D-korttilaisten pitää hankkia 35 tuntia ammatillista täydennyskoulutusta 10.9.2013 mennessä, jotta säilyttää oikeuden kuljettaa muitakin, kuin oman perheen jäseniä.
Jokos porukka on käynyt kursseja ja missä se käy tämmöselle D-harrastelijalle kivuttomimmin?
Liian kiireinenkään tuossa ei kannata olla. Nimittäin uusi viisivuotiskausi alkaa aina viimeisen koulutuspäivän päiväyksestä...vai olenko ymmärtänyt oikein?
Ammatillinen täydennyskoulutus
-
- Kuski
- Bussiton
- Vapaaherra
- Member id: 015
Re: Ammatillinen täydennyskoulutus
Näin on mullekkin kerrottu
Näyttäs noilla autokouluillakin olevan suunnitteilla kursseja. Onkos tietoa että millaisia kursseja on käytävä
Tietty tulee "myyntiin" joku kurssipaketti 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- only4pro
- Vapaaherra
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
minä taas olen ymmärtänyt että uusi 5-vuotis alkaa tuosta 10.9.2013 päivämäärästä...?? eli voi suorittaa kaikki vaikka tänä vuonna, ja uudestaan vaikka elokuussa 2018?
Edit: niin ja ainoa pakollinen on tämä ennakoivan ajotavan opetus (vai mikä lie se virallinen nimi), joka voi olla joko teoriassa tai käytännössä...
ja lisäedittiä: ja vielä sellaista että cappikoulutukseksi lasketaan myös tieturva sekä työturva, kunhan ilmoittaa akelle sen (tai siis pitää sopia kurssinvetäjän kanssa että hän ilmoittaa ennakkoon akelle)
Edit: niin ja ainoa pakollinen on tämä ennakoivan ajotavan opetus (vai mikä lie se virallinen nimi), joka voi olla joko teoriassa tai käytännössä...
ja lisäedittiä: ja vielä sellaista että cappikoulutukseksi lasketaan myös tieturva sekä työturva, kunhan ilmoittaa akelle sen (tai siis pitää sopia kurssinvetäjän kanssa että hän ilmoittaa ennakkoon akelle)
- B9M
- Kansleri
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Member id: 048
Kyllä se näin meneeonly4pro kirjoitti:minä taas olen ymmärtänyt että uusi 5-vuotis alkaa tuosta 10.9.2013 päivämäärästä...?? eli voi suorittaa kaikki vaikka tänä vuonna, ja uudestaan vaikka elokuussa 2018?

Ake pitää hyväksyä koulutuksen eli tosiaan kannattaa varmistaa ettei käy "turhaan". Jälkikäten on turha valitellaonly4pro kirjoitti:ja lisäedittiä: ja vielä sellaista että cappikoulutukseksi lasketaan myös tieturva sekä työturva, kunhan ilmoittaa akelle sen (tai siis pitää sopia kurssinvetäjän kanssa että hän ilmoittaa ennakkoon akelle)