Leyland O.400 leikkasi kiinni
-
- Varakuski
- Viestit: 5
- Liittynyt: 27 Touko 2011 21:49
- Truck: Wiima Volvo B10M
- Location: Parkano
- Viesti:
Leyland O.400 leikkasi kiinni
Moro
Yhdistyksemme linja-auton Sisu Wiiman kone tuli tiensä päähän. Ilmeisesti oli matkan aikana vedet hukannut ja leikannut sen jälkeen kiinni. Kone kun avattiin niin näkymä oli tämä. http://www.clubpirates.fi/galleria/remontti3.jpg Kone on siis Leyland 0.400 6.5l turbolla.
Kun täällä näyttäisi olevan sen verran asiantuntevaa porukkaa niin kysyisinkin onko mitään järkeä yrittää korjata vanhaa konetta? Ainakin sylinteriputket ja männät pitäisi vaihtaa. Varmasti myöskin kannen kunto pitäisi tarkistuttaa ja vaihtaa kaikki tiivisteet. Ja myös selvittää se mistä vedet on tulleet pihalle. Toinen vaihtoehto on se, että vaihdettaisiin koko moottori. Käyköhän tuohon mitkä koneet? Yksi Volon Mahurin THD-100 kone olisi kiikarissa ja se myyjän mukaan menee suoraan paikalleen. Eli onkohan siinä kiinnikkeet samassa kohtaan kuin leylandissa ja sopiiko vaihdelaatikko siihen suoraan?
Yhdistyksemme linja-auton Sisu Wiiman kone tuli tiensä päähän. Ilmeisesti oli matkan aikana vedet hukannut ja leikannut sen jälkeen kiinni. Kone kun avattiin niin näkymä oli tämä. http://www.clubpirates.fi/galleria/remontti3.jpg Kone on siis Leyland 0.400 6.5l turbolla.
Kun täällä näyttäisi olevan sen verran asiantuntevaa porukkaa niin kysyisinkin onko mitään järkeä yrittää korjata vanhaa konetta? Ainakin sylinteriputket ja männät pitäisi vaihtaa. Varmasti myöskin kannen kunto pitäisi tarkistuttaa ja vaihtaa kaikki tiivisteet. Ja myös selvittää se mistä vedet on tulleet pihalle. Toinen vaihtoehto on se, että vaihdettaisiin koko moottori. Käyköhän tuohon mitkä koneet? Yksi Volon Mahurin THD-100 kone olisi kiikarissa ja se myyjän mukaan menee suoraan paikalleen. Eli onkohan siinä kiinnikkeet samassa kohtaan kuin leylandissa ja sopiiko vaihdelaatikko siihen suoraan?
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
Vastaan tähän ekana vaikken mitään tiedäkkään. Mielestäni ei ole järkeä korjata tuota vanhaa, sillä volvon (9,6L) koneella alkaa wiima kulkemaan! Siihen en usko että heittämällä menee paikolleen, mutta ei kai niitä korvakoita ole hankala muuttaa, itsellä tuossa volvossa scanian laatikko ja se vaati pienen välilevyn. Öljysäiliö, nestehommat ja ilmavehkeet joutuu askartelemaan myös. Toki mistä sen tietää kuinka samoissa kohtaa ne on.
Mutta odotellaan oikeiden tietäjien kommentteja
Mutta odotellaan oikeiden tietäjien kommentteja

