takamoottorit ja autonkuljetus.
takamoottorit ja autonkuljetus.
Oletteko nähneet takamooottorisia kulkureita, autonkuljetukseen sovellettuina? Kiinnostaisi nähdä miten niitä on toteutettu.
- VeihtiPekka
- Rattimajuri
- Viestit: 166
- Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
- Truck: K113, Regal 350
- Location: Haapajärvi
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Katoppa projektit osiosta esim. IRJA II. Kyllä sen pikkuauton saa moottorin päällekin menemään.
-
- Kuski
- Viestit: 28
- Liittynyt: 15 Syys 2016 22:40
- Truck: Berkhof/Helkama
- Location: haukipudas
- Member id: 338
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Allekirjoittaneella semmoinen berkhoff jossa kuljetustalli, 1+8 sekä 6 makuupaikat.
Sinänsä takamoottorisuus mikään ongelma.
Pitäskoittaa joskus laittaa fotoja näytille.
Sinänsä takamoottorisuus mikään ongelma.
Pitäskoittaa joskus laittaa fotoja näytille.
Epäkesko
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Kaikki on näköjään mahdollista. 

- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
kiitokori teki aikoinaan fiat uno turbo luokkaan hissillä toimivan nostimen koneen päälle 

-
- Kuski
- Viestit: 28
- Liittynyt: 15 Syys 2016 22:40
- Truck: Berkhof/Helkama
- Location: haukipudas
- Member id: 338
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Jostaan kun löytäs kuvat siitä kosunen racing auton mekaniikasta jolla se hissi pelaa tai muistakin.
Ei tullu sillon kateltua sitä kovin tarkkaan kun oli kisapaikalla....
Ei tullu sillon kateltua sitä kovin tarkkaan kun oli kisapaikalla....
Epäkesko
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Miten olisi tämän tyyppinen ratkaisu https://www.hiab.com/fi-FI/zepro/tuotte ... o-zct-200/
-
- Kuski
- Viestit: 28
- Liittynyt: 15 Syys 2016 22:40
- Truck: Berkhof/Helkama
- Location: haukipudas
- Member id: 338
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Tuon tyylinenkin ollut mietinnässä kans pitää vaan tässä talven aikana joku toteuttaa 

Epäkesko
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Tuon tyypinen P- lautanostin soveltuu paremmin kuin "nummen vipumalli", pitemmillä / tupla kiskoilla,
vaikka katolle nostaa. Matka autoissa kun joka laittella pitäis olla useampi käyttö, voisko tuo toimia
vaikka: terassina,parvekkeena ja katon huoltotöissä nostimena, peruskäytön auto / juomanostimen
( ainskin virossa tuodaan trukilla juomat autolle) lisäksi.
vaikka katolle nostaa. Matka autoissa kun joka laittella pitäis olla useampi käyttö, voisko tuo toimia
vaikka: terassina,parvekkeena ja katon huoltotöissä nostimena, peruskäytön auto / juomanostimen
( ainskin virossa tuodaan trukilla juomat autolle) lisäksi.
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Auton kyytiin saaminen pitäisi täälläkin ratkaista K112 Scaniaan.
Varikoilla olen vakoillut 2-kerros kisatrailereiden hissi ratkaisuja.
Päätös pitäisi tehdä vertikaalihissin tai perinteisen takalaitanostimen välillä.
Yksi ajatus oli rakentaa vaijerivaihtolavalaite bussiin ja vetää auto lavetin kanssa sisään,
mutta sitten pitäisi katto saada nousemaan jotta nostovaiheessa nouseva lavetin / nostettavan auton etupää ei ottaisi kattoon kiinni.
Olisi hienoa jos kuvia löytyy toteutetuista ratkaisuista.
IRJA II projektiin täytyy tutustua myös.
Varikoilla olen vakoillut 2-kerros kisatrailereiden hissi ratkaisuja.
Päätös pitäisi tehdä vertikaalihissin tai perinteisen takalaitanostimen välillä.
Yksi ajatus oli rakentaa vaijerivaihtolavalaite bussiin ja vetää auto lavetin kanssa sisään,
mutta sitten pitäisi katto saada nousemaan jotta nostovaiheessa nouseva lavetin / nostettavan auton etupää ei ottaisi kattoon kiinni.
Olisi hienoa jos kuvia löytyy toteutetuista ratkaisuista.
IRJA II projektiin täytyy tutustua myös.
-
- Kuski
- Viestit: 28
- Liittynyt: 15 Syys 2016 22:40
- Truck: Berkhof/Helkama
- Location: haukipudas
- Member id: 338
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Mulla pienoinen visioinni paikka, jos laittas tuommoisen perälautanostimen niin ongelma tulee mihin piilotan sen perälaudan.... On tuo kuljetus tila senverta nafti ettei se lauta sovi pystyyn. sen takia en siihen ole ryhtynyt.
Taidan kallistua tuommoiseen lavetti systeemiin.
Häätyy vaan juuri tuo murrosvaiheen tukeminen ratkaista. Ehkä avattava katto on työläs tehä, miettinyt vippasvartta tms. jolla lavetin takalaita nousis ylemmä tai lasku kulma olisi maltillinen.
Taidan kallistua tuommoiseen lavetti systeemiin.
Häätyy vaan juuri tuo murrosvaiheen tukeminen ratkaista. Ehkä avattava katto on työläs tehä, miettinyt vippasvartta tms. jolla lavetin takalaita nousis ylemmä tai lasku kulma olisi maltillinen.
Epäkesko
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 922
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Mites jos yhdistää kuljetustilan moottoritilaan? Ainakin K113:ssa saisi jo rampit tosi matalalle, jos siivoaisi konehuoneen takareunasta paisarit sun muut pois ja sitten rampit siihen moottorin kahta puolta ylös.. Minusta melkein saisi jo ajamalla auton sisään ihan järjellisen pituisilla rampeilla. Ja moottorin huoltohan helpottuu vaan kun rampit poistamalla olisi valtavat tilat moottorin ympärillä.
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Moottorin päältä kaikki pois ja siirto jonnekkin sivuun ( >Nepparista lähti ainakin laturit , paisari , monenmoista vesiventtiilä ja muuta härpäkettä) ja moottoritilan kattoa alaspäin (> Nepparissa laskeutui yli 20cm)
Nepparissa kulkee nykyisin mukana kaksi irrallista sopivanpituista RHS putken pätkää jotka liu`uiksi kelkalle auton ja maan väliin niin voi huolettomammin laskea auton alas eikä tarvi pelätä että kippaisi liikaaepakesko kirjoitti: Häätyy vaan juuri tuo murrosvaiheen tukeminen ratkaista. Ehkä avattava katto on työläs tehä, miettinyt vippasvartta tms. jolla lavetin takalaita nousis ylemmä tai lasku kulma olisi maltillinen.
-
- Kuski
- Viestit: 28
- Liittynyt: 15 Syys 2016 22:40
- Truck: Berkhof/Helkama
- Location: haukipudas
- Member id: 338
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Tuosta RHS versiosta olikin yv puolella puhetta ja se mulla varasuunnitelmana on jos en teknisempää keksi
Omassa kulukineessa menee sen lattian pudotus meleko työlääksi muttei nyt kuiten sitäkään tyrmätä kokonaan.

