Scanian kytkinsylinterin korjausta.

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
TN62
Kokenut kuljettaja
Truck: Bürstötähti
Member id: 84

Scanian kytkinsylinterin korjausta.

Viesti Kirjoittaja TN62 »

Nastolasta lähtiessä keväämmällä Scanian kytkin ei suostunut irrottamaan juurikaan ollenkaan. Sen takia meni lähdössä hieman ihmetellessä. No nyt vihdoinkin ehdin asiaa tutkimaan...Kytkimen pääsylinterin liike oli vajaa, eli polkimessa tyhjää vaikka kuinka. Eilen purkasin sylinterin ja sieltä paljastui palautusjousi, joka oli kolmessa osassa. Tänään on tulossa uudet sisuskalut sylinteriin...toivottavasti homma ratkeaa sillä.
Se mäntä kai palautui ajon aikana itsestään silloin keväällä, koska jo Mäntsälän kohdalla kytkin irrotti. Mutta kun olin viikon Porvoossa hommissa ja sieltä lähdin perjantaina...niin sama juttu. Kytkin ei irrota. Olihan mielenkiintoista tulla Porvoon läpi ilman kytkintä.
Scania BF 86 S -78 Hetku Sininen
Hymer
Bürstner
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Re: Scanian kytkinsylinterin korjausta.

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Tutun kuuloista :lol: Samaa vikaa oli mulla keväällä tossa Royalissa paitsi että siinä jäi poljin kokonaan pohjaan :shock:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
+Maankio-
Kokenut kuljettaja
Truck: Scania BF 86 wiima

Viesti Kirjoittaja +Maankio- »

Olisko kellään räjäytys kuvaa samanlaisen kanian kytkinsylinteristä? Tai lähinnä siitä neste sylinterin edessä olevasta sylinteristä joka ohjaa ilmaa tehostin kelloon? Joutu eilen purkaan sen ja se toinen pää purkeni hiukan hätäsesti eli osia lenteli sinne tänne..........
Puu Tiainen
Erityisasiantuntija

Viesti Kirjoittaja Puu Tiainen »

Tässä

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
TN62
Kokenut kuljettaja
Truck: Bürstötähti
Member id: 84

Viesti Kirjoittaja TN62 »

No niin vihdoinkin on kytkin taas kunnossa. Scan-autosta tilasin korjaussarjan...ja mainitsin että sylinterin jousi on poikki. No..korjaussarja tuli vuorokaudessa, mutta siitä puuttui juuri se jousi.. :evil: :evil: . Myyjä varmaan näki mun naamasta mitä mieltä asiasta olin...kun se jousi tuli parissa päivässä postilaatikkoon ja ilman laskua.
Sylinterin kasaan ja ilmaamaan...banjoliittimen ruuvi poikki...se viimeinen kiristys oli liikaa. Ja sellaistahan ei löytynyt liikkeistä joten kaveri teki sellaisen mulle.
Scania BF 86 S -78 Hetku Sininen
Hymer
Bürstner
+Maankio-
Kokenut kuljettaja
Truck: Scania BF 86 wiima

Viesti Kirjoittaja +Maankio- »

Mulle lähetti scanialta kuvat koko linjasta kun halus varmistaa mitä osia mä tarviin ja mitä löytyy. Ihan kaikkee ei löytyny mut kasaan ja ajoon saatiin. Olihan muuten suolanen hinta uudella sylinterillä 440 e????? Lieni ovh mut silti...........

edit: nii kaikki varmaa arvas että uutta ei ostettu...........
Vastaa Viestiin