Soitappa huomenna
Lähetetty: 03 Loka 2007 22:38


Kokemusta viime viikon loppupuolelta kun juolahti perjantaina mieleen että tarvisi korjata kuskin lasinpyyhkimen luistaminen ja hankkia uusi lasinpyyhkijän varsi



Osan hankintaprosessi vaiheittain:
1. Boorit menny varresta, tarvii näköjään uuden varren alemman pätkän
2. Soitto vaimolle, mittaatko


3. Lähtö töistä, ajelen Wetteri Powerille kysymään onko yleismallista; "eeei, saattaa olla mikä vaan, käypä tullin varaosassa siellä on Boschin osia

4. Takasin työpaikan pihaan


5. Soitto Raskoneelle; eei oo mutta soitappa Koskilinjoille

6. Soitto Koskilinjoille; saattas olla mutta korjaamopäällikkö ei oo paikalla, se tietäs, soitappa maanantaina

7. Mietiskelyä millehän alakais

8. Soitto 118 ja yhistää Lahden autokoriin ja pyytää varaosiin

9. joku vastaa; "jaa on niin vanaha etten tunne sitä korimallia mutta soitappa kärkkäiselle se tietää"

10. soitto annettuun numeroon; "Niitähän saatettiin laittaa usiampaa mallia, tapola vois tietää mutta ei oo töissä tänään soitappa ens viikolla se on ateenassa"

11. Ajelen tavalliseen autotarvikeliikkeeseen

12. Ostaen ruuvilukitetta

13. Kotiin raaputtamaan vanhaan puukolla ja erilaisilla työkaluilla uudet boorit

14. Liimaa väliin ja mutteri hirveän lujalle ja toivoo parasta


Jännä kulttuuri että soitappa huomenna, on nimittäin purkaamoillakin aika yleinen tapa, miksei se silti voi ollakin ihan käytännöllistä et asiakkaat soittelee ite niin kauan kuin jaksaa.