Vetokoukku

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Avatar
Travelberg
Apukuski
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Loka 2009 01:52
Truck: Scania 112 .
Location: Itä-uusimaa

Vetokoukku

Viesti Kirjoittaja Travelberg »

No nyt ois taas asiaa :) Kanikkaan pitäisi saada vetokoukku värkättyä. Onko joku asentanut, vinkkejä toteutuksesta ?. Varmaankin peräkärryyn kannattaa vaihtaa vaan 24v lamput. Voisikohan koukun suoraan pultata puskuriin kiinni?.C kortti riittänee vaan jarruttoman kärryn vetämiseen :(
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Vetokoukku

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Kannattaa sitten käydä konttorilla kun olet laittanut kärryn, että saat rekisteriotteeseen merkinnän että on koukku, joku "ajoneuvoyhdistelmän kokonaispituus" tjsp, ainkain lahden nurkilla ovat nopeita sakottamaan jos ei ole tuo homma.

Niin ja koukku pitää nimenomaan olla pultattu kiinni, ei saa hitsata.
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4445
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Vetokoukku

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Mun käsityksen mukaan 750kg on sallittu kärry C-kortilla M1 ajoneuvon perässä. Joku on viritelly jännitteen alentajan(tia) siihen väliin, että kärryssä säilyy 12v vehkeet. Voishan sellasen boksin itekki kyhätä.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Vetokoukku

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Juu 750kg kärryn saa vetää C-kortilla, mutta vaatii tuon koukun sovittaminen vai mikä se nyt oli...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
haaveilija
Rattiamiraali
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
Truck: Scania L94 Lahti 520
Location: Oulu
Member id: 144
Paikkakunta: Oulu

Re: Vetokoukku

Viesti Kirjoittaja haaveilija »

Minulle taas sanottiin että henkilöauton (M1) koukkua ei tarvitse katsastaa/sovittaa... Koukun asentaja vastaa sen kestävyydestä. :roll:
Itse asennutin sen Felox:illa ja laittoivat hitsaamalla tukiraudan johon koukku pultattiin - ja tyyppikilpi koukkuun kiinni jolloin täyttää kaikki vaatimukset.
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Vetokoukku

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Lukeeko sulla papereissa noita maks kiloja kärryn kanssa? Jos lukee niin varmaan ei tartte, minä lähinnä kyselin tähän linja-autoon, niin siihen ainakin piti käydä näyttää konttorilla, eivät katso sitä kiinnitystä vaan sitä yhdistelmän ja olisko ollut vielä jotain lisää...

Pitää kysyä sitä täältä meidän konttorilta.
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
haaveilija
Rattiamiraali
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
Truck: Scania L94 Lahti 520
Location: Oulu
Member id: 144
Paikkakunta: Oulu

Re: Vetokoukku

Viesti Kirjoittaja haaveilija »

Tällä hetkellä ei ole otteessa mitään mainintaa koukusta saati painoista. Mutta ajattelin kysäistä asiasta seuraavassa vuosikatsastuksessa (tammi-maaliskuussa), siihen saakka saa mennä ilman :)
Sähköt on vielä tekemättä, ne ajattelin tehdä relelaatikolla ja jännitteenalentimella virransyöttö. Pitäis vain keksiä hyvä paikka mistä "ryöstää" virran jännitteenalentimelle kun ei viitsisi vetää keulan akuilta perään asti taas yhtä piuhaa vain tuota varten :evil:
Mopar
Kokenut kuljettaja
Viestit: 97
Liittynyt: 29 Loka 2007 12:53
Truck: Volvo B10m
Location: Harjavalta
Paikkakunta: Brushpower

Re: Vetokoukku

Viesti Kirjoittaja Mopar »

Älä vaan tällästä pistorasiaan tulevaa osta:
http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=521

Valot toimii noin 5min ja hiipuu vallan olemattomiin. Kaverilla sama kokemus, joten ei kovin luotettavia vehkeitä.

Tälläseen sen sitten vaihdoin ja tuntuu toimivan moitteetta:
http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=377
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: Vetokoukku

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Tai kyselee jostain autopurkaamosta jos niillä olis Pajero purkausessa, niissähän oli näitä... eli tuollainen mikä Mopar laittoi, se laatikko
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
haaveilija
Rattiamiraali
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
Truck: Scania L94 Lahti 520
Location: Oulu
Member id: 144
Paikkakunta: Oulu

Re: Vetokoukku

Viesti Kirjoittaja haaveilija »

Mopar kirjoitti:Tälläseen sen sitten vaihdoin ja tuntuu toimivan moitteetta:
http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=377
Ainoa moite tässä on varmaankin hinta :lol:
Pitääpä vielä soitella purkaamoita jos sattuis löytymään käytetty, helpottais asennusta kovasti...
AutoExpress

Re: Vetokoukku

Viesti Kirjoittaja AutoExpress »

Omatekoinen jännitteen alennin :mrgreen:

Minä toteutin omassa autossa alentimen näin
Ostin viisi kpl 24v kytkentä releitä ja johtoa maksoi ehkä 15€
Ja kun oli takaosassa valmiiksi 12v vinssejä varten niin oli helppo tehä siitä, mutta jonsei ole 12v
vedä se toiselta akulta 3 neliön johdolla sinne kytke jokaiseen releseen 12v ja siitä eteenpäin
koukun pistorasiaan jokainen väri oikeaan paikkaan .Sitten otat takavaloista ,jarruvaloista.vilkuista
herätevirrat releisiin joilla ohjaat 12v virtaa kärryn valoihin .
Avatar
haaveilija
Rattiamiraali
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
Truck: Scania L94 Lahti 520
Location: Oulu
Member id: 144
Paikkakunta: Oulu

Re: Vetokoukku

Viesti Kirjoittaja haaveilija »

Ostin tuon Meronetin alentimen ja toimii moitteetta, sillä sai myös asennuksen vähemmällä liitosmäärällä. Eikä ole ollut jännitteen hiipumista, valot on pelanneet moitteetta. Vaikka oli hintava, minusta sai vastinetta rahalle :)
Vastaa Viestiin