Sivu 1/1
508 korjausopas
Lähetetty: 04 Marras 2010 17:33
Kirjoittaja Skebeli
Onkos kellään tiedossa mese 508 korjausopasta tai jotain kirjaa/ohjelmaa jossa näkyisi osanumeroita jotta voisi tilailla omaan 508 osia?
Olisin hyvin onnellinen jos saisin jostakkin kytkimen pääsylinterin numeron vaikka orginaalin niin voisin tilata sellaisen mersulta.
Re: 508 korjausopas
Lähetetty: 04 Marras 2010 17:40
Kirjoittaja housetruck
Korjausopasta ei varmaan ole, vanhoja korjaamokirjoja voi vielä jossain olla. Kytkimen pääsylinteri löytyy KL varaosista, Onnin autosta tai raskoneelta. Pelkkiä kumejakin siihen saa. 7 vuotta on pärjätty 508.n kanssa ilman korjausoppaita ja osatkin on löytyneet mitä on tarvinnut.
Re: 508 korjausopas
Lähetetty: 04 Marras 2010 17:44
Kirjoittaja Skebeli
housetruck kirjoitti:Korjausopasta ei varmaan ole, vanhoja korjaamokirjoja voi vielä jossain olla. Kytkimen pääsylinteri löytyy KL varaosista, Onnin autosta tai raskoneelta. Pelkkiä kumejakin siihen saa. 7 vuotta on pärjätty 508.n kanssa ilman korjausoppaita ja osatkin on löytyneet mitä on tarvinnut.
No itse olen kl varaosilla töissä... varmaan meiltä tuo kanssa löytyy jostakin kirjasesta kun sen vain löytää... en itse ole perehtynyt siihen pääsylinteriin niin paljon mutta varmaan siinä on vika kun painaa kytkimen pohjaan niin se tulee vähän matkaa ylös ja loppu pitää jalalla nostaa.
Re: 508 korjausopas
Lähetetty: 04 Marras 2010 17:48
Kirjoittaja Mimyy
Re: 508 korjausopas
Lähetetty: 04 Marras 2010 19:10
Kirjoittaja housetruck
Kokeile vielä kitkuttaa edestakasin sitä poljinta ja rasvata polkimen nivel. Samanlainen ilmiö on meilläkin ollut vuosikausia aina kun auto on seissyt pidempään. Kumpikin sylinteri on tullut kumitettua ja silti joskus saa varpaalla nostaa polkimen ylös.
Re: 508 korjausopas
Lähetetty: 05 Marras 2010 07:00
Kirjoittaja housetruck
Vielä lisäystä kun muistui mieleen: Kannattaa vaihtaa kytkimen letku. Meillä oli jokunen vuosi sitten jatkuvaa tuo polkimen puoliväliin jäänti. Vaiva helpotti kun vaihdettiin letku, joka oli sisältä pykinyt. Neste ei päässytkään virtaamaan vapaasti takasinpäin kun palkeenkieli esti sen.
Nyt pelaa normaalisti, joskus pitkän seisonnan jälkeen vielä esiintyy tuo vaiva. Letku voi näyttää päällepäin ihan hyvälle, mutta on sisältä rispaantunut.