Webasto temppuilee apuva

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Webasto temppuilee apuva

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Mikäli isoa Webastoa haluaa käyttää lämmitykseen kannattaa laittaa shuntti moottorikierron kuumalle puolelle ja jokin varaajapönttö kiertoon mukaan. Patteritermareilla ohjaa sitten sisälämpötilaa. 30kW on hieman julma tuohon tarkoitukseen. Joku 5kW Primus/Alde riitäisi vallan mainiosti puskaparkkiin, kun koneella ajaa lämmöt ylös.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Punanensisu
Rattiamiraali
Viestit: 327
Liittynyt: 14 Huhti 2019 15:23
Truck: Sb150vb
Location: Sukeva
Member id: 74340

Re: Webasto temppuilee apuva

Viesti Kirjoittaja Punanensisu »

Tai käyttää ilppiä -0 kelillä ja kun alkaa olla -5 niin alkaa jo lämpöä tarviimaan
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Webasto temppuilee apuva

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Rosvolinna kirjoitti: 28 Marras 2020 16:11 Mikäli isoa Webastoa haluaa käyttää lämmitykseen kannattaa laittaa shuntti moottorikierron kuumalle puolelle ja jokin varaajapönttö kiertoon mukaan. Patteritermareilla ohjaa sitten sisälämpötilaa. 30kW on hieman julma tuohon tarkoitukseen. Joku 5kW Primus/Alde riitäisi vallan mainiosti puskaparkkiin, kun koneella ajaa lämmöt ylös.


Ei taloudellista mutta pakko pitää moottori kierto päällä, kun tehot on suuruusluokkaa,rivitalon
poltin / lämmittää yksiötä, täytyy toteuttaa kiertovesipumoun ohjaus ((tai pienellä kiertopumpulla jatkuvakierto/ patteritermostaatit pois max asennosta)), melko kauan riitää lämpö ennenkuin moottori on jäähtynyt 80>35˚C
kesä/ syksy ilmoilla.
Onhan nuo kaasupannut järkeviä , hiljaisia , jos kaasupullokotelon tekee.
Avatar
Punanensisu
Rattiamiraali
Viestit: 327
Liittynyt: 14 Huhti 2019 15:23
Truck: Sb150vb
Location: Sukeva
Member id: 74340

Re: Webasto temppuilee apuva

Viesti Kirjoittaja Punanensisu »

Tämmönen pikku välikysymys, mulla on sisussa se vanhan mallin vepasto,. sammuuko se kun saavuttaa tietyn lämpötilan vai ei. Mulla nimittäin poltti sieltä sisältä sen sulakkeen kerran kun vahingossa jätin yhden hanan kiinni ja neste ei kiertänyt
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Webasto temppuilee apuva

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Punanensisu kirjoitti: 01 Joulu 2020 19:04 Tämmönen pikku välikysymys, mulla on sisussa se vanhan mallin vepasto,. sammuuko se kun saavuttaa tietyn lämpötilan vai ei. Mulla nimittäin poltti sieltä sisältä sen sulakkeen kerran kun vahingossa jätin yhden hanan kiinni ja neste ei kiertänyt
Kyllä kaikissa on max lämpö katkaisu ( termostaatti) , tuollaisessa nopeassa lämpenemisessä voi ylilämpö laueta jälkilämmölläkin, linja autoissa toisinaaan laukes, oliko ilmaa , tärinä vai muuhäiriö ,,, testaa kun nesteet kiertää

Tuossa taitaa olla releillä peltinen avattava sähkölaatikko ( vai uudempi alumiini paketti ) , huonosti muistaa olikos
tuossa ihan ”mekaaniset kärjet ” joita lämmöllä ohjattiin .
Avatar
Punanensisu
Rattiamiraali
Viestit: 327
Liittynyt: 14 Huhti 2019 15:23
Truck: Sb150vb
Location: Sukeva
Member id: 74340

Re: Webasto temppuilee apuva

Viesti Kirjoittaja Punanensisu »

BussMAN kirjoitti: 01 Joulu 2020 20:45
Punanensisu kirjoitti: 01 Joulu 2020 19:04 Tämmönen pikku välikysymys, mulla on sisussa se vanhan mallin vepasto,. sammuuko se kun saavuttaa tietyn lämpötilan vai ei. Mulla nimittäin poltti sieltä sisältä sen sulakkeen kerran kun vahingossa jätin yhden hanan kiinni ja neste ei kiertänyt
Kyllä kaikissa on max lämpö katkaisu ( termostaatti) , tuollaisessa nopeassa lämpenemisessä voi ylilämpö laueta jälkilämmölläkin, linja autoissa toisinaaan laukes, oliko ilmaa , tärinä vai muuhäiriö ,,, testaa kun nesteet kiertää

Tuossa taitaa olla releillä peltinen avattava sähkölaatikko ( vai uudempi alumiini paketti ) , huonosti muistaa olikos
tuossa ihan ”mekaaniset kärjet ” joita lämmöllä ohjattiin .
Semmonen alumiininen älyloota siinä muistaakseni on
On mulla hallissa yks hyvä kuntoinen samanlainen täydellinen Webasto rokulissa
tiitus
Varakuski
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Elo 2020 12:55
Location: pohjoisp.maa

Re: Webasto temppuilee apuva

Viesti Kirjoittaja tiitus »

Olisko kellään myydä ohjainkorttia dw300 webastoon...kortin nro sg 1572d...
T.timo
Vastaa Viestiin