Miksi pikkuwebasto karstottaa
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 91
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:13
- Truck: Scania Haldin Boxer
- Location: Salo
- Member id: 16
- Paikkakunta: Salo
Miksi pikkuwebasto karstottaa
Meillä on ohjaamon (alku)lämmittimenä pieni ilmalämmityswebasto AirTop 32S. (3,2kW) Jostain syystä liekki ei pala kunnolla.
Karstottaa palokanavan seinämät 10 käyttötunnissa niin, ettei lämpöä paljon siirry puhallusilmaan. Laite pysyy kyllä päällä,
mutta lämpöä ei tule. Olisiko jollain ajatusmallia, mikä sitä voisi vaivata? Laitetta käytetty vain täydellä teholla, kun ei
näytä 1/2-tehoa kestävän.
Iloista Joulun lähestymistä... tv Pataässä
Karstottaa palokanavan seinämät 10 käyttötunnissa niin, ettei lämpöä paljon siirry puhallusilmaan. Laite pysyy kyllä päällä,
mutta lämpöä ei tule. Olisiko jollain ajatusmallia, mikä sitä voisi vaivata? Laitetta käytetty vain täydellä teholla, kun ei
näytä 1/2-tehoa kestävän.
Iloista Joulun lähestymistä... tv Pataässä
Scania DS80 -75 Haldin puukori
~~~ Pataässä ~~~
~~~ Pataässä ~~~
- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: Miksi pikkuwebasto karstottaa
Todennäköisyys järjestyksessä:
Paloilmaa ei riittävästi.
Pakoputki myös tukossa karstasta
Paloilmapuhallin kipeä.
Paloilma kiertää pakoputkesta imuun.
Polttimen haihdutusosa osin tukossa.
Paloilmaa ei riittävästi.
Pakoputki myös tukossa karstasta
Paloilmapuhallin kipeä.
Paloilma kiertää pakoputkesta imuun.
Polttimen haihdutusosa osin tukossa.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: Miksi pikkuwebasto karstottaa
Niin, ja se suutin 

Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua

- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: Miksi pikkuwebasto karstottaa

täytyy kysyä kyllöseltä

Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Miksi pikkuwebasto karstottaa
http://www.suremarine.com/manuals/webas ... repair.pdf Tuolta huoltomanuaali. Ei oo suutinta noissa vehkeissä ei, reikä vaan siellä jossain puhaltimen ja palopesän välillä, toki sekin voi olla tukossa. Ajaako se kiihdyttelyrutiinit normaalisti ym? Milläs aineella sitä käytät?
Tuo oma 9kW vesimalli aina välillä "polttelee" karstoja, kuulee ku polttoainepumpun tahti harvenee ja kohta mennään taas täysillä. Sama kun sammuttaa, niin kipunoita tulee putkesta kun tuulettaa vehjettä, pakoputki on kyllä mallia home made =) Paljua lämmitän tuolla.
Tuo oma 9kW vesimalli aina välillä "polttelee" karstoja, kuulee ku polttoainepumpun tahti harvenee ja kohta mennään taas täysillä. Sama kun sammuttaa, niin kipunoita tulee putkesta kun tuulettaa vehjettä, pakoputki on kyllä mallia home made =) Paljua lämmitän tuolla.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- ansa
- Rattiamiraali
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
- Truck: Scania K112 Vanhool
- Location: Laihia
- Member id: 106
- Paikkakunta: Laihia
Re: Miksi pikkuwebasto karstottaa
eiköhän tuo pa-pumpun tahtimuutos johdu kuitenkin siitä että laitteella 4toimintatehoa ,joiden mukaan myös pa-pumpun syke vaihtuu ja lämmittimen ääni myös muuttuu kun puhallinmoottorin pyörintänopeuttakin säädetään , enpä ole milloinkaan kuullut että noissa olisi tuollaisia karstanpoltto toimintoja ,mikä tosin olisi noille laitteille tarpeellinen toiminto.noin pitkäaikaisen käytön kannalta nuo osa-teho palamiset tukkivat kyllä palopesän paljon nopeammin kuin täydellä tohinalla toimiessa,ka valmistajat ovat jopa menneet laitevalmistajien edelle tuossa pa-pihistämisessä ja rakennelleet järjestelmän tuon lämmittimen ympärille että saadaan moottorivesi vain osalämpöiseksi ja ohjaamoon menee silti täysin kuumaa vettä ,mutta eivätpä vaan tahdo olla oikein toimivia systeemejä ja niitä muutellaankin jo jopa tehtaa ohjeilla jo normi asennuksiksi , toimii huomattavasti kauemmin kun palaa täysillä edes puolet toiminta-ajasta.Reddewil kirjoitti:http://www.suremarine.com/manuals/webas ... repair.pdf Tuolta huoltomanuaali. Ei oo suutinta noissa vehkeissä ei, reikä vaan siellä jossain puhaltimen ja palopesän välillä, toki sekin voi olla tukossa. Ajaako se kiihdyttelyrutiinit normaalisti ym? Milläs aineella sitä käytät?
Tuo oma 9kW vesimalli aina välillä "polttelee" karstoja, kuulee ku polttoainepumpun tahti harvenee ja kohta mennään taas täysillä. Sama kun sammuttaa, niin kipunoita tulee putkesta kun tuulettaa vehjettä, pakoputki on kyllä mallia home made =) Paljua lämmitän tuolla.
- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: Miksi pikkuwebasto karstottaa


Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Miksi pikkuwebasto karstottaa
Niin en tiedä tarkalleen mitä tekee, mutta esim. tunnin polttelun jälkeen vesi 15c, ja puhallus täysillä (huutaa täysillä aina kun käynnistyy ja pääsee vauhtiin), pumpun n.3x sec tikitys tipahtaa sekunnin väleiksi, sitten muutaman sekunnin jälkeen alkaa nostaa naputuksen tiheyttä ja kohta taas "täysillä" tikittää. Täysillähän tuo aina on jos ei termari katkase, vesi kun on max. 42 mitä ollaan kylvetty. Purin kamppeen ja kovin oli siisti sisältäkin.ansa kirjoitti:eiköhän tuo pa-pumpun tahtimuutos johdu kuitenkin siitä että laitteella 4toimintatehoa ,joiden mukaan myös pa-pumpun syke vaihtuu ja lämmittimen ääni myös muuttuu kun puhallinmoottorin pyörintänopeuttakin säädetään , enpä ole milloinkaan kuullut että noissa olisi tuollaisia karstanpoltto toimintoja ,mikä tosin olisi noille laitteille tarpeellinen toiminto.noin pitkäaikaisen käytön kannalta nuo osa-teho palamiset tukkivat kyllä palopesän paljon nopeammin kuin täydellä tohinalla toimiessa,ka valmistajat ovat jopa menneet laitevalmistajien edelle tuossa pa-pihistämisessä ja rakennelleet järjestelmän tuon lämmittimen ympärille että saadaan moottorivesi vain osalämpöiseksi ja ohjaamoon menee silti täysin kuumaa vettä ,mutta eivätpä vaan tahdo olla oikein toimivia systeemejä ja niitä muutellaankin jo jopa tehtaa ohjeilla jo normi asennuksiksi , toimii huomattavasti kauemmin kun palaa täysillä edes puolet toiminta-ajasta.Reddewil kirjoitti:http://www.suremarine.com/manuals/webas ... repair.pdf Tuolta huoltomanuaali. Ei oo suutinta noissa vehkeissä ei, reikä vaan siellä jossain puhaltimen ja palopesän välillä, toki sekin voi olla tukossa. Ajaako se kiihdyttelyrutiinit normaalisti ym? Milläs aineella sitä käytät?
Tuo oma 9kW vesimalli aina välillä "polttelee" karstoja, kuulee ku polttoainepumpun tahti harvenee ja kohta mennään taas täysillä. Sama kun sammuttaa, niin kipunoita tulee putkesta kun tuulettaa vehjettä, pakoputki on kyllä mallia home made =) Paljua lämmitän tuolla.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- ansa
- Rattiamiraali
- Viestit: 320
- Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
- Truck: Scania K112 Vanhool
- Location: Laihia
- Member id: 106
- Paikkakunta: Laihia
Re: Miksi pikkuwebasto karstottaa
siis laitehan mittaa vain sisäistä lämpötilaa ja jos vedenkierto ei riittävä niin se laskee sitä tehoa ja kun taas laitteen sisällä vesi jähtyy niin taas nostaa toimitilaa ,eli veikkaus että vedenkierrossa jotain häikkää esim. ilmaa.Reddewil kirjoitti:Niin en tiedä tarkalleen mitä tekee, mutta esim. tunnin polttelun jälkeen vesi 15c, ja puhallus täysillä (huutaa täysillä aina kun käynnistyy ja pääsee vauhtiin), pumpun n.3x sec tikitys tipahtaa sekunnin väleiksi, sitten muutaman sekunnin jälkeen alkaa nostaa naputuksen tiheyttä ja kohta taas "täysillä" tikittää. Täysillähän tuo aina on jos ei termari katkase, vesi kun on max. 42 mitä ollaan kylvetty. Purin kamppeen ja kovin oli siisti