Sivu 1/1
MB Moottorit
Lähetetty: 28 Kesä 2012 13:52
Kirjoittaja neppi
Heps!
Nyt on vähän tilannenappi pohjassa ja siksipä kyselenki.
Mitä eroa on Merzedeksen OM 422 ja OM 442 koneilla? Muuta ku että toisessa on kaks turboo ja toisessa ei?
Ja mitä ne kirjaimet siellä tyyppinummeron perässä tarkottaa? Niiku vaik LA?
Ts voinko ruuvailla 422:een turbot ja tsydeemit paikalleen ja nakata sen 442:n tilalle? Ja se on parempi ku pussillinen muusia?
Vai häh?
Nep
Re: MB Moottorit
Lähetetty: 28 Kesä 2012 18:33
Kirjoittaja wiima63
neppi kirjoitti:Heps!
Nyt on vähän tilannenappi pohjassa ja siksipä kyselenki.
Mitä eroa on Merzedeksen OM 422 ja OM 442 koneilla? Muuta ku että toisessa on kaks turboo ja toisessa ei?
Ja mitä ne kirjaimet siellä tyyppinummeron perässä tarkottaa? Niiku vaik LA?
Ts voinko ruuvailla 422:een turbot ja tsydeemit paikalleen ja nakata sen 442:n tilalle? Ja se on parempi ku pussillinen muusia?
Vai häh?
Nep
Ei pienintäkään käsitystä mutta ekana tuli mieleen että onko kahella turbolla oleva v8 ja yhellä turbolla oleva v6 moottori..? Näin käsittääkseni ainakin actrossissa.
Re: MB Moottorit
Lähetetty: 28 Kesä 2012 18:54
Kirjoittaja neppi
Ej. Molemmat on kaseja ja tilavuudeltaanki samalla hehtaarilla.
N
Re: MB Moottorit
Lähetetty: 28 Kesä 2012 19:05
Kirjoittaja Reddewil
Melkeen uskallan luvata että vapariin kun pulttaat turbon ulkoset hilut, niin tulee kampi/mäntä kurkkaa että kuka kiusaa. Tai sitten on armottoman laiska tuo turpoton ja sitten kärsii suoraan pultata puhaltimet kylkeen.
Re: MB Moottorit
Lähetetty: 28 Kesä 2012 19:55
Kirjoittaja neppi
No niinhän se taitaa yleensä olla.
Saatto just pahin paniikki asian suhteen mennä ohi. Meni aika nenän edestä se buzzi.
Ei pitäis tehä töitä ku sit ei kerkee mitää...
Neppi
Re: MB Moottorit
Lähetetty: 29 Kesä 2012 09:30
Kirjoittaja menopeli
Ite näpytin yhen mesen moottorin Vikipedialle.Löyty hyvää infoa mm.miksi moottori ei kestä ja mitkä osat breikkaa.Esim turboa ei kannata kannata siirtää koska se on vaurioitunut.
Re: MB Moottorit
Lähetetty: 29 Kesä 2012 12:56
Kirjoittaja AtAi
Reddewil kirjoitti:Melkeen uskallan luvata että vapariin kun pulttaat turbon ulkoset hilut, niin tulee kampi/mäntä kurkkaa että kuka kiusaa. Tai sitten on armottoman laiska tuo turpoton ja sitten kärsii suoraan pultata puhaltimet kylkeen.
Onko noi mesen dösämoottorit niin onnettomia kestoltaan?
Pääsääntöisesti kuitenkin dieselin kuin dieselin voi ahtaa ilman muutoksia.
Re: MB Moottorit
Lähetetty: 29 Kesä 2012 14:57
Kirjoittaja ASTech
AtAi kirjoitti:Reddewil kirjoitti:Melkeen uskallan luvata että vapariin kun pulttaat turbon ulkoset hilut, niin tulee kampi/mäntä kurkkaa että kuka kiusaa. Tai sitten on armottoman laiska tuo turpoton ja sitten kärsii suoraan pultata puhaltimet kylkeen.
Onko noi mesen dösämoottorit niin onnettomia kestoltaan?
Pääsääntöisesti kuitenkin dieselin kuin dieselin voi ahtaa ilman muutoksia.
Noissa pienemmissä mesen kutosen koneissa ei isoja mekaanisia eroja ainakaan ole (tosin ei ole tehossakaan isoa eroa). Lähinnä voi olla turbollisessa mäntien öljyjäähdytystä ja tehokkaampaa öljypumppua. Meniskö siihen tyylin isommissakin?
Luulisi, että ex. vapariin vaan oikeat syötöt, ennakot ja maltilliset ahtopaineet, niin voi aika huoletta ajaa menemään. Seurailee vaan, ettei pakolämmöt karkaile.