Uusi kylähullu tarttis vähän neuvoja :/
Uusi kylähullu tarttis vähän neuvoja :/
Moroo
Olisi tarkoitus alkaa rakenteleen matkailuautoa ja yhdestä aihiosta olen jo kauppaa tehnyt.
Eli tätä olisi tarkoitus lähtä ens viikonloppuna katsomaan: http://www.nettikaravaani.com/muu-merkk ... el/1417556
Elikkäs,mitä tuollasesta kannattas nyt ensiksi katsoa,onko jotain tiettyjä vikoja?
Entäs tuollaisen kauppa-auton hyvät ja huonot puolet rakentelussa,mitä kannattaa ottaa huomioon?
Terveisin TeemuJ
Olisi tarkoitus alkaa rakenteleen matkailuautoa ja yhdestä aihiosta olen jo kauppaa tehnyt.
Eli tätä olisi tarkoitus lähtä ens viikonloppuna katsomaan: http://www.nettikaravaani.com/muu-merkk ... el/1417556
Elikkäs,mitä tuollasesta kannattas nyt ensiksi katsoa,onko jotain tiettyjä vikoja?
Entäs tuollaisen kauppa-auton hyvät ja huonot puolet rakentelussa,mitä kannattaa ottaa huomioon?
Terveisin TeemuJ
- Reddewil
- Vapaaherra
- Truck: Tukato & FM
- Member id: 037
Re: Uusi kylähullu tarttis vähän neuvoja :/
Minusta tuo on pikkasen kallis vaikka konekkin on vahattu
Siis aihiona varmaan jees, vaikka tuo mersun tekniikka pikkasen jännittäs ihteeni.

