Nykyautot
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: MB Delta Superstar
Tuli mieleen kun kerran etsiskelin Volvon käyntihäiriötä jonkin aikaa. Välillä auto kävi ihan ok ja välillä tyhjäkäynti heittelehti tosi rankasti.
Auto toimi tietenkin korjaamolla aina moitteettomasti. Kerran kuitenkin vauhtipyörän anturilta tuli outoja arvoja, mutta mitään vikaa anturissa ei koskaan ollu. Kokeilin useammankin kerran toisella anturilla.
Paineastelmasta oli murtunut painelaakerin alla olevasta peltiliuskasta pieni pala ja se hakeutui joskus siihen anturin kärkeen.
Jotenkin se aina tipahti koloseen, kun otti anturin irti, eikä sitä löytyny. Pieni vika mutta iso vaiva.
Auto toimi tietenkin korjaamolla aina moitteettomasti. Kerran kuitenkin vauhtipyörän anturilta tuli outoja arvoja, mutta mitään vikaa anturissa ei koskaan ollu. Kokeilin useammankin kerran toisella anturilla.
Paineastelmasta oli murtunut painelaakerin alla olevasta peltiliuskasta pieni pala ja se hakeutui joskus siihen anturin kärkeen.
Jotenkin se aina tipahti koloseen, kun otti anturin irti, eikä sitä löytyny. Pieni vika mutta iso vaiva.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: MB Delta Superstar
Kuka kaipaa tätä mahdotonta nykyautojen elektroniikkaa. Mulla on oikein esimerkkiauto miten hankalaksi menee korjaaminen ja vikojen löytäminen. Eli talossa on mersu CDI koneella vuodelta 2000 ja tietokoneohjatulla automaattivaihteistolla. CDI heittää vastamäessä ja ohitustilanteessa hätätilaan, jolloin vähäkin potku on pois ja automaatti tarjoaa F-koodia 5 kertaa päivässä. F-koodi tarkoittaa failure eli vikatilaa ja vaihteisto käyttää pelkkää kakkosta tai viitosta eikä anna yhtään voimaa. Nyt kun on tämä auton vauhdinsäätelymekanismi täysin auton omien tietokoneiden hallinnassa, voi surkeus sitä tilannetta kun CDI hätätila ja vaihteiston F on yhtäaikaa päällä ja ne voi mennä sekunnissa päälle kesken ohituksen joten tämä tekniikka on vähän vaarallistakin.
Korjaa se, sanoisi joku. Kahdeksan (8) kertaa käytin mersukorjaamolla ennenkuin tilanne yhtään parani. Vaihdettiin ilma-anturia, ahtopaineanturia, letkuja yms. Vaihdettiin öljyjä ja niin edelleen. Veho kyllä auliisti myisi uuden vaihteistotietokoneen 1750 eurolla ja ohjelmoisi sen parillasadalla. Vika kuitenkin poistuu aina kun käynnistän auton uudelleen. Joskus vaatii ovien lukitsemisen ja poistumisen autosta hetkeksi. Niinä hetkinä vikatilan poistumiseen saattaa vaikuttaa myös kuljettajan antama ulkoinen väkivalta johtotähden kylkeen ja renkaisiin.
No, onneksi talossa on kolme autoa. Toinen henkilöauto (jenkki) laski vedet allensa imusarjan tiivisteen mentyä. Se puolestaan kasteli luistoneston ja abs anturit, nosti lämmöt, sytytti kuumemittarin kuvan, akun kuvan, syylärinveden vähyyden valon. bensavalohan palaa siinä ,melkein aina... Vaimo soitti että höyry nousee ja kaikki mahdolliset merkkivalot palaa. Yksi tiivistevuoto aiheuttaa tuollaisen episodin ja sen korjaaminen vie sitten 1500-2700 euroa korjaamolla koska sen 3,4L V6 on niin älyttömän ahdas paketti.
