Tänään oli iltapäivästä aikaa taas puuhailla bussin kanssa ja otin työn alle kadonneet sähköt 12V ulostuloista. Mittaristossa on yksi 12V pistorasia ja kuskin vasemmalla puolella kolme jälkiasennettua pistorasiaa. Mihinkään näistä ei tullut minkäänlaista virtaa.
Lähdin seuraamaan johtoa mittariston rasiasta ja sainkin aukoa jokaisen luukun kojelaudan alta oven nurkkaukseen asti. Sieltä löytyi tällainen 'maskotti'
Epäilin Mascotin kylmenneen, mutta sulake ei ollut kunnolla paikallaan. Nyt tulee 12V syöttöä kännykän lataukseen sun muuhun turhuuteen
Oli kyllä melkoinen näky tuo sähkökeskus. Pakko kehua Setraa sen verran, että kyllä Saksassa osataan rakentaa sähköt siististi. Onhan Ajokissakin jonkinlainen järjestys ainakin joskus ollut, mutta tällainen näky ei ainakaan rohkaise paljoa johtonippuja selvittelemään.
On ollut rosvoliitinmies ahkerana

ja irtonaisia johdonpäitä on lukemattomia. Seassa kaikenlaista boksia mikä mihinkin tarkoitukseen. Tuumasin että en puutu näihin niin kauan kuin laitteet toimii.
Mittariston oikuttelu oli kismittänyt jo tovin, siispä sen kimppuun seuraavaksi. Mittariston (kierros, vedenlämpö, paineilma 1 ja 2 sekä polttoaine) piirilevy oli kuin paahtoleipä ja juotokset osin irti.
Mittarien takana oleva iso liitin oli mielestäni syypää mittarien venkoiluun.
Siispä juotoksien korjailuun.
Tässä jo korjattuna. Näytti silmin aivan ehjältä ennen korjausta, mutta juotokset oli murtuneet levystä irti monesta kohtaa ja helpompi oli korjata kaikki samalla.
Samalla kun asentelin piirilevyä takaisin, vaihdoin risat mittarivalot ehjiin. Nyt enää polttoainemittari pitää saada toimimaan. Tankin anturi luultavasti viallinen.
Tulipas mukavasti ehjääkin jälkeä tänään

Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.