Viesti
Kirjoittaja Lahti32 » 29 Kesä 2016 09:25
Tietysti katsot renkaat, akut, lasit, maalaustarpeen, voimansiirron ja jousilautaset. Siinä yleisimmät ja näihin palaa aina aikaa ja rahaa. Nämä vaikuttanevat myös hintaan. Älä kuitenkaan oleta että 50 000€ bussi olisi näiltä osin automaattisesti kunnossa. Katto vuotaa kaikissa ja vähintään kattoluukut vuotaa. Scaniat kärsii matalista öljynpaineista, ruosteesta ja ruostuvista kytkin ja tehostimenputkista, jousijalat menee usein uusiksi ja tietysti yhtä ja toista voi olla. Volvoissa näkee öljyisiä koneita, niistäkin laitetaan jousijalkaa muun muassa. Mannit, Mersut, Dafit, ja muut saksanpojan laitteet on harvinaisempia joista niistäkin jotain tiedetään mutta oma mielipiteeni rajaisi nuo pois. Vanhemmista busseista myös Sisu on jäsäkkä vehje. Siinä on kunnon runko ja hyvät jarrut, karujahan ne vähän ovat mutta pitkäikäisiä kunhan niihin on vaihdettu Volvon kone, valmetit ja aec sekä leyland oli Sisun konevalikoima jotka mikään näistä ei ollut erityisen hyvä.
Ja vinkkivinkki, osta automaattivaihteinen. Ei mene kytkin rikki ja kyllä kestää kulkuriajoa iät ja ajat. Onhan täällä puolenkymmentä hullua jotka hoksasi tämän vasta myöhemmin ja asensi automaatin jälkeenpäin
Valmistuneita Volvo B58 Lahti 32 13m 1979, Chevrolet Express Van 1997, Volvo 9700H 13m 2002, Volvo 9700H 12m 2004, Volvo 9700H 13m 2006, Volvo 9700HD 12m 2008, Volvo 9700H 14m 2011, Volvo. 9700H 15m 2008