paineet katoaa

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Reissu-Late
Rattimajuri
Viestit: 226
Liittynyt: 26 Loka 2010 22:01
Truck: dethleffs
Location: oulunsalo
Member id: 091

paineet katoaa

Viesti Kirjoittaja Reissu-Late »

Mistä lähtiä vikaa hakemaan.Jarrupaineet ajon aikana normaalit ei moittimista,kun tulen risteykseen ja painan jarrua ja pidän petaalia pohjassa niin paineet katoaa ja kello alkaa kilkattamaan.Toisin tehtynä jos käytän käsijarrua auton paikallaan pysymiseen niin paineet ei katoa.
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: paineet katoaa

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

jarrukellon kalvo vuotaa. mee ulos ja joku painamaan jarrua ja kuuntelemaan mistä suhisee.
jos käsijarrullinen pyörä missä vuoto on kannattaa viedä ammattilaiselle vaihdettavaksi siellä on iso jännitteinen jousi mikä tulee silmille jossei sitä pureta oikein ja sit on pahimmassa tapauksessa hengenlähtö lähellä.

joku linja tai liitoskin vois tietenki vuotaa mutta tuota risaa jarrukellon kalvoa ehdottaisin näin ekaksi mutta kuuntelemalla se selviää mistäpäin suhistaa.
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: paineet katoaa

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Tarkasta ensitöiksi etupyörien jarruletkupätkät että ovat kunnossa. Jos ajelet niin kaikki jarrutukset terävästi ja lyhyesti.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: paineet katoaa

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Mie oon rekan kanssa kerran tukkinut lappeenrannan keskustan vilkkaimman risteyksen haljenneen jarrukellon kalvon takia. Riitti melkeen varpaan liikauttaminen kengän sisällä ko rupes kellot kilkattamaan. Toi että ongelma ei ilmene käsijarrun kanssa, sais miut etsimään vikaa etupäästä. Jos putki/letku vuotas, niin luulis et vuotais ilman jarrupolkimen painamista.
Miulla oli sillon kellossa liki 10cm halkeema. Piti kohtuullisen lojauksen haljetessaan, mutta osaa se alottaa sen vuotamisen hiljalleenkin.
Rosmo
Avatar
ae70
Rattiamiraali
Viestit: 276
Liittynyt: 15 Heinä 2012 23:26
Truck: Scania Bf 80
Location: Mikkelin kupeessa

Re: paineet katoaa

Viesti Kirjoittaja ae70 »

Ei etujarrukellot ainakaan rupee sujonaan vuotaan, jos kalvo tai putki puhkee vaan pelkästää ku painaa polinta. Ellei sitte ole jo nii uus et on releventtiilejä yms :roll:epäilisin et kalvo puhki.
Scania Bf80 "vajokki" 5000.

Siinä Volvo veti missä Kaania vapis.
Reissu-Late
Rattimajuri
Viestit: 226
Liittynyt: 26 Loka 2010 22:01
Truck: dethleffs
Location: oulunsalo
Member id: 091

Re: paineet katoaa

Viesti Kirjoittaja Reissu-Late »

Vika löytyi ja korjattu.Etu jarrukello vuoti
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: paineet katoaa

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

ae70 kirjoitti:Ei etujarrukellot ainakaan rupee sujonaan vuotaan, jos kalvo tai putki puhkee vaan pelkästää ku painaa polinta. Ellei sitte ole jo nii uus et on releventtiilejä yms :roll:epäilisin et kalvo puhki.
Juu, ei vuotanu muuten kun poljinta painaessa, mutta sillon tosi nopeesti. 3-4krt piti jalkaa käyttää polkimella kun joku jalankulkija hyppäs suojatielle ja sitten taas käytettiin paineet ylös. Keskustasta ko pääs pois ei ollu ongelmaa kun käytti kärryn jarrua. Se oli mahdollista kun ei ollu talvi. Keskustassa jalka meni polkimelle ja tuntu siltä että sitä ei tarvinnu ko hipasta ja summerit soi. Kuulu vaan kohahdus ja paineet alhaalla.
Rosmo
Vastaa Viestiin