Moottorin lohko on vahva, jakohina on tuon moottorin heikoin lenkki joka kannattaa vaihtaa jos ei vähään aikaan ole vaihdettu. Muutaman moottorin olen rakentanut uusiksi kun on nokkahihna mennyt poikki (samaa 2.4 diesel moottoria on käytetty Volvoissa ). Voimaa on helppo lisätä suurentamalla syöttöä
Mielestäni tuo nokkahihna ja vesiletkujen kunto kannattaa tarkistaa ennen pidempää ajoa. On jonkin verran omaa kokemusta

Tallissa on tälläkin hetkellä kaksi vaparia ja yksi turbollinen joista turbollisen nokka akseli poikki koska edellinen omistaja ei ollut vaihatanut nokkahihnaa muutamaan vuoteen, ei siis ollut kyse ajetuista kilometreistä vaan oli aika tullut vastaan... Kumi haurastuu ajan kanssa ja tarvikehihnojen laaduissakin on eroja.
LT on perusvahvaa tekniikkaa ja yksinkertaista huoltaa/korjata.
Tuosta kutosen äänestä olen samaa mieltä eli on ihan kohdallaan, ja kuuluu hyvin kajuuttaankin.
Ps. Päästöjen vuoksi kyseinen moottorityyppi ei jää koskaan katsastamatta, ruuvaa vaan syötön pieneksi ja nostaa joutokäyntiä. Hupaisaa katsoa katsastusmiehen ilmettä kun ei juurikaan tupruttele ja päästöt ovat kertapolkaisulla olemattomat. Katsastuksen jälkeen taas voimasavua lisää.

Sama pätee tietysti moniin muihinkin vanhempiin moottoreihin...