Hakukoneen sielunelämä - (webaston huolto)

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Phase7
Kokenut kuljettaja
Truck: Setra S210H '87,
Viesti:

Re: Hakukoneen sielunelämä - (webaston huolto)

Viesti Kirjoittaja Phase7 »

kyllä mulla on se auki, ja yleismittari ja kolvi löytyy.
Ei vaan oo mitään tietotaitoo elektroniikan suhteen, niin en osaa mitata komponentteja tai tunnistaa viallista toimintaa.
Jos joku on mustaksi hiiltynyt tai räjähtänyt palasiksi, niin sitä mä osaisin epäillä, mutta siinä on tän hetken taidot.

Pitäiskö mun kaivaa joku ton alan oppikirja käsiin?

- ilari :mrgreen:
+Maankio-
Kokenut kuljettaja
Truck: Scania BF 86 wiima

Viesti Kirjoittaja +Maankio- »

Reddewil kirjoitti:Webasto tuntuu lähtevän jytisemään kelillä kuin kelillä kun napistä painaa. Ainoa että tuolla tupaöljyllä pakkasella ei enää pelaa :lol:
Mulla on ongelmia tuon eberin kanssa, puola hajosi, hehku meni. Nyt molemmat ehäjiä, mutta vanha vaiva edelleen, eli ensimmäinen startti pyörittää vajaan minuutin (lähtee käyntiin ihan hyvin), jonka jälkeen poltto sammuu. Toisella startilla yleensä jäänyt päälle, mutta nyt viimeksi viidennen startin jälkeen ei edes yritä enää, ainoastaan kiertovesipumppu pyörii. Tarviis varmaan kaivella se diagnostiikka piuhan paikka ja lukea "vikakoodi". Oisko jollakin vinkkejä tuohon ongelmaan? Eberi on D12W.
Voisko olla liekkivahdin linssi nokinen tai liittimissä jotain? kuullostas nii tutulta......

edit: jaa joku jo aiemmin tuota tarjoskin............
Viimeksi muokannut +Maankio-, 02 Helmi 2010 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Phase7
Kokenut kuljettaja
Viesti:

Phase7 kirjoitti:...niin mutta toisella boksilla sama webasto toimii.
Onkohan ko. boksin joku tuohon liekkivahtiin liittyvä virtapiiri rikki.
Tietääkös kukaan miten vois noi varajärjestelmät ohittaa - eli mitkä navat jätetään tyhjäksi tai mihin pitää tulla virta?
:
konenikkari
Rattiamiraali
Truck: Ajokin varakuski

Viesti Kirjoittaja konenikkari »

:D "Nyt sitte tiedän senkin, että jos aluboxin, 1553 vaihtaa mustaksi, 1563:ksi täytyy kuusinapaisen liitimen kytkentää muuttaa, siten että johdin 3, pitää poistaa liitinrungosta, sekä johdin 6 katkaista, ja tuoda, boxin nastaan, 3: +24v sulakkeelta F2, (boxin puolelta katkaistun johtimen, nastasta kuusi voi ottaa merkkivalolähdön, mutta mieluusti vain releen kautta, ja kytkeä se sitten poistettuun johtimaan 3 ),ja muoviboxi,1563 mahdollistaa, elektronisen ajastimen käytön.
Joissain muoviboximalleissa on tunnistin, jos ei vettä ole riittävästi, vain puhallin käy."

Löysin tommosen wanhan jutun en osannut pistää linkkiä mutta tosta kait asia selkiää :roll:
:shock: Ja tämä muutosohjeeni on sen tasoinen että lopputulos jää käyttäjän vastuulle :shock:
Tosin itse noin tehtyäni sain aiemmin 1553 boxin tilalla toimimaan 1563 boxin :wink:
Sensoric malleista löytyy tuo 1563 boxi joka on yleensä musta ja muovikuorinen, ja mahdollistaa siis elektronisen ohjaimen käytön.
Viimeksi muokannut konenikkari, 02 Helmi 2010 20:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Phase7 kirjoitti:kyllä mulla on se auki, ja yleismittari ja kolvi löytyy.
Ei vaan oo mitään tietotaitoo elektroniikan suhteen, niin en osaa mitata komponentteja tai tunnistaa viallista toimintaa.
Jos joku on mustaksi hiiltynyt tai räjähtänyt palasiksi, niin sitä mä osaisin epäillä, mutta siinä on tän hetken taidot.

Pitäiskö mun kaivaa joku ton alan oppikirja käsiin?

Painelet komponentteja ja kettelet hyvässä valossa suurennuslasilla tinauksia, veikkaan että joku jalka on irti. Sitten ihmettelet ne releiden kärjet, mitatakkin voit, mutta ulkonäkö kertoo paljon. Tietysti se että mikä boxi siihen alunperin kuuluu, jos se onkin tuo pinnijärjestys, oliko se toinen boxi samalla numerolla?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
konenikkari
Rattiamiraali
Truck: Ajokin varakuski

Viesti Kirjoittaja konenikkari »

:D Juu eipä noissa boxeissa juuri muita vikoja ole ollut kuin kosteusvauriot, juotosviat, kärkien palaminen tai releiden vetokäämi on ollut poikki.
Enemmän vikoja on ollut boxien ulkopuolella tai itse boxin liittimissä.
Mulle saa lähettää korjattavaksi.
Mukaan on hyvä pistää kaikki lämmittimen tyyppikilvestä löytyvät tiedot,
tai hyvälaatuisia valokuvia laitteesta.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
niki-racing
Rattiamiraali
Truck: scania k113

Viesti Kirjoittaja niki-racing »

Ammattilaisten juttuja... meikä jo ihan ulkona... Tottunu siihen että kaikki toimii savulla....sit kun se savu tulee ulos, ei toimi enää.... :)
Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
Phase7
Kokenut kuljettaja
Viesti:

Puhut siis tuosta maagisesta toiminta-savusta.
Pätee useimpiin soitinlaitteisiin, mutta näköjään webastoissa toiminta perustuu juuri tuon savun ulos tulemiseen :lol:
Vastaa Viestiin