Omassa kulukineessa menee sen lattian pudotus meleko työlääksi muttei nyt kuiten sitäkään tyrmätä kokonaan.
Epäkesko
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Siirtelin carrusta, ja mittailin kyllä tuo zuikkis idea on toteutettavissa, omassa ei tarvetta kun alimittainen auto (10,8m)alkaa ahditaa matkailupuolella, ainut että tekis 2;5 m boxin esim mp tai mönkijä.
Ventiilikopanpinta maa tasosata n125 cm joka alkaa n50cm takapinnasta ja tässäkin olis mahdollista
tehdä n1,6 m oviaukko ( kattopalkkia poistamatta)siis 302 carrus K scania joka pystykone, kori matalin versio. Melko vähäiset laitesiirrot olis tehtävä, ilmansuodatin,paisuntasäiliö suurimmat , tilaa kyllä on uus sijoitukseen sivuilla on, tuo korikehikon tuenta on mietittävä uudelleen, jatkossa noille tarvetta tulee kun ” kaikissa takana moottori”, rakentelua helpottaa nuo makaava moottoriset.
Ventiilikopanpinta maa tasosata n125 cm joka alkaa n50cm takapinnasta ja tässäkin olis mahdollista
tehdä n1,6 m oviaukko ( kattopalkkia poistamatta)siis 302 carrus K scania joka pystykone, kori matalin versio. Melko vähäiset laitesiirrot olis tehtävä, ilmansuodatin,paisuntasäiliö suurimmat , tilaa kyllä on uus sijoitukseen sivuilla on, tuo korikehikon tuenta on mietittävä uudelleen, jatkossa noille tarvetta tulee kun ” kaikissa takana moottori”, rakentelua helpottaa nuo makaava moottoriset.
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Morjens
Nyt on projekti nytkähtäny sen verran eteenpäin
että hommasin käytetyn takalaitanostimen täydellisenä pakettina.
Tällä hetkellä visio on rakentaa perälautaan saranoitu jatkopala jonka jatkoksi pari alumiiniramppia jolloin saadaan sähkövinssillä vedettyä auto kyytiin.
Takaosan purkamisen jälkeen ruvetaan miettimään miten tästä eteenpäin.
Nyt on projekti nytkähtäny sen verran eteenpäin
että hommasin käytetyn takalaitanostimen täydellisenä pakettina.
Tällä hetkellä visio on rakentaa perälautaan saranoitu jatkopala jonka jatkoksi pari alumiiniramppia jolloin saadaan sähkövinssillä vedettyä auto kyytiin.
Takaosan purkamisen jälkeen ruvetaan miettimään miten tästä eteenpäin.
- jariautio
- Rattimajuri
- Viestit: 172
- Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
- Truck: Volvo carrus 602
- Location: Haapajärvi
- Member id: 173
- Paikkakunta: Haapajärvi
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Arvostan suuresti tekemistänne, mut miks lähtee tekemään autonkuljetus juttuja takamoottoriseen?
Mahuri aihioita runsaasti tarjolla , jossa toteutus paljon helpompaa.
-lastauskorkeus järkevä
-saa auton tilaa hyödynnettyä osittain muuhunkin.
-korkee korisessa tavara tilaakin hyvin
Miks tän kommentin tähän kirjoitin, on se et tätä ketjua lukeva vasta auton hankintaa
miettivä ottaa huomioon haasteet jotka takamoottori aiheuttaa autonkuljetustilaa haaveilevalle.
nimim. kolme mahuria autonkuljetukseen rakentaneena
Ei herneitä pliis
Mahuri aihioita runsaasti tarjolla , jossa toteutus paljon helpompaa.
-lastauskorkeus järkevä
-saa auton tilaa hyödynnettyä osittain muuhunkin.
-korkee korisessa tavara tilaakin hyvin
Miks tän kommentin tähän kirjoitin, on se et tätä ketjua lukeva vasta auton hankintaa
miettivä ottaa huomioon haasteet jotka takamoottori aiheuttaa autonkuljetustilaa haaveilevalle.
nimim. kolme mahuria autonkuljetukseen rakentaneena
Ei herneitä pliis

- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4445
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Pakko kompata kyllä jariautio:o, on todella näppäräriä olleet ja tuo viimenen Volvo on monin osin siistimpi ku moni "tehastekonen". Laita kuvia näytille!
Toki jos tykkää haasteista ja haluu kaanian, mesen tai uuvemman volvon, niin sitten se on vaan hilattava sen koneen yli sinne kyytiin =)
Ps. nythän se on helppo tehä tollaseen mahuriin, ku on se takalaitanostinkin jo valmiina
Toki jos tykkää haasteista ja haluu kaanian, mesen tai uuvemman volvon, niin sitten se on vaan hilattava sen koneen yli sinne kyytiin =)
Ps. nythän se on helppo tehä tollaseen mahuriin, ku on se takalaitanostinkin jo valmiina

-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Kuski
- Viestit: 28
- Liittynyt: 15 Syys 2016 22:40
- Truck: Berkhof/Helkama
- Location: haukipudas
- Member id: 338
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Moro
Tottakai herneet kaasariin jos vaan voi
Miks tehä mahurista niin kuin muutkin?
No tässä omat syyt miksi tuupparista:
Erikoisuuden tavoittelua, osin paremmat ruumatilat, koneen/lootan huolto mielestäni helpompi maajalassa, hiljaisempi, moottori ei ihan niin arasti tyrkyllä, sattu kohahalle "suomen halvin" ym.
Ainut miinus mitä keksin on juuri tuo lastaus jos tekee tämmöisen kuljetusmallin.
En toki mahuria moiti siihen tuo talli on naurettavan yksinkertainen tehä ja seuraavan kerran jos teen dösää niin harkitaan.
Tottakai herneet kaasariin jos vaan voi

Miks tehä mahurista niin kuin muutkin?
No tässä omat syyt miksi tuupparista:
Erikoisuuden tavoittelua, osin paremmat ruumatilat, koneen/lootan huolto mielestäni helpompi maajalassa, hiljaisempi, moottori ei ihan niin arasti tyrkyllä, sattu kohahalle "suomen halvin" ym.
Ainut miinus mitä keksin on juuri tuo lastaus jos tekee tämmöisen kuljetusmallin.
En toki mahuria moiti siihen tuo talli on naurettavan yksinkertainen tehä ja seuraavan kerran jos teen dösää niin harkitaan.
Epäkesko
Re: takamoottorit ja autonkuljetus.
Tuossa on pari kuvaa näistä hisseistä, ensimmäisessä on selkeästi joku kaupallinen versio.


Tästä toisessa ei selvinnyt, käytetäänkö auton sivulla näkyvää tunkkia myös perälaudan nostamiseen, ensin nostetaan perälaudalla ja tunkataan loput?
Tälläisiä nostureita on varmaan helpompi integroida kuorma-auton perään tai sitten pitäisi olla linjuri rahtiperällä.


Tästä toisessa ei selvinnyt, käytetäänkö auton sivulla näkyvää tunkkia myös perälaudan nostamiseen, ensin nostetaan perälaudalla ja tunkataan loput?
Tälläisiä nostureita on varmaan helpompi integroida kuorma-auton perään tai sitten pitäisi olla linjuri rahtiperällä.