Eli jäljelle jää sauna-Volvo josta on vain jousi poikki. Sehän vaihtuu ilman scannereita ja töpselianalyyseja ihan tunkilla ja pulttityökaluilla. Taidan aloittaa siitä...
Korjaa se, sanoisi joku. Kahdeksan (8) kertaa käytin mersukorjaamolla ennenkuin tilanne yhtään parani. Vaihdettiin ilma-anturia, ahtopaineanturia, letkuja yms. Vaihdettiin öljyjä ja niin edelleen. Veho kyllä auliisti myisi uuden vaihteistotietokoneen 1750 eurolla ja ohjelmoisi sen parillasadalla. Vika kuitenkin poistuu aina kun käynnistän auton uudelleen. Joskus vaatii ovien lukitsemisen ja poistumisen autosta hetkeksi. Niinä hetkinä vikatilan poistumiseen saattaa vaikuttaa myös kuljettajan antama ulkoinen väkivalta johtotähden kylkeen ja renkaisiin.
No, onneksi talossa on kolme autoa. Toinen henkilöauto (jenkki) laski vedet allensa imusarjan tiivisteen mentyä. Se puolestaan kasteli luistoneston ja abs anturit, nosti lämmöt, sytytti kuumemittarin kuvan, akun kuvan, syylärinveden vähyyden valon. bensavalohan palaa siinä ,melkein aina... Vaimo soitti että höyry nousee ja kaikki mahdolliset merkkivalot palaa. Yksi tiivistevuoto aiheuttaa tuollaisen episodin ja sen korjaaminen vie sitten 1500-2700 euroa korjaamolla koska sen 3,4L V6 on niin älyttömän ahdas paketti.
Eli jäljelle jää sauna-Volvo josta on vain jousi poikki. Sehän vaihtuu ilman scannereita ja töpselianalyyseja ihan tunkilla ja pulttityökaluilla. Taidan aloittaa siitä...
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Kippari
- Viestit: 67
- Liittynyt: 17 Syys 2009 21:24
- Truck: VolvoB10M Ajokki Exp
- Location: Kempele
- Paikkakunta: Kempele
Re: MB Delta Superstar
Joo ei niitä nykyautoja jaksa. Aina jotain pientä vikaa löytyy milloin mistäkin ja huollot on tolkuttoman hintasia verrattuna vanhaan kalustoon. Vanhoissa saa olla jo melko isoa vikaa että oikeesti alkaa miettimään kannattaako.
Nimim. VW Crafter '07 myynyt ja Ajokkiin (-87) vaihtanut
Ps. Ostin auton uutena ja kun vain olisi silloin jaksanut vähän kituuttaa ja miettinyt asiat loppuun niin olisin 26 000€ rikkaampi
Nimim. VW Crafter '07 myynyt ja Ajokkiin (-87) vaihtanut



Ps. Ostin auton uutena ja kun vain olisi silloin jaksanut vähän kituuttaa ja miettinyt asiat loppuun niin olisin 26 000€ rikkaampi

-
- Rattimajuri
- Viestit: 231
- Liittynyt: 02 Loka 2009 15:44
- Truck: Star M1 matkailuauto
- Location: Tammisaari
Re: Nykyautot
Eipä taida kaikkissa olla vikoja, vai onko vaan tuuria ..
Accord dieselillä ajelin 90 tkm ilman minkäänlaista ongelmaa, normaalit huollot vain.
Nyt alla 520DA ja sillä ajettu 237 tkm, ilman ongelmia, akku vaihdettu ja kerran jarrupalat, normaalit huollot.
Ainahan joukkoon mahtuu yksilöitä
Accord dieselillä ajelin 90 tkm ilman minkäänlaista ongelmaa, normaalit huollot vain.
Nyt alla 520DA ja sillä ajettu 237 tkm, ilman ongelmia, akku vaihdettu ja kerran jarrupalat, normaalit huollot.