-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4280
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
onhan monet laittaneet Leylandin ja Valmetin tilalle Volvon koneen. Eräässä Sisussa on Volvon kone ja laatikko ja Scanian perä. Kaikki jälkeenpäin askarreltu itse.
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
leyland alkaa olla jo sen verran historiaa, että päivitys volvoksi lienee paikallaan. sillä varmistuu osahuolto vuosiksi eteenpäin ja kulkeepahan nöyremmin. kulutuskaan tuskin nousee. vaikka enemmän ilmaa lämmitetäänkin, vastasissa ei tarvi tuhertaa niin kauaa...
yleisesti ottaen hyvä asentaja osaa kyllä peruskorjata moottorin uutta vastaavaan kuntoon, mutta hintalappu saattaa muodostua aika pitkäksi. siinä mielessä "tonnin kone" ja hivenen kylähullua henkeä saattaa antaa riittävän lopputuloksen halvemmalla. sillä kaikkihan nämä meidän kulkineet on perä "kuusakosken leukojen välissä" ja tuhansien €€€€ investointi "uuteen" moottoriin ei maksa itseään ikinä.
sen riskin, ettei vaihtomoottori olekaan edellistä parempi, joutuu ottamaan. myyjä vastannee koneen toimivuudesta, mutta edestakaisin vaihteleminen saattaa jyrsiä hermoa. yhtäkaikki, tsemppiä projektiin!
yleisesti ottaen hyvä asentaja osaa kyllä peruskorjata moottorin uutta vastaavaan kuntoon, mutta hintalappu saattaa muodostua aika pitkäksi. siinä mielessä "tonnin kone" ja hivenen kylähullua henkeä saattaa antaa riittävän lopputuloksen halvemmalla. sillä kaikkihan nämä meidän kulkineet on perä "kuusakosken leukojen välissä" ja tuhansien €€€€ investointi "uuteen" moottoriin ei maksa itseään ikinä.
sen riskin, ettei vaihtomoottori olekaan edellistä parempi, joutuu ottamaan. myyjä vastannee koneen toimivuudesta, mutta edestakaisin vaihteleminen saattaa jyrsiä hermoa. yhtäkaikki, tsemppiä projektiin!
-
- Varakuski
- Viestit: 5
- Liittynyt: 27 Touko 2011 21:49
- Truck: Wiima Volvo B10M
- Location: Parkano
- Viesti:
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
Kuuluukohan noissa männissä olla tuommoiset "pyörrepiikit" vai onko tuo sulanut vain noin pahasti?
Mietin vaan tuossa jos Volvon kone pistetään kiinni niin kestääköhän kytkin ja vaihdelaatikko uutta tehon ja väännön lisäystä?
Mietin vaan tuossa jos Volvon kone pistetään kiinni niin kestääköhän kytkin ja vaihdelaatikko uutta tehon ja väännön lisäystä?
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
Nimimerkillä IRJA kirjoittaja on tehnyt tuon vaihdon ja on keskusteluissa kertonut miten "heittämällä " tuo onnistui. Irja laittoi myöskin automaattivaihteiston autoon samalla.Club Pirates kirjoitti:Moro
Yhdistyksemme linja-auton Sisu Wiiman kone tuli tiensä päähän. Ilmeisesti oli matkan aikana vedet hukannut ja leikannut sen jälkeen kiinni. Kone kun avattiin niin näkymä oli tämä. http://www.clubpirates.fi/galleria/remontti3.jpg Kone on siis Leyland 0.400 6.5l turbolla.
Kun täällä näyttäisi olevan sen verran asiantuntevaa porukkaa niin kysyisinkin onko mitään järkeä yrittää korjata vanhaa konetta? Ainakin sylinteriputket ja männät pitäisi vaihtaa. Varmasti myöskin kannen kunto pitäisi tarkistuttaa ja vaihtaa kaikki tiivisteet. Ja myös selvittää se mistä vedet on tulleet pihalle. Toinen vaihtoehto on se, että vaihdettaisiin koko moottori. Käyköhän tuohon mitkä koneet? Yksi Volon Mahurin THD-100 kone olisi kiikarissa ja se myyjän mukaan menee suoraan paikalleen. Eli onkohan siinä kiinnikkeet samassa kohtaan kuin leylandissa ja sopiiko vaihdelaatikko siihen suoraan?
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- SisuPussi
- Rattiamiraali
- Viestit: 373
- Liittynyt: 15 Elo 2005 10:22
- Truck: Sisu BK-84/Kiitokori
- Location: Tervakoski
- Member id: 039
- Viesti:
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
Täällä olisi sama operaatio edessä ja hieman aloiteltukin jo. Oletteko selvitellet tuota Volvon koneen istuvuutta enempää? Itse kävin katsomassa IRJAsta miten siinä oli toteutettu moottorin vaihto, mutta IRJA on uudemmalla alustalla joten on hankala sanoa kuinka pitkälti nämä alustat ovat samanlaiset. Päivittelen homman etenemistä tuonne projekti-ketjuun:
viewtopic.php?f=2&t=108&start=150
viewtopic.php?f=2&t=108&start=150
"SisuPussi" Vm.1973
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
Kori:Kiitokori S-66
Alusta: Sisu BK-84/CVT 5000
Moottori/vaihteisto: Volvo THD102KF + ZF 5HP500. Ex Leyland 0.410, 6.54 litraa.