-Koska sen voi tehdä myös itse-
Vähän ajettuhan tuo on joten tuskin tekniikka nyt heti on murheena.Ainut mikä askarruttaa on toi että autoa ei ole katsastettu tälle vuotta ja että mitenköhän kalliita remontteja saa tehdä että saa leimattua :/
Tarkoitus ois muuttaa 1+8 paikkaseksi tuo ja käyttö ois enimmäkseen leirintäalueella säilytys ja silloin tällöin joitain pieniä reissuja ympäri Suomea!
Saako muuten siirtokilvillä miten reissata,pitääkö reitti olla miten tarkasti suunniteltu ja saako kyydissä olla muita kuin kuski?
Hinta on tosiaan aika kova,mutta tässä ollaanki tekemässä vaihtokauppaa,eli mä annan moottoripyörän vaihdossa!
Tarkoitus ois muuttaa 1+8 paikkaseksi tuo ja käyttö ois enimmäkseen leirintäalueella säilytys ja silloin tällöin joitain pieniä reissuja ympäri Suomea!
Saako muuten siirtokilvillä miten reissata,pitääkö reitti olla miten tarkasti suunniteltu ja saako kyydissä olla muita kuin kuski?
Hinta on tosiaan aika kova,mutta tässä ollaanki tekemässä vaihtokauppaa,eli mä annan moottoripyörän vaihdossa!
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Truck: scania k92
Asiasta hirveemmin "tietämättä" nyt jos menisin katsomaan samanikäistä autoa kuin omani on...
Ottaisin mukaan haalarit, hanskat, fikkarin, tutkivan luonteen, erillaisia työkaluja TÄRKEIMPÄNÄ esim.hitsarin kuonavasara(sellainen teräväpäinen) ja viettäisin ensimmäisen 15-30min auton alla ja naputtelisin "kaikki" paikat läpi...ettei tulis ns.ikäviä yllätyksiä...(oon ehkä hieman pessimisti ja väärä henkilö vastaamaan tähän...
)
Perusteluna tälle... Auto on ollut kauppa-autona... Uskoisin että teknisesti vielä "soiva peli" (ei pienintäkään hajua "johtotähden" tekniikka vammoista, onko niitä?) Herra/Rouva kauppias on varmaankin huoltanut/huollattanut autoa tunnollisesti ja kilometrit ei oo mun mielestä pahat... Eli jos "oletettaisi" (käsi nousee virheen merkiksi...
) että tekniikka pelaa...sen puoleen ei tarviis olla huolissaan...
No sitte toi kori... vm-87... eli ikää on, ja riippuen kuinka "hanakasti" auton alla on ryömitty pesemässä sitä, niin olosuhteet on myös tuolla maalla missä ei kylvetä suolaa talvella teille melkolailla "samanlaiset ku täällä ruuhka suomessa"...
Suolaa on kylvetty HIEKKA teille kesäisin sen takia että suola sitoo kosteutta ja hiekkatie ei pölise... mutta ei se kaikea "pöllyä ja hiekkaa" kuitenkaan sido... ja sitte ku se suolahiekka jokatapauksessa nousee "renkaasta rakenteeseen" (olipa hömösti sanottu...
) se jää sinne olla möllöttää ja odottaa "lisää kavereita" ja vettä (talvella lumipöly...kesällä märkähiekkatie ja märät asfalttitiet...) ja kaiken lisäksi jos ajoneuvon omistaja on ollut niin "kiltti" autoa kohtaan että hän on ajanut auton talvella lämpimään halliin ettei se vaan vilustu...
ni siinähän meillä on het semmoset olosuhteet että johan alkaa muuttumaan musta rauta "jalompaan...norjankromi muotoon"... eli "suomeksi" sanottuna jos sitä ei oo pesty "koskaan tai on pesty harvoin" ni minä olen sen verran pessimistinen että "tällä kokemuksella" oletan sen olevan mätä... 
No eipä se oo ennenkään "jotakin/joitakin" estänyt tekemästä "mädästä paskasta autoo"...
mutta saattaa ottaa aika ison osan "rojekti motivaatiosta" jos joutuu tekemään n.100% helmarakenteista uudestaan, n.25-30%lattian tukirakenteista uudestaan... ennen ku pääsee edes "haaveilemaan" että pääsis "sisähommiin"...
(nimim. "kokemusta omaava"
)
Mutta niinkuin sanoin... olen väärähenkilö vastaamaan/kommentoimaan tätä asiaa...(vaikka kuvittelen olevani oikea/sti olemassa...
)
Ole tarkkana... pidä mieli avoinna... ja jos et pelkää hitsivehkeitä... ei se "raudan happamuuskaan ole silloin esteenä...
ps. unohdin tosta "tarvike listasta" hyvät suojalasit ja hengitys-suojaimen... ei mee "mokko simmuun ja suuhun" ku alla kopistelee...
Että tämmösiä "ohjeita" täältä päin...
Ottaisin mukaan haalarit, hanskat, fikkarin, tutkivan luonteen, erillaisia työkaluja TÄRKEIMPÄNÄ esim.hitsarin kuonavasara(sellainen teräväpäinen) ja viettäisin ensimmäisen 15-30min auton alla ja naputtelisin "kaikki" paikat läpi...ettei tulis ns.ikäviä yllätyksiä...(oon ehkä hieman pessimisti ja väärä henkilö vastaamaan tähän...

Perusteluna tälle... Auto on ollut kauppa-autona... Uskoisin että teknisesti vielä "soiva peli" (ei pienintäkään hajua "johtotähden" tekniikka vammoista, onko niitä?) Herra/Rouva kauppias on varmaankin huoltanut/huollattanut autoa tunnollisesti ja kilometrit ei oo mun mielestä pahat... Eli jos "oletettaisi" (käsi nousee virheen merkiksi...

No sitte toi kori... vm-87... eli ikää on, ja riippuen kuinka "hanakasti" auton alla on ryömitty pesemässä sitä, niin olosuhteet on myös tuolla maalla missä ei kylvetä suolaa talvella teille melkolailla "samanlaiset ku täällä ruuhka suomessa"...

No eipä se oo ennenkään "jotakin/joitakin" estänyt tekemästä "mädästä paskasta autoo"...

Mutta niinkuin sanoin... olen väärähenkilö vastaamaan/kommentoimaan tätä asiaa...(vaikka kuvittelen olevani oikea/sti olemassa...