Ainahan joukkoon mahtuu yksilöitä
Kori: Erikoiskori Star 11, Iisalmi
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
Runko: MB O 814DA
Moottori: MB 364 LA 4000cm3
M1 Matkailuauto
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Nykyautot
Yllättävän hienosti nuo isot nykydieselit kuitenkin toimii, mutta sitten kun jotain paukahtaa on lasku todella iso.
Esim. Pumppusuutinkoneissa kansi ja suutinrempat maksaa hunajaa.
Olishan se hienoa, jos päästäis jollakin 110 Scanian tekniikalla nykyisiin päästöarvoihin, siinä sitä olis kehittelemistä.
Yks hankala projekti oli Mersun CDI Sprinterin kanssa.
Auto sammuili ja välillä ei käynnistynyt ollenkaan. Kaikki mahdollinen ja mahdoton tutkittiin.
Lopulta syyksi paljastui eculle virtaa tuova rele, releeltä ei tullu tarpeeksi virtaa, ecu sekoili aivan ihmeellisesti ja vikamuisti näytti ihan mitä sattuu. Vian löytyminen oli erittäin hankalaa, mutta korjaaminen helppoa ja halpaa.
Esim. Pumppusuutinkoneissa kansi ja suutinrempat maksaa hunajaa.
Olishan se hienoa, jos päästäis jollakin 110 Scanian tekniikalla nykyisiin päästöarvoihin, siinä sitä olis kehittelemistä.
Yks hankala projekti oli Mersun CDI Sprinterin kanssa.
Auto sammuili ja välillä ei käynnistynyt ollenkaan. Kaikki mahdollinen ja mahdoton tutkittiin.
Lopulta syyksi paljastui eculle virtaa tuova rele, releeltä ei tullu tarpeeksi virtaa, ecu sekoili aivan ihmeellisesti ja vikamuisti näytti ihan mitä sattuu. Vian löytyminen oli erittäin hankalaa, mutta korjaaminen helppoa ja halpaa.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- hirmu
- Rattimajuri
- Viestit: 195
- Liittynyt: 20 Marras 2008 20:48
- Truck: MB Superstar
- Location: pohjois-karjala
Re: Nykyautot
mulla on toisena autona a6 (-04, 1.9 tdi), ja jotenkin olen pitänyt halpana sitä, että leimalle sen saa aina kerran vuodessa huollossa käytettynä, ja lähinnä etupäähän jotain pientä laitettuna (murroksen kumit, kallistuksen vakaajat jne.) muutama sata euroa (ei laakkosella laitettuna vaan pekan pajalla, paikalliset huom.), ja saa vuoden mennä surutta. toisaalta on suomi auto ja olen toinen omistaja, niin aika turvallisilla vesillä pitäisi olla, longlife huollolla. tuossa vanhemmassa saksalaisessa toisaalta sitten riittää sitäkin enemmän murhetta ja riesaa.
mb superstar -91, "oidibus"
- hirmu
- Rattimajuri
- Viestit: 195
- Liittynyt: 20 Marras 2008 20:48
- Truck: MB Superstar
- Location: pohjois-karjala
Re: Nykyautot
ja lahti 32 sympatakseni, oma kulkuri on ensi viikon pajalla. jarrut ei mene ilman aukaisemista paperille, ohjaustehostin vie 2litraa mehua viikossa ja katsastus mies sanoi auton alla että " nää palkit on aivan paskana.tuolla on lunta että en ees näe sinne,laittakaa nyt vittu kuntoon. komea auto on pojilla, kai tällä naisia saa?"
no, naisia en enää enempää kaipaa, mutta lasku hirvittää. viikoksi lupasin pajalle, että joutaa, tyyliin "tehkää kun ehditte" , mutta silti. ei näissä tosiaan ykkös satasilla mennä, toisinaan ei edes ykkös tonneilla. oikeesti.
no, naisia en enää enempää kaipaa, mutta lasku hirvittää. viikoksi lupasin pajalle, että joutaa, tyyliin "tehkää kun ehditte" , mutta silti. ei näissä tosiaan ykkös satasilla mennä, toisinaan ei edes ykkös tonneilla. oikeesti.