-
- Varakuski
- Viestit: 5
- Liittynyt: 27 Touko 2011 21:49
- Truck: Wiima Volvo B10M
- Location: Parkano
- Viesti:
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
Pistettiin koko komeus myyntiin.
http://www.nettikone.com/sisu/b84-v-t5500/1015501
700e tähän mennessä tarjottu.
Uutta katsellaan sitten ensikesän reissuja varten.
http://www.nettikone.com/sisu/b84-v-t5500/1015501
700e tähän mennessä tarjottu.
Uutta katsellaan sitten ensikesän reissuja varten.
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
En tiedä onko tuo kuinka yleinen moottori mutta luulis että tuosta vielä selviäis kellarin laakereilla ja mäntä/putki sarjalla. samallahan sitten tulis uusittua tiivisteekin niin se ois parempi kun vaihtomoottori. Voihan se uusikin aihio olla sitten ihan viittä vaille valmis.
Uskoisin että alle 1000e tuosta tekee vielä moottorin. Jos nyt vaan noita leylandin osia saa jostain. Toinen vaihtoehto heittää joku toinen tekniikka kone ja laatikko paikalleen ja tehdä kiinnikkeet ja jatkaa / lyhentää kardaani.
varmasti sekin halvempi vaihtoehto kun tuon myyminen alihintaan ja uuden kulkurin ostaminen ja rakentaminen.
Uskoisin että alle 1000e tuosta tekee vielä moottorin. Jos nyt vaan noita leylandin osia saa jostain. Toinen vaihtoehto heittää joku toinen tekniikka kone ja laatikko paikalleen ja tehdä kiinnikkeet ja jatkaa / lyhentää kardaani.
varmasti sekin halvempi vaihtoehto kun tuon myyminen alihintaan ja uuden kulkurin ostaminen ja rakentaminen.
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=62
tossa yks viestiketju jossa yhteystiedot johki intiaan mistä saa leylandin 400:n osia. Jos vallan uskaltaa sieltä tilailla.
Sit näyttäs FIXUS ketjun nettikaupassakin olevan osia, männänrengassarja 327e sylinterinputki 85e/kpl kiertokangen laakeri 61.50e ja runkolaakeri 67e ja kannentiiviste 107e
tossa yks viestiketju jossa yhteystiedot johki intiaan mistä saa leylandin 400:n osia. Jos vallan uskaltaa sieltä tilailla.
Sit näyttäs FIXUS ketjun nettikaupassakin olevan osia, männänrengassarja 327e sylinterinputki 85e/kpl kiertokangen laakeri 61.50e ja runkolaakeri 67e ja kannentiiviste 107e
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
Kannattaa miettiä tarkkaan kannattaako koneremppa. Kone auki ja mittaukset.
Jos siellä alkaa esim. nokka-akseli/kampiakseli olemaan viimeisillään, tulee kalliiks.
Ruiskutuspumpun korjaaminenkin on kallista, jos meinaa tehdä kunnolla moottorirempan.
Jos siellä alkaa esim. nokka-akseli/kampiakseli olemaan viimeisillään, tulee kalliiks.
Ruiskutuspumpun korjaaminenkin on kallista, jos meinaa tehdä kunnolla moottorirempan.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
-
- Varakuski
- Viestit: 5
- Liittynyt: 27 Touko 2011 21:49
- Truck: Wiima Volvo B10M
- Location: Parkano
- Viesti:
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
Kiitoksia vinkeistä, mutta tarkoitus oli alunperinkin myydä tuo Wiima viime kesän jälkeen. Meillä ei ole paikkaa missä konerempan olisi voinut tehdä, enkä tiedä olisiko riittävästi ammattitaitoakaan. Kone kyllä avattiin ja todennäköisesti siitä olisi selvinnyt mäntien, sylinteriputkien ja tiivisteiden vaihdoilla. Ja kansi ainakin olisi pitänyt tarkistuttaa. Lisäksi pakosarja oli muutamassa osassa ja kaikenmoista muuta pientä, josta tulee lopulta suurta.
Mutta näin tällä kertaa. Keväällä alkaa sitten uudet projektit.
Mutta näin tällä kertaa. Keväällä alkaa sitten uudet projektit.
-
- Varakuski
- Viestit: 5
- Liittynyt: 27 Touko 2011 21:49
- Truck: Wiima Volvo B10M
- Location: Parkano
- Viesti:
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
Noniin vanha myytiin ja uutta tilalle. Tällä kertaa teimme kaupat 84 vuoden Wiima Volvo B10M:stä. Katsotaan kestääkö se meidän käytössä viisi vuotta niin kuin vanhakin ennekuin antautui. Morjestellaan liikenteessä!


- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
Leikkimökkiin renkaat alle, puomi eteen ja kiuas nurkkaan niin on saunakin mukana 

-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
Eli homma jatkuu
sitten vaan uusi rojektikansio auki 


Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Leyland O.400 leikkasi kiinni
Näppärä ja hermoja säästävä tapa ehjätä kiinni leikannut kone - ei muuta kuin nopat peiliin ja luut ristiin 
Onnittelut hankinnasta

Onnittelut hankinnasta
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun