Autoa ostamaan
- kulkuri
- Kansleri
Re: Autoa ostamaan
no vaikka olisi niin kylähullu se silti on 

-
- Rattiamiraali
- Truck: MB
- Member id: 239
Mikähän olis toi nettikaravaanarin -79 scania ajettu vain 20t km uudella koneella,nätti sisältä (kuin sika pienenä) mutta mitä maksaisitte.niin renkaat hyvät.ei päälepäin äkisti mitää vikaa.Siis olen noviisi nyt,se hinta vähä karvastelee.Äkkiä kommenttia mulle,jotten tee mokaa.
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
-
- Rattiamiraali

Eipä näytä tääläkää apua saada,kiitos vaan,
Mistä lähtisi etsimään vanhaa 60-70 luvun linjuria rakentelu aihioksi?
- Rantarosvo
- Kansleri
- Truck: Haaveena vasta
- Viesti:
Nimimerkki Mikolta. Voi tosin olla ettei suostu myymään
No ainakin tietää jotain vinkkiä kertoo minkälaisten latojen takaa niitä löytyy.

Rosmo
- Iski
- Kansleri
- Truck: Carrus 502 B10M
- Member id: 149
http://www.nettikaravaani.com/muu-merkk ... tkailuauto ja myös omavalmiste, http://www.nettikone.com/kuljetuskalusto/linja-auto ja foorumille ilmoitus ostetaan, myös on busseja myynnissä https://huutokaupat.com/fi/haku/?term=linja-auto
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
-
- Ajoneuvos
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
No en tosiaan myy omaani ku se on niin paska.Rantarosvo kirjoitti:Nimimerkki Mikolta. Voi tosin olla ettei suostu myymäänLclassic kirjoitti:Mistä lähtisi etsimään vanhaa 60-70 luvun linjuria rakentelu aihioksi?No ainakin tietää jotain vinkkiä kertoo minkälaisten latojen takaa niitä löytyy.

Mut jos tommosen samanlaisen haluaa, tai ei se tainnut olla postin vanha eikä etumoottorinenkaan, ni jv bussi groupin pihassa kuulemma semmonen olis. Siis Vanaja. Pari kuvaa oon nähny, ja ihan ehjältä päälle päin näytti. Ts. ei osapuutteita, minkä voin nyt kokemuksella sanoa olevan hyvä asia. Eikä siis suostunu myymään mulle tuulilaseja.

Noi Iskin laittamat linkit kahlaamallakin vaikutti löytyvän ikähaarukkaan sopivaa kalustoa. Itse valitsisin (siis jos ottaisin tän harrastuksen vähääkään vakavasti tai oikeastaan edes haluaisin tien päälle) mahdollisuuksien mukaan Volvon tai Scania-Vabiksen, ja jättäisin vähänkään eksoottisemmat merkit väliin. Luultavasti helpompaa löytää osia sit jos jotain sattuu tarvitsemaan. Tommonen Vanajakin ehkä menis, sillä tekniikan osat käy kuorma-autoista kai aina, ja kuorma-autoharrastajia riittää. Toki nää alkaa ole 50-vuotiaita ja ylikin, ni suhteellisen väistämättä joutuu jossain vaiheessa soveltamaan tai rakentamaan osia itse.
Jos oot fiksu ni ostat jonku ihan muun, mut en sano että se väärin olis jos näitä vanhojakin tien päällä näkis. Mitä suurimmalti onnea valitsemallasi tiellä.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
-
- Rattiamiraali
Joo tiedän sanoo tosta kurikan bussista että siisti päällepäin,oon kattonu kun meiltä vajaa kilometri jossa seisonut.Rakentajalle suosittelen. Mä kun en viitti paljoo tehdä.Mutta jos oosin 30v nuoree tästä tekisin.
Viimeksi muokannut jiivee, 26 Syys 2015 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tällä hetkellä ei ole ollut kuin yksi scania myynnissä mikä silmää miellyttäisi. Itsellä kun ei ole kokemuksia linjureista muutakuin täältä luettu ja isä joskus työkseen ajanut niin vähän arveluttaa kun ei tiedä kaikkea mitä pitäisi ottaa huomioon ostaessa. Ruoste ei nyt ekana pelota mutta lähinnä renkaiden jne. kuluvien osien hinnat. Toi nettikoneen 1969 scanian koppa olisi se mikä silmää miellyttäisi, osaisiko joku vähän kertoa tuollaisista malleista, viosta, ongelmista ja iloista
?
Olisko mahdollista nähdä kuvia kurikan autosta?

Olisko mahdollista nähdä kuvia kurikan autosta?
-
- Ajoneuvos
Anteeksi että kesti, en huomannu tätä kyselyä. Itse maksaisin 182€, sillä enempää ei ole ja velaks en viitsis.jiivee kirjoitti:![]()
Ja se äkkiä on ep lääselle Heti
Eipä näytä tääläkää apua saada,kiitos vaan,
Ton hintapyynti olis mun mielestä ihan ok, jos olis kolmisen metriä pidempi. Nyt se on vähän pieni, siis se auto eikä hintapyynti. Mun mielestä aivan turha selittää että on kätevä ja helppo ajaa; jos haluaa kätevän ja helpon ni pikku-tuppereita löytyy joka tarpeeseen.
Varmaan toi on tosi kiva kuitenkin. Mun edellisessä bussissa tais olla samanmoinen moottori, mun eka "tdi". Jollei ole vähän piristelty remontin yhteydessä, ni teholukema muistinvaraisesti vähän optimistinen. Mut koska se mun 12m keksintö liikku tyhjänä hylsyny aivan mukavasti, ni en epäile etteikö tommonen pätkä kalustettunakin liikkus ihan yhtä kivasti.
Eli jos harkitset asiaa ja toteat että 9m riittää, ja harkitset vielä uudestaankin ja päädyt samaan lopputulokseen, ni ei muuta ku kaupoille. Tommonen on vähän semmonen, et joka tollasta tarvii, maksaa kyllä ton hinnan. Mut semmonen joka kaipais sit kuitenkin enemmän tilaa, ei ryhtyis edes tinkimään. Mun mielestä nää ei oo semmosia asioita missä pitäs "tyytyä" johonkin, tai ainakaan kannattas. Tai ainakaan ei kannata kiirehtiä, autoja tulee ja menee ja silleen.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
-
- Ajoneuvos
Ei se rautakaan ihan ilmaista kai ole. Ja kuluvia osia kuten renkaita ja muuta tarvii kuitenkin jollain aikataululla ostaa, että mielummin valitsis mahdollisimman ruosteettoman ku just uusituilla akuilla ja renkailla olevan. Ainakin mun mielestä.Lclassic kirjoitti:Tällä hetkellä ei ole ollut kuin yksi scania myynnissä mikä silmää miellyttäisi. Itsellä kun ei ole kokemuksia linjureista muutakuin täältä luettu ja isä joskus työkseen ajanut niin vähän arveluttaa kun ei tiedä kaikkea mitä pitäisi ottaa huomioon ostaessa. Ruoste ei nyt ekana pelota mutta lähinnä renkaiden jne. kuluvien osien hinnat. Toi nettikoneen 1969 scanian koppa olisi se mikä silmää miellyttäisi, osaisiko joku vähän kertoa tuollaisista malleista, viosta, ongelmista ja iloista?
Toki jos on valmis auto ennemminkin kiikarissa kuin aihio, ni sit toki hyvät renkaat ja akut ja kaikki on plussaa. Pääsee sit heti tien päälle ja ruoste kulkee kyl mukana kunnes omaa tai katsastusmiehen silmää alkaa tarpeeks häiritsemään.
Itse ostin ihan selkeästi aihion, vaikka ajokunnossa kalusteineen ja saunoineen olikin. Ei ollu missään vaiheessa tarkoituskaan lähteä reissuun ennen ku koko kapine olis käyty läpi. Ruostetta oli enemmän ku olis arvannu, mut mun mielestä on parempi tehdä ns. perustukset ensin kunnolla, ni pysyy sit pytinki paremmin pystyssä. Käyttäjänimimerkki -LÄTSÄ- :n pieni projekti on tällasesta "perushuollosta" hyvä esimerkki, itseni esikuva on hän mitä matkailuautojen rakenteluun tulee. Kannattaa lukea. Harmittavasti en ole yhtä uuttera.
Tommosesta vanhasta Scaniasta mulla ei ole kovin kummoisia kokemuksia, vastaan vain yleisellä tasolla viittäkymmentä huitelevien autojen ominaisuuksista. Vikoja ja ongelmia tulee takuulla, mutta en uskokaan etteikö niiden kanssa pärjäis. Tekniikka on perusvarmaa, pitäs kestää jos huolehtii ylläpidosta asiallisesti, ja on sillä tavalla yksinkertaista et yleisesti ajoneuvotekniikkaa tunteva pärjää kyllä yleismittarin ja käsityökalujen kanssa hyvin pitkälle. Iloja? No vaikea sanoa ilostuttaako kuljettajaa vai kanssa-autoilijoita enemmän ku tommonen tien päällä jyristelee.
-
- Rattiamiraali
Lclassic kato tuo iskin huutokauppa,siellä on näemmä kolmekin linja-autoa täältä.
Niin ja kun napsauttaa alhaalta Muut kohteet, siellä lisää.
Niin ja kun napsauttaa alhaalta Muut kohteet, siellä lisää.
-
- Rattimajuri
- Truck: dethleffs
- Member id: 091
Mikä iskin huutokauppa ,miten sinne pääsee katteleen
- Rantarosvo
- Kansleri
- Truck: Haaveena vasta
- Viesti:
viewtopic.php?f=1&t=5956&view=unread#p57703Reissu-Late kirjoitti:Mikä iskin huutokauppa ,miten sinne pääsee katteleen
Iskin viestin alin rivi ja sana huutokaupat.com
Rosmo
On vaan noita uudempi koppasia tuolla huutokaupassa
. Noi vanhat mallit on enempi mitkä näyttää hyvältä ja ajattelin että jos nyt hommaan bussin niin hankkisin sellaisen minkä pitäisin itselläni ja minkä tekisin itselleni.

