paineilmakompura
paineilmakompura
tervehdys kaikille, semmosta meinasin tiedustella et mistä kannattais kysyä uusia mäntiä mahurin paineilmakompuraan? kompura on nyt purettuna pöydällä ja vaatii porautuksen ja uudet männät. porautus onnistuu kyllä mutta mistä männät??
- Lahti32
- Vapaaherra
- Truck: Jäämeri Express
Re: paineilmakompura
Jos ei löydy mäntiä siihen niin mulla on koko kompura sopuhintaan.
Tulevaisuus on sähköinen
kiitoksia vaan, männät on tilattu. tarvikeaholan kautta löytyLahti32 kirjoitti:Jos ei löydy mäntiä siihen niin mulla on koko kompura sopuhintaan.

- Bussiton
- Vapaaherra
- Member id: 015
Oliko mäntä kovinkin arvokas 

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
se tais johkuu 50e nurkille jäähä mäntä+renkaat kpl. tuli tilattuu samal vähä muutakii ni tiputti pikkasen hintaa.Bussiton kirjoitti:Oliko mäntä kovinkin arvokas
- Bussiton
- Vapaaherra
No eipä kovin ruma hinta ollut 

- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
No pakko sanoo että jos satasen joutuu kompuran remppaan laittaa tän ikäsissä vehkeissä, niin se on liikaa! Eikö Lahti32 ois myyny alle ton koko laitoksen? (minun mielipide)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Bussiton
- Vapaaherra
Jep, mutta tais olla vaan tohon B10M:ään ja on kaksimäntänen ja jos haluu laittaa B58:iin jossa on yksimäntänen vaatii jakopään vaihdon
Ja käytetty on aina käytetty 

- Lahti32
- Vapaaherra
Ainakin mulla on B58.ssa kaksimäntäinen...
Reddewil, satanen on pikkuraha huoltolaskussa.... just työnsin taas puolitoistatonnia huoltoliikkeeseen, huomenna katsastus ja sinne lisää ja sehän saattaa poikia vielä lisää laskua, ja auto on vanha
Reddewil, satanen on pikkuraha huoltolaskussa.... just työnsin taas puolitoistatonnia huoltoliikkeeseen, huomenna katsastus ja sinne lisää ja sehän saattaa poikia vielä lisää laskua, ja auto on vanha
Tulevaisuus on sähköinen
- Bussiton
- Vapaaherra
Ai on vai
niin onhan se sun B58 niitä viimeisiä
Ja ei toi satku ole kyllä tosiaan mikään iso raha eihän sillä summalla saa noihin pikkuautoihinkaan just mitään 

- niki-racing
- Rattiamiraali
- Truck: scania k113
Teollisuusmoottoreissa, pyöräkuormaajissa ym. yksimäntäinen kompura...käsittääkseni autoissa ollut aina kaksimäntäinen...siis täysilmajarrullisissa, mehujarrullisissa yksmäntäinen. Meillä Volvossa ei ollenkaan... hydojarrut...
Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
Lahti32 kirjoitti:Ainakin mulla on B58.ssa kaksimäntäinen...

Omassa B58:ssa tein tuon muutoksen vuosia sitten , vaihdoin kaksimäntäiseen , vaihdoin jakopään ja hydraulipumppu siirtyi mottorin päälle
- Lahti32
- Vapaaherra
niin olen minäkin "tiennyt" että olisi yksimäntäinen koska täällä "joku" vaihtoi kaksimäntäiseen mutta tarkempi tutkiminen osoitti toista....ja tuo hydraulipumppukin on koneen päällä
Tulevaisuus on sähköinen
- Reddewil
- Vapaaherra
Joo itsellä kaksi mäntäinen myös. Mutta kertokaahan mikä 30v vanhoissa romuissa muuttaa maatuvan raudan kullaksi? Ainakin hinnat on sitä luokkaa että ei paljon uudelle häpeä. Esim. että saan kaksi valmiiksi ruosteista ilmasäiliöö satasella kun uusi rosteripönttö maksaa tyyliin 80e kipale? Kovin huonosti hinta tippuu ainakin =) Toki myyhän ne moottorikelkatkin mieluummin osina, kun saa 3-4x hinnan kuin toimivana pakettina...
ei tullut kysyttyä mikä oisi ollut lahti32:sen hinta kompuralle mutta jos satasella saa kompuran hyvään kuntoon niin ei se minun mielestä ole paljon. (minun mielipide)Reddewil kirjoitti:No pakko sanoo että jos satasen joutuu kompuran remppaan laittaa tän ikäsissä vehkeissä, niin se on liikaa! Eikö Lahti32 ois myyny alle ton koko laitoksen? (minun mielipide)
- Reddewil
- Vapaaherra
No ei se paha ole, mutta kun tuntuu tonnit paukkuvan porukoitten remonteissa! Ois kai tuo pakoputken teko ahtimeltakin maksanu tonnin raskoneella, mutta ite tein (luultavasti paremmin) ja säästin. Nyt on downpipe rosteriavolvo 85 kirjoitti:ei tullut kysyttyä mikä oisi ollut lahti32:sen hinta kompuralle mutta jos satasella saa kompuran hyvään kuntoon niin ei se minun mielestä ole paljon. (minun mielipide)Reddewil kirjoitti:No pakko sanoo että jos satasen joutuu kompuran remppaan laittaa tän ikäsissä vehkeissä, niin se on liikaa! Eikö Lahti32 ois myyny alle ton koko laitoksen? (minun mielipide)

