Sivu 1/1
Re: Bussin ostaminen
Lähetetty: 27 Marras 2009 19:56
Kirjoittaja setrailija
volvo voimanpesä. siitä sitä saa vaikka mitä mahtumaan. on vaan melkein kesäkäyttöön nuo katurit.
koita katsella joku pitkänmatkan auto niin sopivat välitykset matka-ajoon valmiina.
ei muuta kuin hommiin.
Re: Bussin ostaminen
Lähetetty: 27 Marras 2009 22:09
Kirjoittaja hirmu
tässä varmaan on se peruskysymys, pysyykö auto linja-autona, vai onko tarkoitus muutoskatsastaa matkailuautoksi?
Re: Bussin ostaminen
Lähetetty: 27 Marras 2009 23:30
Kirjoittaja Lahti32
Tuollaisella on yllättävän helppo ajaa, Allisonin 644 automaatti on tuossa..... Lyhyt akseliväli tekee siitä jopa kaksiakselista ketterämmän. Siis silloin kun mennään keula edellä

Re: Bussin ostaminen
Lähetetty: 27 Marras 2009 23:41
Kirjoittaja Reddewil
Juu tuo että mikä siitä tulisi, on tärkeä kysymys. M1 voi olla enemmän kuin kiven alla. Kuvista voisi tarkkaan katsottuna sanoa että, rautaa on ollut ja sitä saat siihen lisätä jatkossa =) Mutta hinta on suht halpa jos on vapaa-aikaa liikaa.
Kerkesitkö Lahti32 tutustua siihen haitariin tarkemmin, kuinka herkästi ja mistä ne mätänee, ainakin suolakylvyt kaupungissa on melkoiset.
Re: Bussin ostaminen
Lähetetty: 27 Marras 2009 23:54
Kirjoittaja Lahti32
Reddewil kirjoitti:Juu tuo että mikä siitä tulisi, on tärkeä kysymys. M1 voi olla enemmän kuin kiven alla. Kuvista voisi tarkkaan katsottuna sanoa että, rautaa on ollut ja sitä saat siihen lisätä jatkossa =) Mutta hinta on suht halpa jos on vapaa-aikaa liikaa.
Kerkesitkö Lahti32 tutustua siihen haitariin tarkemmin, kuinka herkästi ja mistä ne mätänee, ainakin suolakylvyt kaupungissa on melkoiset.
Suola syö kaikkialta

kaupunkiauto on toisaalta puhtaiden katujen kulkija, ei ole konehuoneessa soraa ja kiviä paljoakaan eikä kivet hakkaa kaikkia paikkoja paljaaksi. Tänään ryömin katurin alla, parempi se alustaltaan on kun tuo mun toinen volvo. No on siinä 10 vuoden ikäerokin kyllä.
Haitari itsessään, siis se paljeosa voi olla jo melko repale, ainakin siinä mitä kävin testaan niin se oli tosi resu, välikehä ihan ruosteessa.
Re: Bussin ostaminen
Lähetetty: 28 Marras 2009 02:28
Kirjoittaja Reddewil
Lahti32 kirjoitti:Reddewil kirjoitti:Juu tuo että mikä siitä tulisi, on tärkeä kysymys. M1 voi olla enemmän kuin kiven alla. Kuvista voisi tarkkaan katsottuna sanoa että, rautaa on ollut ja sitä saat siihen lisätä jatkossa =) Mutta hinta on suht halpa jos on vapaa-aikaa liikaa.
Kerkesitkö Lahti32 tutustua siihen haitariin tarkemmin, kuinka herkästi ja mistä ne mätänee, ainakin suolakylvyt kaupungissa on melkoiset.
Suola syö kaikkialta

kaupunkiauto on toisaalta puhtaiden katujen kulkija, ei ole konehuoneessa soraa ja kiviä paljoakaan eikä kivet hakkaa kaikkia paikkoja paljaaksi. Tänään ryömin katurin alla, parempi se alustaltaan on kun tuo mun toinen volvo. No on siinä 10 vuoden ikäerokin kyllä.
Haitari itsessään, siis se paljeosa voi olla jo melko repale, ainakin siinä mitä kävin testaan niin se oli tosi resu, välikehä ihan ruosteessa.
Tähän pakko lisätä, että mitä omalla oon ajanu, ja nyt laitoin roiskeläpät, niin oho! Alusta pysyy lähinnä kuivana, kun ennen lensi kaikki paska koneen kylkeen ja alustaan! On tuossa ollu ennenkin roiskeläpät, mut mihin ja milloin lie jääny pois, mut nyt on taas

Hyvin huomaa eron kun olen pessy x2 ja suojannu alustan nyt läppien jälkeen.
Re: Bussin ostaminen
Lähetetty: 28 Marras 2009 09:04
Kirjoittaja Puu Tiainen
En itse lähtis nivelbussista rakentelemaan mitään.
Riippuen alustan kunnosta, saattaa hankkia suuria ongelmia itselleen. Jos kääntöpöydän ja perävaunun ohjausnivelet joutuu vaihtamaan, voi olla pirun hankala hommata uusia tilalle.
Täytyy myös huomioida, että ihan joka korjaamolla ei autoa pääse huoltamaan pituutensa vuoksi.
Eikä karmea polttoaineenkulutus ole ainakaan hyvä asia, riippuen vaihteistosta ja perävälityksestä saattaa matkailukäyttö olla rasittavaa.