- Mimyy
- Rattiamiraali
- Truck: Volvo B9M /Kiitokori
- Member id: 047
On niitä vanhojakin nopeille.
http://www.huutokaupat.fi/nettihuutokau ... kailubussi
Pohjantähti
-
- Rattiamiraali
Pyydän tuhannesti Sorry,
Aamulla kirjoitin kiireellä ja puutteellisesti tosta huutokauppa jutusta.(en kyllä ittekää ymmärtäisi mitä tarkoitetaan)No ei aina voi onnistua.

Mimyy kirjoitti:On niitä vanhojakin nopeille.
Vähän on aikaa jäljellä ja yleensä nämä matta yksilöt ovat maineensa veroisia

-
- Rattiamiraali
Mikä tämä https://huutokaupat.com/fi/v/210240.On vain niin kaukana.Siis Kuulutus.Olisko ketään asian tuntevaa lähimailla,joka kävis tutkimas tuon,maksan kulut kyllä.Ei näytä pahalta päältäpäin,mutta mitä alta.Mun saa yv ;llä kin kiinni.

- happa66
- Rattiamiraali
- Truck: MB-913
- Member id: 123
Toi linkki näyttää mulle, Sivua ei löydy.
a-p
a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
-
- Rattiamiraali
Joo, niin hettaperkule tekee,siellä se oli mutta mitä nyt.Nyt huutokauppa sivulla 20.suomussalmella scania.
Vaihtaa sivua kun tumma hevosta.
Vaihtaa sivua kun tumma hevosta.
Viimeksi muokannut jiivee, 04 Loka 2015 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- vanha mutta villi
- Kokenut kuljettaja
- Truck: MB -69, Scania -83
- Member id: 215
No siellä on kaksi scaniaa Suomussalmella.
https://huutokaupat.com/fi/v/210240
https://huutokaupat.com/fi/v/204759

edit: jaa niin tarkoitit tota ensimmäistä
https://huutokaupat.com/fi/v/210240
https://huutokaupat.com/fi/v/204759

edit: jaa niin tarkoitit tota ensimmäistä

Perillepääsy on yliarvostettua.
-
- Rattiamiraali
Tuota ekaa tartokan,tuosta toisesta ei tullu mulle kuvaa,niin kun yli 5v seisonu,miten mahtaa olla asiat.

Ontuu tulevan,eiku tuntuu olevan sama auto,toinen kirjoitettu selvänä toinen ei.

Ontuu tulevan,eiku tuntuu olevan sama auto,toinen kirjoitettu selvänä toinen ei.