Ammatillinen täydennyskoulutus

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
nokivasara
Kuski

Ammatillinen täydennyskoulutus

Viesti Kirjoittaja nokivasara »

D-korttilaisten pitää hankkia 35 tuntia ammatillista täydennyskoulutusta 10.9.2013 mennessä, jotta säilyttää oikeuden kuljettaa muitakin, kuin oman perheen jäseniä.

Jokos porukka on käynyt kursseja ja missä se käy tämmöselle D-harrastelijalle kivuttomimmin?

Liian kiireinenkään tuossa ei kannata olla. Nimittäin uusi viisivuotiskausi alkaa aina viimeisen koulutuspäivän päiväyksestä...vai olenko ymmärtänyt oikein?
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Re: Ammatillinen täydennyskoulutus

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Näin on mullekkin kerrottu :wink: Näyttäs noilla autokouluillakin olevan suunnitteilla kursseja. Onkos tietoa että millaisia kursseja on käytävä :shock: Tietty tulee "myyntiin" joku kurssipaketti :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
only4pro
Vapaaherra
Truck: Volvo B58 Falcon 430

Viesti Kirjoittaja only4pro »

minä taas olen ymmärtänyt että uusi 5-vuotis alkaa tuosta 10.9.2013 päivämäärästä...?? eli voi suorittaa kaikki vaikka tänä vuonna, ja uudestaan vaikka elokuussa 2018?

Edit: niin ja ainoa pakollinen on tämä ennakoivan ajotavan opetus (vai mikä lie se virallinen nimi), joka voi olla joko teoriassa tai käytännössä...

ja lisäedittiä: ja vielä sellaista että cappikoulutukseksi lasketaan myös tieturva sekä työturva, kunhan ilmoittaa akelle sen (tai siis pitää sopia kurssinvetäjän kanssa että hän ilmoittaa ennakkoon akelle)
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
B9M
Kansleri
Truck: Volvo FH12 380 XL
Member id: 048

Viesti Kirjoittaja B9M »

only4pro kirjoitti:minä taas olen ymmärtänyt että uusi 5-vuotis alkaa tuosta 10.9.2013 päivämäärästä...?? eli voi suorittaa kaikki vaikka tänä vuonna, ja uudestaan vaikka elokuussa 2018?
Kyllä se näin menee :shock: D:llä ja C:llä on sitten 10.9.2014 mennessä. Ammattipätevyys tosiaan päättyy D-kortilla jos ei ole 10.9.2013 tuota 35h käyty. Jos on molemmat niin tuo 5 x 7h riittää kumpaankin :)
only4pro kirjoitti:ja lisäedittiä: ja vielä sellaista että cappikoulutukseksi lasketaan myös tieturva sekä työturva, kunhan ilmoittaa akelle sen (tai siis pitää sopia kurssinvetäjän kanssa että hän ilmoittaa ennakkoon akelle)
Ake pitää hyväksyä koulutuksen eli tosiaan kannattaa varmistaa ettei käy "turhaan". Jälkikäten on turha valitella :x Ensiapukoulutuskin voi olla yhtenä.... kunhan on Aken hyväksymä. Tv. Ari
Vastaa Viestiin