Sivu 1/1

Pakokaasuarvot

Lähetetty: 17 Helmi 2017 10:12
Kirjoittaja Timppa
Ihmeen hiljasta oli 1,5 kk minkä uusi dieselien päästö normi kerkisi olla voimassa . Vuoden vaihteessa tuli trafilta" hieman" tiukempi vaatimus , ennen td ha moottorit raja 3 , nyt keskimäärin 0.5 ! Jos tehtaan lukemaa ei autosta löytynyt sovellettiin arvoa 1.
Korjaamoilta alettiin vaatimaan uudempia testereitä jos yli 10 v vanha , sama katsastus konttoreilla .
Trafi on nyt seurannut maan yleistä linjaa ja perunut päätöksensä , palataan vanhaan käytäntöön .

Re: Pakokaasuarvot

Lähetetty: 17 Helmi 2017 10:42
Kirjoittaja BussMAN
Nykytekniikan autot taitaa olla poikkeus josta tulee yli 1, paitsi jos teholastutettu.
Vanhemmissa joissa turboviiveen aikana ylittyi hetkellieseti,"vaikka oli ahtipaine tunnistus,"
ei ajossa silti savutellut.
Vein joskus katsastukseen vanhan volvo kuormurin, tuli yli 7 , pumppua oli " amatöörit
säätänyt", dieselhuollon säädön jälkeen lukemat alle 3, käytännössä ei huomannut
vetojen heikentymistä.Nykyautoissa, testi käytännössä turha "ei tuu lukemia " ( egr,lisäaine
partikkeli poltto ym) tekniikka euro 4 -6 / raskaskalusto jos kunnossa ja onhan polttoainekin
muuttunnut vuosien saatossa.
Harvoin näkee autoja joissa pakoputkesta ketunhäntä, suomessa, varmiten amerikassa.

Re: Pakokaasuarvot

Lähetetty: 17 Helmi 2017 10:52
Kirjoittaja wiima63
ihan nuija hommahan tuo on jos mersulle kelpaa ekalle miljoonaalle 3.0 k arvoksi ja sen jälkeen vaaditaan 0.7 k arvoa.

taisi trafi itsekkin huomata järjettömyytensä kyllä ne vanhat dieselit poistuu kokoajan luonnollistakin kanavaa pitkin. harmi vaan niille ketkä jo kerkes hävittämään tai korjauttamaan autonsa kovalla rahalla.

Re: Pakokaasuarvot

Lähetetty: 17 Helmi 2017 22:25
Kirjoittaja Jule
Mä sain leimalla b10m koneesta muistaakseni 17 k-arvon :)

Oli vielä pikkuisen viluissaan niin oli pakokaasujarru päällä.