Asiasta hirveemmin "tietämättä" nyt jos menisin katsomaan samanikäistä autoa kuin omani on...
Ottaisin mukaan haalarit, hanskat, fikkarin, tutkivan luonteen, erillaisia työkaluja TÄRKEIMPÄNÄ esim.hitsarin kuonavasara(sellainen teräväpäinen) ja viettäisin ensimmäisen 15-30min auton alla ja naputtelisin "kaikki" paikat läpi...ettei tulis ns.ikäviä yllätyksiä...(oon ehkä hieman pessimisti ja väärä henkilö vastaamaan tähän...

)
Perusteluna tälle... Auto on ollut kauppa-autona... Uskoisin että teknisesti vielä "soiva peli" (ei pienintäkään hajua "johtotähden" tekniikka vammoista, onko niitä?) Herra/Rouva kauppias on varmaankin huoltanut/huollattanut autoa tunnollisesti ja kilometrit ei oo mun mielestä pahat... Eli jos "oletettaisi" (käsi nousee virheen merkiksi...

) että tekniikka pelaa...sen puoleen ei tarviis olla huolissaan...
No sitte toi kori... vm-87... eli ikää on, ja riippuen kuinka "hanakasti" auton alla on ryömitty pesemässä sitä, niin olosuhteet on myös tuolla maalla missä ei kylvetä suolaa talvella teille melkolailla "samanlaiset ku täällä ruuhka suomessa"...

Suolaa on kylvetty HIEKKA teille kesäisin sen takia että suola sitoo kosteutta ja hiekkatie ei pölise... mutta ei se kaikea "pöllyä ja hiekkaa" kuitenkaan sido... ja sitte ku se suolahiekka jokatapauksessa nousee "renkaasta rakenteeseen" (olipa hömösti sanottu...

) se jää sinne olla möllöttää ja odottaa "lisää kavereita" ja vettä (talvella lumipöly...kesällä märkähiekkatie ja märät asfalttitiet...) ja kaiken lisäksi jos ajoneuvon omistaja on ollut niin "kiltti" autoa kohtaan että hän on ajanut auton talvella lämpimään halliin ettei se vaan vilustu...

ni siinähän meillä on het semmoset olosuhteet että johan alkaa muuttumaan musta rauta "jalompaan...norjankromi muotoon"... eli "suomeksi" sanottuna jos sitä ei oo pesty "koskaan tai on pesty harvoin" ni minä olen sen verran pessimistinen että "tällä kokemuksella" oletan sen olevan mätä...

No eipä se oo ennenkään "jotakin/joitakin" estänyt tekemästä "mädästä paskasta autoo"...

mutta saattaa ottaa aika ison osan "rojekti motivaatiosta" jos joutuu tekemään n.100% helmarakenteista uudestaan, n.25-30%lattian tukirakenteista uudestaan... ennen ku pääsee edes "haaveilemaan" että pääsis "sisähommiin"...

(nimim. "kokemusta omaava"

)
Mutta niinkuin sanoin... olen väärähenkilö vastaamaan/kommentoimaan tätä asiaa...(vaikka kuvittelen olevani oikea/sti olemassa...

)
Ole tarkkana... pidä mieli avoinna... ja jos et pelkää hitsivehkeitä... ei se "raudan happamuuskaan ole silloin esteenä...
ps. unohdin tosta "tarvike listasta" hyvät suojalasit ja hengitys-suojaimen... ei mee "mokko simmuun ja suuhun" ku alla kopistelee...

Että tämmösiä "ohjeita" täältä päin...
