Mersun 4 litranen mylly?
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 47
- Liittynyt: 26 Syys 2013 18:18
- Truck: Scania kutter
- Location: kerava
Mersun 4 litranen mylly?
Vuosimalli on 80.Jotenkin itestä tuntuu että voi olla melko nuhainen tuon kokoinen kone noinkin isoon autoon.Mese on myynnissä nettikoneessa ja on mielestäni jotakuinkin täysikokoinen linjuri.Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä.Saakohan moiseen myllyyn varaosia?Jos remppaa täytyisi alkaa tekemään?Minkähänlainen polttoaineen kulutus tuommoisella olisi?
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Mersun 4 litranen mylly?
Suunnilleen 4,5 tonnia painavassa 609ssa mylly vien noin 10-12 litraa sadalla. Iso asumusvaunu perässä noin 15 sadalla.
Joo laiska on, mutta taloudellinen ja helppo ylläpitää. Ei ole liikoja sähköhärpäkkeitä.
Joo laiska on, mutta taloudellinen ja helppo ylläpitää. Ei ole liikoja sähköhärpäkkeitä.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 47
- Liittynyt: 26 Syys 2013 18:18
- Truck: Scania kutter
- Location: kerava
Re: Mersun 4 litranen mylly?
Elikkä kohtuu kulutuksilla kulkee.Sehän voisi olla hyvä aihio sitten.Kuvista kattelin niin ei ihan lohduton projekti.Katto on hiukan vuotanut.Toki eihän kuvista saa täyttä totuutta.Täytyy vissiin käydä paikanpäällä katsastelemassa laitetta.Rosvolinna kirjoitti:Suunnilleen 4,5 tonnia painavassa 609ssa mylly vien noin 10-12 litraa sadalla. Iso asumusvaunu perässä noin 15 sadalla.
Joo laiska on, mutta taloudellinen ja helppo ylläpitää. Ei ole liikoja sähköhärpäkkeitä.
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 35
- Liittynyt: 19 Helmi 2013 07:20
- Truck: MB-609 Kasten
- Location: Tammela
Re: Mersun 4 litranen mylly?
Joopa joo; Rosvolinnan kanssa samoilla linjoilla. Ajelen työkseni/huvikseni 609:llä ja kulutukset kyllä samoilla lukemilla. Nopeasti tottuu tuohon mersun ns laiskuuteen, vaatii vain asennetta liikenteessä. Toisaalta, 8-tonnin Ategoissakin on tuota samaa konetta ja vieläpä turbottomanakin, kulkee ne nekin.
Olen myöskin samaa mieltä siinä, että huolettomampaa voimalähdettä saa etsiä; viikottain tarkastaa vedet ja öljyt ja sitten baanalle. Ei muuten oikein säädettynä edes savuta. Uskomaton masiina tuo om-364.
Niin ja jäi vielä mainitsematta se varaosien saanti; Suomesta tietenkin Veholta mutta minä kyllä olen varaosat hommannut Silber-autolta Maardusta tai Alvadilta Majak 10 Tallinna. http://alvadi.ee/fi/varaosat/ , http://www.silberauto.ee/et/maardu .
Maardussa on kaikki huollot ja korjaukset tehty ja Alvadilta saa tilattuna Suomeen varaosat ja saakin nopeasti ja edullisesti.
Ei om-364:ssa mitään varaosahuolia ole.
Olen myöskin samaa mieltä siinä, että huolettomampaa voimalähdettä saa etsiä; viikottain tarkastaa vedet ja öljyt ja sitten baanalle. Ei muuten oikein säädettynä edes savuta. Uskomaton masiina tuo om-364.
Niin ja jäi vielä mainitsematta se varaosien saanti; Suomesta tietenkin Veholta mutta minä kyllä olen varaosat hommannut Silber-autolta Maardusta tai Alvadilta Majak 10 Tallinna. http://alvadi.ee/fi/varaosat/ , http://www.silberauto.ee/et/maardu .
Maardussa on kaikki huollot ja korjaukset tehty ja Alvadilta saa tilattuna Suomeen varaosat ja saakin nopeasti ja edullisesti.
Ei om-364:ssa mitään varaosahuolia ole.