65-14 kirjoitti:
Asetusta sovelletaan
* b) henkilöliikenteeseen, jossa käytettävät ajoneuvot on rakennettu tai pysyvästi mukautettu yli yhdeksän henkilön kuljettamiseen kuljettaja mukaan luettuna, ja tarkoitettu tällaiseen käyttöön.
Asetusta ei sovelleta
* f) ajoneuvossa, jossa on 10–17 paikkaa ja jota ei käytetä kaupalliseen liikenteeseen Asetusta sovelletaan urheiluseurojen ja muiden yhdistysten henkilökuljetuksiin (siis silloin tarvii kiekon). Niitä ei katsota ei-kaupalliseksi toiminnaksi. Yli 17-paikkaisiin linja-autoihin asetusta sovelletaan aina.
Siis noiden kohtien mukaan ei tarvitse kiekkoa ollenkaan, jos rekisterissä alle yhdeksälle henkilölle tai sitten 10-17 henkilölle, eikä käytetä kaupalliseen liikenteeseen. Meillä ei ainakaan koskaan ole kiekko ollut paikoillaan, eikä asiasta ole tullut sanomista...
Aion kyllä edelleenkin tulkita tuota asetusta entiseen malliin. Kuorma-autoksi rekisteröidyissä autoissa pitää olla kiekko. Sen sijaan 10-17 paikkaisessa ei-kaupallisessa ajossa olevassa (linja-)autossa ei tarvitse kiekkoa. Urheiluseuran väkeä ei kuitenkaan saa kuskata ilman kiekkoa Myöskään matkailuautoksi rekisteröidyssä kulkurissa, jossa paikkoja on alle 9, kiekkoa ei tarvita. Tuon direktiivin "henki" käsittääkseni on se, että ammattiajoa ajettaessa tulee olla kiekko...
Sirpa ja Eero Myymis
Rakennettu 2010
Kori:Kiitokori Team -82
Alusta: MB 1114 vm. -85
Moottori: MB 6,0D
...Siis hypoteettisesti laitetaan MB609 Rosvolinnaan (N-luokka) 2000kg:n asuntovaunu perään ja ajetaan ilman kiekkoa kaasugrilli takakontissa syyllistään laittomuuksiin. Yhdistelmä kokonaispainaa yli 7,5t.
Ei auta vaikka esimerkkinä toiminut vetoauto punnitaan neuvolassa...
Viimeksi muokannut Rosvolinna, 04 Touko 2010 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
65-14 kirjoitti:
Asetusta sovelletaan
* b) henkilöliikenteeseen, jossa käytettävät ajoneuvot on rakennettu tai pysyvästi mukautettu yli yhdeksän henkilön kuljettamiseen kuljettaja mukaan luettuna, ja tarkoitettu tällaiseen käyttöön.
Asetusta ei sovelleta
* f) ajoneuvossa, jossa on 10–17 paikkaa ja jota ei käytetä kaupalliseen liikenteeseen Asetusta sovelletaan urheiluseurojen ja muiden yhdistysten henkilökuljetuksiin (siis silloin tarvii kiekon). Niitä ei katsota ei-kaupalliseksi toiminnaksi. Yli 17-paikkaisiin linja-autoihin asetusta sovelletaan aina.
Siis noiden kohtien mukaan ei tarvitse kiekkoa ollenkaan, jos rekisterissä alle yhdeksälle henkilölle tai sitten 10-17 henkilölle, eikä käytetä kaupalliseen liikenteeseen. Meillä ei ainakaan koskaan ole kiekko ollut paikoillaan, eikä asiasta ole tullut sanomista...
Aion kyllä edelleenkin tulkita tuota asetusta entiseen malliin. Kuorma-autoksi rekisteröidyissä autoissa pitää olla kiekko. Sen sijaan 10-17 paikkaisessa ei-kaupallisessa ajossa olevassa (linja-)autossa ei tarvitse kiekkoa. Urheiluseuran väkeä ei kuitenkaan saa kuskata ilman kiekkoa Myöskään matkailuautoksi rekisteröidyssä kulkurissa, jossa paikkoja on alle 9, kiekkoa ei tarvita. Tuon direktiivin "henki" käsittääkseni on se, että ammattiajoa ajettaessa tulee olla kiekko...
jos mennään lain mukaan, yli 7500kg ajoneuvo tai ajoneuvoyhdistelmä vaatii kiekon, ainoat poikkeukset löytyy edellisellä sivulla. Ja matkailuautot EIVÄT löydy siitä listalta... eli jos on ajoneuvo joka on rekisteröity matkailuautoksi tai kuorma-autoksi, pitää kiekkoa käyttää jos piirtuti löytyy.
Näin se vaan on. Se on sitten jokaisen asia että käyttääkö vai eikö käytä kiekkoa. Kokeilkaa esim. mennä Espanjaan ja väittämään että ei tiennyt, laittavat 5000€ muistutusmaksun (eikös se näin ollut Kaj?)
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.
Jotenkin vaan on vaikeeta uskoo,että meidän M1 tarvitsee piirturin.En kyllä usko paljon muutakaan.
Mutta oli miten oli,niin vaihdoin kutenkin uudet kiekot viime vuonna vaihdettujen tilalle.
Käsittämätöntä kyllä,mutta olin tehnyt virheen viimeksi kiekkoja vaihtaessani.Meinaan että nyt se hiton
punainen valo sammui.Ne kiekot pitääkin olla oikein,ennein kuin se huutomerkkiledi sammuu.Ihmeellistä on se