sisältäkin.ansa kirjoitti:eiköhän tuo pa-pumpun tahtimuutos johdu kuitenkin siitä että laitteella 4toimintatehoa ,joiden mukaan myös pa-pumpun syke vaihtuu ja lämmittimen ääni myös muuttuu kun puhallinmoottorin pyörintänopeuttakin säädetään , enpä ole milloinkaan kuullut että noissa olisi tuollaisia karstanpoltto toimintoja ,mikä tosin olisi noille laitteille tarpeellinen toiminto.noin pitkäaikaisen käytön kannalta nuo osa-teho palamiset tukkivat kyllä palopesän paljon nopeammin kuin täydellä tohinalla toimiessa,ka valmistajat ovat jopa menneet laitevalmistajien edelle tuossa pa-pihistämisessä ja rakennelleet järjestelmän tuon lämmittimen ympärille että saadaan moottorivesi vain osalämpöiseksi ja ohjaamoon menee silti täysin kuumaa vettä ,mutta eivätpä vaan tahdo olla oikein toimivia systeemejä ja niitä muutellaankin jo jopa tehtaa ohjeilla jo normi asennuksiksi , toimii huomattavasti kauemmin kun palaa täysillä edes puolet toiminta-ajasta.Reddewil kirjoitti:http://www.suremarine.com/manuals/webas ... repair.pdf Tuolta huoltomanuaali. Ei oo suutinta noissa vehkeissä ei, reikä vaan siellä jossain puhaltimen ja palopesän välillä, toki sekin voi olla tukossa. Ajaako se kiihdyttelyrutiinit normaalisti ym? Milläs aineella sitä käytät?
Tuo oma 9kW vesimalli aina välillä "polttelee" karstoja, kuulee ku polttoainepumpun tahti harvenee ja kohta mennään taas täysillä. Sama kun sammuttaa, niin kipunoita tulee putkesta kun tuulettaa vehjettä, pakoputki on kyllä mallia home made =) Paljua lämmitän tuolla.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Miksi pikkuwebasto karstottaa
Webaston oma pumppu + 42w uima-allaspumppu. yli 30mm putkella. Kulpia ei tule ja ilmaa ei vehkeen sisällä voi olla. Mutta kai se sitten on rikki kun noin tekee.ansa kirjoitti:siis laitehan mittaa vain sisäistä lämpötilaa ja jos vedenkierto ei riittävä niin se laskee sitä tehoa ja kun taas laitteen sisällä vesi jähtyy niin taas nostaa toimitilaa ,eli veikkaus että vedenkierrossa jotain häikkää esim. ilmaa.Reddewil kirjoitti: Niin en tiedä tarkalleen mitä tekee, mutta esim. tunnin polttelun jälkeen vesi 15c, ja puhallus täysillä (huutaa täysillä aina kun käynnistyy ja pääsee vauhtiin), pumpun n.3x sec tikitys tipahtaa sekunnin väleiksi, sitten muutaman sekunnin jälkeen alkaa nostaa naputuksen tiheyttä ja kohta taas "täysillä" tikittää. Täysillähän tuo aina on jos ei termari katkase, vesi kun on max. 42 mitä ollaan kylvetty. Purin kamppeen ja kovin oli siisti sisältäkin.

-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 91
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:13
- Truck: Scania Haldin Boxer
- Location: Salo
- Member id: 16
- Paikkakunta: Salo
Re: Miksi pikkuwebasto karstottaa
Ei karstoita enää. Kiitos vinkeistä. Äänenvaimennin täysin tukossa. Eipä pahaa ääntä pidä, vaikka vaimennin on pois pelistä. (Piti sahata irti)
Iloista Joulua kaikille toivottelee... Pataässä
Iloista Joulua kaikille toivottelee... Pataässä
Scania DS80 -75 Haldin puukori
~~~ Pataässä ~~~
~~~ Pataässä ~~~