolla auto sidotaan kyytiin matkan ajaksi?
Ja mistä oot hommannut tuon takaluukun moottoritangot? Tai millä nimellä niitä pitää googlata?

Onko sulla vielä jotkut pikakiinnitysysteemit jolla auto sidotaan kyytiin matkan ajaksi?
Ja mistä oot hommannut tuon takaluukun moottoritangot? Tai millä nimellä niitä pitää googlata?
-
- Kuski
- Viestit: 23
- Liittynyt: 29 Joulu 2015 21:24
- Truck: Volvo 9700
- Location: Maaninka
- Viesti:
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Kyllä minäkin kuvaan videoita viikoittain ihan työn puolesta, en vaan viittis alkaa täällä arvostelemaan toisten kuvaamisia. Tekstistä huomaa että kuvaaminen kuvaaminen ilmeisesti lähempänä sydäntä kun bussit, lienetkö siis väärällä foorumilla.
)
Eikös herra ilmoittanut alkajaisiksi että opettelee vasta kuvaamista, se huomioiden oikein hyvä kokonaisuutena.
Eiköhän liene niin että keskitytään busseihin eikä kuvaamisen opettamiseen, minulta saa oikein hyviä linkkejä paikkoihin jossa rosmo saat keskustelukavereita kuvaamisesta.

Eikös herra ilmoittanut alkajaisiksi että opettelee vasta kuvaamista, se huomioiden oikein hyvä kokonaisuutena.
Eiköhän liene niin että keskitytään busseihin eikä kuvaamisen opettamiseen, minulta saa oikein hyviä linkkejä paikkoihin jossa rosmo saat keskustelukavereita kuvaamisesta.
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Pahoittelut palkokasvista. Kuvaaminen ei oo yhtään sen lähempänä sydäntä kun bussitkaan. Olen ikuinen opettelija kaikissa asioissa ja tulen olemaan sitä aina. Tää ei oo ainoo foorumi jolla pyörin ja valikoimasta löytyy kyllä kuvaamiseenkin keskittyvää. Linkit on aina tervetulleita. Omasta mielestäni annoin myös positiivista palautetta.
Rosmo
- jariautio
- Rattimajuri
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
- Truck: Volvo carrus 602
- Location: Haapajärvi
- Member id: 173
- Paikkakunta: Haapajärvi
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Kappas video antanut keskustelun aihetta
. Tarkoitukseni videolla on ollut esitellä myytävän tuotteen toimintaa. Tottahan se on että sitäkin asiaa ajaisi kunnolla toteutettu tuotos.
Kuvaus tuotettu kännykkä kameraa käyttäen enkä muunlaista tallenninta omistakkaan. Opettelusta sanoessani kaikki nämä tekniset vempaimet ovat täyttä hepreaa allekirjoittaneelle. Oli iso asia saada minkäänlaista kuvatusta näkyville juutuuppi juttuun.
Mahtavaa että keskuudestamme löytyy asiantuntemusta video kuvauksenkin saralta. Kiitokset että jaatte sitä myös kaikille lukijoille. Aina voi vanhakin oppia jotain uutta, toivottavasti minäkin
Mut takaisin bussi asioihin, Ompa väännetty tosissaan kauppaa vanhoolista ja kohta vois olla aika uuden.
Mistä löytys linjabiili joka olis 12 metrii pitkä, mahuri koneella, teliakselilla ja korkeella korilla varustettu?
Nii ja edullinen hintakaan ei haittaisi
(päiväunissa 9700 HD mut voishan olla vaikka 602:nenkin tms.)

Kuvaus tuotettu kännykkä kameraa käyttäen enkä muunlaista tallenninta omistakkaan. Opettelusta sanoessani kaikki nämä tekniset vempaimet ovat täyttä hepreaa allekirjoittaneelle. Oli iso asia saada minkäänlaista kuvatusta näkyville juutuuppi juttuun.
Mahtavaa että keskuudestamme löytyy asiantuntemusta video kuvauksenkin saralta. Kiitokset että jaatte sitä myös kaikille lukijoille. Aina voi vanhakin oppia jotain uutta, toivottavasti minäkin

Mut takaisin bussi asioihin, Ompa väännetty tosissaan kauppaa vanhoolista ja kohta vois olla aika uuden.
Mistä löytys linjabiili joka olis 12 metrii pitkä, mahuri koneella, teliakselilla ja korkeella korilla varustettu?
Nii ja edullinen hintakaan ei haittaisi

Viimeksi muokannut jariautio, 21 Huhti 2016 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Mihin sitä teliakselia tarvitset? Kaksiakselisen n. 6t kantavuus ei riitä?
- jariautio
- Rattimajuri
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
- Truck: Volvo carrus 602
- Location: Haapajärvi
- Member id: 173
- Paikkakunta: Haapajärvi
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Kärryn vetoon. Elikkäs autotraileria vedetään ja olis mukavaa jos kärry olis vielä perilläkin mukana. Teli tasaa auton perän likkettä todella paljon. Pitkä peräylitys riepottelee kärryn aisan äkkiä poikki, mut teli rauhoittaa ja rajoittaa liikkeen kohtuulliseksi.
Auto sidotaan kyytiin pikasäädettävillä kettingeillä. Jule kyseli noista takaoven avaus jutuista. Mulla toteutettu sähkö hydraulisesti. Oli huomattavasti halvempi kuin mekaanisesti toimivat karamoottorit. 24 volttinen koneikko ja kaksi pitkää sylinteriä tuli maksamaan n.450 euroa kaikkineen. Yksi tuollainen pitkä karamoottori olis maksanut jo enemmän ja sit jos niitä laitetaan kaks rinnakkain olisivat tarvinneen jonkin synkroninti jutskan joka tahdistaa toimimaan ne yhtäaikaa. Kustannus karamoottoreilla olis ollu vissiin kolmin kertainen...
Auto sidotaan kyytiin pikasäädettävillä kettingeillä. Jule kyseli noista takaoven avaus jutuista. Mulla toteutettu sähkö hydraulisesti. Oli huomattavasti halvempi kuin mekaanisesti toimivat karamoottorit. 24 volttinen koneikko ja kaksi pitkää sylinteriä tuli maksamaan n.450 euroa kaikkineen. Yksi tuollainen pitkä karamoottori olis maksanut jo enemmän ja sit jos niitä laitetaan kaks rinnakkain olisivat tarvinneen jonkin synkroninti jutskan joka tahdistaa toimimaan ne yhtäaikaa. Kustannus karamoottoreilla olis ollu vissiin kolmin kertainen...
Re: Vanhool Volvo B10M (CFR-537) muutos kuljetus/asuntoautok
Tulipa tässä mieleen, että voisiko hydraulisylinteriä käyttää paineilmalla? Voimaa ei tietysti ole yhtä paljon, mutta paineilmaa kulkureissa yleensä on.
Btw, jos hitsauskoneet pysyy räpylässä, niin aihiohan voisi olla myös jonkunverran yli 12m mahuri, sen takaylityksen lyhentäminenhän rauhoittaa sitä perää.
Btw, jos hitsauskoneet pysyy räpylässä, niin aihiohan voisi olla myös jonkunverran yli 12m mahuri, sen takaylityksen lyhentäminenhän rauhoittaa sitä perää.