Suomi kun on valtiona persaukinen niin kaikki mistä saadaan rahaa luulis kelpaavan, mutta kun Trafi onkin valtio valtiossa niin virkamies saa kiksinsä torppaamalla kaiken mikä ei erikseen ole sallittua.kulkuri kirjoitti:Niin yrittäjällä
Mutta jos yksityis henkilöllä on kulkuri joka ei tuota mittaa täytä niin ei hänen ajot mihinkään lopusamaa hullua kiertämistä ympäri suomea kun ennenkin
![]()
sama asia aikoinaan kuorma autoissajos omistit yksityisenä yksityis käytössä olevan kuorma auton etkä siis ollut yrittäjä ... matka jatkui niin kuin ennenkin
No, ehkä hiukan lähti keulimaan tuo kommentti. Silti olen sitä mieltä, että tämä linja-auton leveyssääntö on aivan suolesta. Varsinkin yksityiskäytössä, jossa ei ole mitään merkitystä onko se auto 5 cm leveämpi vai kapeampi. Kuorma-autoissa asia on jotenkin perusteltavissa kuljetustilan tilavuudella, mutta linja-autossa tuossa ei ole mitään järkeä. Ja kiitenkin kuorma-auton suurin leveys saa olla jatkossakin 2,60m eli tieliikenteen vaatimusten kannalta aivan kuolleena syntynyt määräys.
Mutta kaikkeen saa varautua, nythän puuhataan ajoneuvoveroa veneille ja kaikille moottorikäyttöisille ajoneuvoille, kuinkahan kauan yksityiskäytössä olevat linja-autot saa nauttia verovapaudestaan? Ettei kohta käy kuin takseille kun ne myydään pois taksikäytöstä. Ai niin, takseillehan tulee autovero 2016 alusta. Autoveron alennus, heheheheheheheh.....sama raha otetaan takaisin eri veroilla. Suomalainen autoilija on kuin lapsi jolta viedään tikkari suusta. Kyllä Suomi veroja nostamalla nousee!