Vakavat viat vai ...

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
transpot
Rattiamiraali
Viestit: 250
Liittynyt: 12 Marras 2011 10:19
Truck: scania carrus 502
Location: kaarina
Paikkakunta: kaarina

Vakavat viat vai ...

Viesti Kirjoittaja transpot »

Kiikarissa bussi..leimaa n.3kk jäljellä ja edellisestä katastuksesta jääneet seuraavat viat.
Öljyvuoto ohjaustehostaja vas. edessä.
Jousitus iskunvaimennus vuotaa
Heilahduksen vaimennin 2akseli oikea etummainen
Energiantuottolaitteet vuotaa lisätieto paineilmajärjestelmä 2akseli vasen.

Onkohan ihan mahdoton projekti tälläinen..linja-autoksi vielä rekattu ja matkailuautoksi muuttaisin sen. Hitsaustaito ja vehkeet löytyy jos hitsaushommia joutuu tekemään ja todennäköisesti näissä joutuukin enemmän tai vähemmän😂 paineilmajärjestelmä vika ilmeisesti pussi tai se pussin malja...no ken tietää. Mites noin muuten heilahduksen vaimennin yms. muut onkohan kuinka vaikeita /kalliita korjata. Ohjaustehostin vuoto vas edessä ...säiliön sijainti siellä🤔 volvo b10m 97
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Vakavat viat vai ...

Viesti Kirjoittaja neppi »

Pikkuvikoja - heleppo korjata. Jos lompsassa riittää potkua ja kalenterissa päiviä, tee se koko takapää kerralla. Ne jousilautaset on ärsyttävät vaihtaa, ku kaikki on ruosteessa ja jumissa. Jousipussit ei oo kalliita (paitsi jos ei oo rahaa) ja Iskarit vaihtuu siinä samalla. Neki on ruostunu yhdeksi puuksi ne kiinnitysmutterit / pultit. Aloita WD40 hoito jo tänään.

Ohjaustehostimen pumppu on moottorin päällä, sen säiliö (kaikissa mitä mä oon nähny) on jossain sivuluukussa, paisuntasäiliön vieressä. Edessä on (nyt on kyllä suomenkielen sanat hukassa) se kulmavaihde ja tehostin. Näitten välillä on kilometri letkua ja putkea, joista kaikista on päiväys menny kauan kauan sitte. Pystyks tarkentaa, esim näköhavainnon tukemana, mistä se vuotaa?

Kaikkia osia saa uutena ja käytettynä, mut ei kai niitä kaikkia kande lähtee vaihtaa... tyrkkää montulle se katiska ja vaihda se mokkula mikä vuotaa. Paimelasta ”uusi” tilalle. Ne putket / letkut teettäisin joka tapauksessa uudet jos ois fyrkkaa.

Ei noi oo pahoja, ja tämmösessä käytössä ku noi kerran korjaa, ni ikinä ei enää tarvii niistä murehtia!

Oisko kuvia?
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Vakavat viat vai ...

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Kyllä nuo kaikki viat saa korjattua tähtitaivaan alla omin pikku kätösin. Pitää olla aikaa ja kärsivällisyyttä. Kuten todettu paloja saa Paimelasta ja rautaa kaupasta sekä tukea/neuvoa palstalta.

Osta pois - ei sitä joutenaikaa muuten saa kulumaan...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Arska-tehtaalta
Kippari
Viestit: 57
Liittynyt: 07 Tammi 2017 20:32
Location: Retuperä Joutseno

Re: Vakavat viat vai ...

Viesti Kirjoittaja Arska-tehtaalta »

Onk tää se 302 tampereelta?
transpot
Rattiamiraali
Viestit: 250
Liittynyt: 12 Marras 2011 10:19
Truck: scania carrus 502
Location: kaarina
Paikkakunta: kaarina

Re: Vakavat viat vai ...

Viesti Kirjoittaja transpot »

Arska-tehtaalta kirjoitti: 22 Heinä 2020 21:05 Onk tää se 302 tampereelta?
Kyllä on..käynyt katsomassa?
Arska-tehtaalta
Kippari
Viestit: 57
Liittynyt: 07 Tammi 2017 20:32
Location: Retuperä Joutseno

Re: Vakavat viat vai ...

Viesti Kirjoittaja Arska-tehtaalta »

En käyny kattomassa kun lomamatka kääntyikin pohjoseen. Soitin autosta kyllä, sillon myyjä ei tiennyt mahdollisista ex. katsastuksen huomioista
transpot
Rattiamiraali
Viestit: 250
Liittynyt: 12 Marras 2011 10:19
Truck: scania carrus 502
Location: kaarina
Paikkakunta: kaarina

Re: Vakavat viat vai ...

Viesti Kirjoittaja transpot »

Ok. Olihan siinä niitä ja kuulemma ei ole korjattu mitään niistä leiman jälkeen eli merkinnät otteessa.
eagless
Ajoneuvos
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Vakavat viat vai ...

Viesti Kirjoittaja eagless »

Onko 97 volvo b12 carruksessa mimmonen operaatio vaihtaa jousilautaset?

Onko vain pulteilla kiinni vai vaatiiko rälläkkä/hitsaus hommia?

Toinen takapäästä päästää jostain paineet pikkuhiljaa ja nyt kun rahtitilan seinät vielä pois niin ois helpompi vaihtaa.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Vakavat viat vai ...

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Jos pulteilla, niin pultit avaa näppärästi rälläkällä. Eli perus-pihatöitä bussiharrastajalle.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Vastaa Viestiin