Sivu 1/1
					
				EURO rajat
				Lähetetty: 11 Touko 2015 11:38
				Kirjoittaja Huoppari
				Miten nuo EURO päästörajat vaikuttaa linja-autojen ammattiliikenteeseen ja tarjouskilpaluihin jne. ?
Aattelin vaan ku katto nuita liikennöitsijöiden kalustolistoja ni sielä ois 90-95 vm autoja vielä ajossa et millonkahan ne niistä luopuu?
			 
			
					
				Re: EURO rajat
				Lähetetty: 11 Touko 2015 13:01
				Kirjoittaja wiima63
				Niissä saattaa olla erillisiä pudistuslaitteistoja joten voivat ola tarjouskulpailussa vuosimallista huolimatta puhtaita autoja.
Esim 
www.proventia.fi 
			 
			
					
				Re: EURO rajat
				Lähetetty: 11 Touko 2015 14:59
				Kirjoittaja menopeli
				Joo lukasin jostakin lehdestä  että Lontoon takseihin vai oliko linjureihin tää firma toimittaa viltterit.Se on luovuus huipussaan ku kerosiini kaasuja nuuskii Oulunsalon lentokentän  kiitoratojen kuppeessa.JEP näin se on!
			 
			
					
				Re: EURO rajat
				Lähetetty: 11 Touko 2015 19:55
				Kirjoittaja Wonderi
				Joissain tarjouskilpailuissa kelpaa vain tuliterät, joissain ei ole mitään rajaa päästöille tai iälle. Tyypillisesti mitä pienempi kaupunki tai mitä maaseudummalla ajetaan kelpaa vanhemmatkin päästöt. Jos ei ole kunnan tai elyn kilpailutamaa liikennettä vaan liikennöitsijän ihan omaa toimintaa niin mitään rajoja ei ole. 90-luvun alun autot ammattikäytössä on jo ääriharvinaisia kun 90-luvun lopun autojakin myydään lähes ilmaiseksi.
			 
			
					
				Re: EURO rajat
				Lähetetty: 11 Touko 2015 22:02
				Kirjoittaja Huoppari
				En tiiä kuin ajantasalla nuo kalusto listat on mutta ainaki täälä pohjosessa ajataan vanhalla lue kulkuriksi uuella kalustolla 
http://koti.mbnet.fi/oso/kalustolistat.php
Eräälläki konsernilla muutama 451 Eagle mahurina ja carruksia läjäpäin.
 
			 
			
					
				Re: EURO rajat
				Lähetetty: 11 Touko 2015 22:05
				Kirjoittaja Huoppari
				Wonderi kirjoitti:Joissain tarjouskilpailuissa kelpaa vain tuliterät, joissain ei ole mitään rajaa päästöille tai iälle. Tyypillisesti mitä pienempi kaupunki tai mitä maaseudummalla ajetaan kelpaa vanhemmatkin päästöt. Jos ei ole kunnan tai elyn kilpailutamaa liikennettä vaan liikennöitsijän ihan omaa toimintaa niin mitään rajoja ei ole. 90-luvun alun autot ammattikäytössä on jo ääriharvinaisia kun 90-luvun lopun autojakin myydään lähes ilmaiseksi.
Minkä hallin takana niitä jaetaan 5 jälkeen ilman ,vois mennä köyhä katteeleen 

 
			 
			
					
				Re: EURO rajat
				Lähetetty: 12 Touko 2015 21:28
				Kirjoittaja Wonderi
				Tarkoitin ammattiliikenteen näkökulmasta lähes ilmaiseksi. Alle 15000e 2000-luvun busseja näkyy Mascuksessa ties kuinka monta. Meistä köyhistä sekin tuntuu kalliilta mutta siksi ammattiliikennöitsijät onkin erikseen.
			 
			
					
				Re: EURO rajat
				Lähetetty: 12 Touko 2015 23:17
				Kirjoittaja Reddewil
				Nii jotai 3-sarjan carruksia 16m pitkinä...