Ole tarkkana... pidä mieli avoinna... ja jos et pelkää hitsivehkeitä... ei se "raudan happamuuskaan ole silloin esteenä...

ps. unohdin tosta "tarvike listasta" hyvät suojalasit ja hengitys-suojaimen... ei mee "mokko simmuun ja suuhun" ku alla kopistelee...

Että tämmösiä "ohjeita" täältä päin...

Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
- neppi
- Vapaaherra
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
Mikä kone siinä o? Joihinkin Meblerin ton ajan (ja vähä uudempiinki) koneisiin on hankala löytää käytettyjä osia. Ne on toimiessaan (!) niin hyviä patoja, et ne on laivattu Afrikan ja Intian pojille, sekä Ameriikan farmareille maamoottoreiks. Vesipumppuja ja generaattoreita pyörittävät, poloiset, eivätkä ikinä pääse kylähullutapaamisiin. Niinku en miekään ja siks olenki vähän katkera.
Tutki tarkkaan ja jos sen jälkeen vielä tuntuu siltä et "onpa tosiaan hyvä!", ni osta pois. Jos tuntuu et "kyllä tästä ehkä sais", lähe äkkiä karkuun!
Siirtoluvillahan ei sais "ajella".
Oisko siellä hoodeilla joku kylähullu, joka vois lähtee kattoo sitä sun kanssa?
N
Tutki tarkkaan ja jos sen jälkeen vielä tuntuu siltä et "onpa tosiaan hyvä!", ni osta pois. Jos tuntuu et "kyllä tästä ehkä sais", lähe äkkiä karkuun!
Siirtoluvillahan ei sais "ajella".
Oisko siellä hoodeilla joku kylähullu, joka vois lähtee kattoo sitä sun kanssa?
N
- Cyborgi
- Rattiamiraali
- Truck: Volvo b10m, Kutter 9
- Member id: 235
Ammattimies Savonlinnan seudulta opasti minuu; "Kauppa-auton vaihelaatikon välitys ei ole hyvä matkailukäytössä". Noilla perusteluilla ei suostunut myymään sellasta projektiksi viime keväänä (2014)
Itselläni ei ole kokemusta, elikkä tää on sitä "toisenkäden tietoa"
Itselläni ei ole kokemusta, elikkä tää on sitä "toisenkäden tietoa"
Sisään vaan vaikkei seisokkaan, sanoi mummo kun liikkuvaan bussiin nousi.
Kiitos neuvoista, taidan vielä harkita tuota kauppaa :/
Yks mikä kanssa vähän mietityttää on noi nastarenkaat,kun tarkoitus ois ajella vain kesäisin!
Yks mikä kanssa vähän mietityttää on noi nastarenkaat,kun tarkoitus ois ajella vain kesäisin!
- Iski
- Kansleri
- Truck: Carrus 502 B10M
- Member id: 149
Tervetuloa foorumille, lähtökohta on mitä itse tarvii ja haluaa, kauppa ja kirjastoautot on siinä hyviä kun on tasalattia ja enemmän umpiseinää, siis helpompaa rakentaa, tavaratilaa ei sitten ole juuri ollenkaan.
Luulisi tossa tulevan kesäkumit mukana ja nastat voi laittaa myyntiin.
Luulisi tossa tulevan kesäkumit mukana ja nastat voi laittaa myyntiin.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
170 hevosvoimaa oikean linjurin kokoisessa myymälässä ei ole paljoa. Ei vaikka olisi rauhallisempikin mies ratissa.
Ei ole kuin pelkät nastarenkaat!Iski kirjoitti:Luulisi tossa tulevan kesäkumit mukana ja nastat voi laittaa myyntiin.
-
- Rattimajuri
- Truck: scania f82
- Member id: 658
voithan repiä nastat poiskin.
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Member id: 061
- Viesti:
Suomessa puretaan eniten Scanjoja ja Volvoja joten niiden osia saa helpoiten romuttamoilta.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320