mb superstar -91, "oidibus"
- Sisu
- Rattiamiraali
- Viestit: 269
- Liittynyt: 04 Touko 2005 20:28
- Truck: Scania K92 Vähämaa
- Location: Haukipudas
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: Nykyautot
Mulla oli MB 200D noin 90 mallia ja siitä meni laturi rikki. Ensin sytty latausvalo. Sitten sekosi lämmityslaite. Tuli muuten aika kuuma sisällä kun helteellä ajelin. Sitten lopetti vilkut toimimasta ja sammu kaikki valot. Siiten sammu ja latauksen merkkivalo. Kotiin kuitenkin vielä pääsi vaikka sähköä ei ollut yhtään. Avaimesta sitten sammui kun käänsin. Hyvä auto
Nyt pihassa on esim toyota HJ60 vm 83. Ei muuten ole paljoa sähköllä toimivia osia. Vinssikin on mekaanisella kartaanilla laatikosta. Kestää upottaa veteenkin kohtuu syvälle ja toimii silti. Oven tiivisteet valskaa jonkin verran jos ajaa 1m syvään veteen. Takaovesta tuleekin sitten tulvimalla vettä sisälle.
Nyt pihassa on esim toyota HJ60 vm 83. Ei muuten ole paljoa sähköllä toimivia osia. Vinssikin on mekaanisella kartaanilla laatikosta. Kestää upottaa veteenkin kohtuu syvälle ja toimii silti. Oven tiivisteet valskaa jonkin verran jos ajaa 1m syvään veteen. Takaovesta tuleekin sitten tulvimalla vettä sisälle.
- niki-racing
- Rattiamiraali
- Viestit: 342
- Liittynyt: 01 Elo 2005 13:00
- Truck: scania k113
- Location: lieksa
Re: Nykyautot
Vai vielä naisia lisää...? Herraisä noitten (Teidän) nuorten kanssa....? Tässä jo olemassa olevien kanssa tupa täynnä ongelmia, saati vielä lisää "verkottamaan"... 

Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
Re: Nykyautot
Tuntuu että väyläsähköisissä nykyautoissa kaikki toimii hyvin niin kauan kun ruudulle ilmestyy aina välillä joku ilmoitus viasta. Siitä tietää että kaikki on kunnossa. Sitten kun jotain todella on rikki ja matka katkeaa tai rykii pahasti, ei mikään merkkivalo pala!
Tämänkin perjantain ajoin Volvon bussilla jonka ruutuun vähän väliä tuli ilmoitus "Tarkista korimultiplex seuraavassa pysähdyksessä." Ja aivan moitteetta toimi!
Tämänkin perjantain ajoin Volvon bussilla jonka ruutuun vähän väliä tuli ilmoitus "Tarkista korimultiplex seuraavassa pysähdyksessä." Ja aivan moitteetta toimi!
- hirmu
- Rattimajuri
- Viestit: 195
- Liittynyt: 20 Marras 2008 20:48
- Truck: MB Superstar
- Location: pohjois-karjala
Re: Nykyautot
joo, mullakin palaa kulkurin robotin vaihdenätössä häiriövalot ja numero 6. mutta vaihteet toimii kuin unelma. kuiteista päätellen vaihdelaatikko on vaihdettu kahdeksan vuotta sitten, ja hyvä niin. nyt en aio koskea millään lailla "häiriöön"olkoon vaan "vikatilassa", kun toimii niinkuin pitääkin.
ja en mie niitä naisia halunnu, vaan se katsastusmies... eikä autokaa ole kuin yhden miehen omistuksessa, mitähän se linee kuvitellu?
ja en mie niitä naisia halunnu, vaan se katsastusmies... eikä autokaa ole kuin yhden miehen omistuksessa, mitähän se linee kuvitellu?
mb superstar -91, "oidibus"