Reddewil kirjoitti: No ei se paha ole, mutta kun tuntuu tonnit paukkuvan porukoitten remonteissa! Ois kai tuo pakoputken teko ahtimeltakin maksanu tonnin raskoneella, mutta ite tein (luultavasti paremmin) ja säästin. Nyt on downpipe rosteria

Joku saattaa olla parempi eurojen tekemisessä ja antaa toisten hoitaaa remontit , niinhän on usein muusssakin rakentamisessa ja taitaa tulla pikemmin valmistakin

no niin. viimenää saatiin kompura laitettua paikalleen ja alku vaikutti ihan lupaavalle. kone tulille ja rupes paineet nousemaan, ja nätisti nousi 5 baariin asti. ja sitten loppu paineen nousu mittarissa. kompura kyl pumppaa lisää mut ei vaa tiiä et mihin se ilma menee
kompuran paineensäätöventtiiliä on myös ropailtu ja se tuntuis kyllä pelaavan, et ilmeisest johkuu se fuskaa sen ilman mikä menee yli 5baarin. koska jos 5 baaria jää mittariin niin se on siinä vielä ylihuomenna
jos jollaa sattus olee pientä vinkkii mist toi voi johtua niin olisin kyllä erittäin kiitollinen. ja hyvät arvailut ja veikkaukeset on myös tervetulleita. auto on volvo B58 ja koppa, kutter 9 T:timo

-
- Kokenut kuljettaja
- Truck: Scania Haldin Boxer
- Member id: 16
Moikka!
Mulla on scaniassa kerran ollut ilmavuoto siinä putkiston taipuisassa osassa kun ilma siirtyy moottorista runkoputkistoon.
Olipa vaikea paikallistaa moottorin käydessä. Iloista kevään jatkoa... tv Pataässä
Mulla on scaniassa kerran ollut ilmavuoto siinä putkiston taipuisassa osassa kun ilma siirtyy moottorista runkoputkistoon.
Olipa vaikea paikallistaa moottorin käydessä. Iloista kevään jatkoa... tv Pataässä
Scania DS80 -75 Haldin puukori
~~~ Pataässä ~~~
~~~ Pataässä ~~~
- niki-racing
- Rattiamiraali
- Truck: scania k113
Kannattaa lisälaitepiirit tutkailla, jostain sieltä "puhaltaa" varmaan pihalle....
Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
- Lahti32
- Vapaaherra
sehän nousee nopeasti 5 bariin asti jossa se on melko kauan ennenku nousee 8 bariin. Viiden kohdalla nelitieventtiili ohjaa ilmaa ilmajousille, lisälaitepiirille ja käsijarrulle. Tässä kohdassa kompura pumppaa yleensä melko kauan jos auto on seissyt pitkään.
Tulevaisuus on sähköinen
tänään tuli vähän asiaa tutkittua, ja ainakin yks säilö vuotaa mikä on siinä taka-akselin etupuolella keskellä autoa. ei kyllä mikään suuri vuoto mutta kumminkin. ja se rupeaa suhisee vasta kun paineet on noussu pikkasen 5:den baarin päälle. et ilmeisesti on sitten jousien tai seisontajarrun pytty, ei oikeen saanu selvää et mihin se putki siitä lähtee. mut tuntus kyl et ei se niin paljoo vuoda mitä kompura pumppaa ja laitettiin vielä sähkökompuralla lisäilmaa kuivaimessa olevan liittimen kautta. mutta ei vaan mittari nouse enempää kun noin 5,5baarii, summeri just sammuu