Mites sit ku oot käsijarrun irroittanut ja painetta ei ole jarrutukseen? Rotkoon suoraan, vai nopeusennätys alamäkiajossa? Toki en tiedä millaset jarrut tollasessa marsussa on, mutta vaikuttas paineilmajarruilta jotka pelaa kuin bussissa?
Kannattasko kuitenkin laittaa kuntoon niin ettei punainen vilku, tai hätätapauksessa käsikaasulla niin paljon kierroksia ettei mee punaselle, se mikä sit meneekin?
jarrut ja paine
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: jarrut ja paine
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: jarrut ja paine
miten se vuotaa? Letku, liitin, jarrukello, kahva vai spärriventtiili?
Kyllä siellä ajaneena ehdotan vian korjaamista heti paikanpäällä. Paineet on todellakin tarpeen pitkissä alamäissä. Jarruta moottorilla mahdollisimman paljon äläkä päästä vauhtia ryöstäytymään. Itse lasken siellä ne mäet max 60 kmh nopeudella.
Kyllä siellä ajaneena ehdotan vian korjaamista heti paikanpäällä. Paineet on todellakin tarpeen pitkissä alamäissä. Jarruta moottorilla mahdollisimman paljon äläkä päästä vauhtia ryöstäytymään. Itse lasken siellä ne mäet max 60 kmh nopeudella.
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 121
- Liittynyt: 01 Helmi 2010 19:09
- Truck: Scania BF 86 wiima
- Location: Padasjoki
Re: jarrut ja paine
913 siis minkä vuotinen ? ne vanhemmat kun on ilma tehostetuilla mehu jarruilla ja taas uudemmat täys ilmoilla: eli ilma vai neste jarrut?
Sinällään komppaan edellistä että korjaus paikan päällä mutta eikös molemmissa malleissa liene seisonta jarru ilmalla? Täys ilma versiossa on ainakin 24 mm kannalla pultti jota auki päin kääntämällä jarru irtoo. Pultin täytyy kiertyä ulos muistaakseni ainakin 5-10 cm ennenkun irtoo, neste jarrullisten kelloa en muista koskaan ropanneeni mutta sielläkin jokin järjestelmä on. Äläkä unoha kiiloja myötämäen puolelle ettei tuu vahinkoo.........
jos sen "spärri venttiili" (tarkotetaan ilmeisesti pikapurku venttiiliä?) vuotaa niin koita ohittaa se jotenkin sehän vaikuttaa vaan niin että irrottaa jarrun hitaammin. jos muita vuotoja niin sitten on hankalampi juttu. niin no jos ei liitimiä oo takataskussa niin hankaliahan nuo kaikki lahti 32 mainittemat.
Tuonne pikapurku venttiiliin kun menee pienikin roska niin tuo ilmiö saattaa tulla ja monia niistä ei pysty edes purkamaan. eräässä volvossa tuon kanssa taisteltiin , vaikka laitto uuden nii hetken päästä taas vuoti ja uus oli sitä mallia ettei pystyny purkamaan.
Sinällään komppaan edellistä että korjaus paikan päällä mutta eikös molemmissa malleissa liene seisonta jarru ilmalla? Täys ilma versiossa on ainakin 24 mm kannalla pultti jota auki päin kääntämällä jarru irtoo. Pultin täytyy kiertyä ulos muistaakseni ainakin 5-10 cm ennenkun irtoo, neste jarrullisten kelloa en muista koskaan ropanneeni mutta sielläkin jokin järjestelmä on. Äläkä unoha kiiloja myötämäen puolelle ettei tuu vahinkoo.........
jos sen "spärri venttiili" (tarkotetaan ilmeisesti pikapurku venttiiliä?) vuotaa niin koita ohittaa se jotenkin sehän vaikuttaa vaan niin että irrottaa jarrun hitaammin. jos muita vuotoja niin sitten on hankalampi juttu. niin no jos ei liitimiä oo takataskussa niin hankaliahan nuo kaikki lahti 32 mainittemat.
Tuonne pikapurku venttiiliin kun menee pienikin roska niin tuo ilmiö saattaa tulla ja monia niistä ei pysty edes purkamaan. eräässä volvossa tuon kanssa taisteltiin , vaikka laitto uuden nii hetken päästä taas vuoti ja uus oli sitä mallia ettei pystyny purkamaan.