Projektori autoon.

[Tenio]
Apukuski
Viestit: 15
Liittynyt: 04 Heinä 2019 23:37
Truck: Fiat N&B Flair
Location: Jokioinen

Projektori autoon.

Viesti Kirjoittaja [Tenio] »

Nosiis, lapset alkaa olla siinä iässä, että viihdelaitteistolta aletaan hiljalleen vaatia pidemmillä reissuilla muutakin kuin soittorasiaa. No, näppärä jannuhan olis laittanut telkkarin, mutta mä järkeilin että sitä voidaan aktiivisesti tarvita oikeestaan kolmessa eri paikassa. Siispä hankin sen sijaan pienen projektorin, jolle tulee kolme pikalukitusta kattoon strategisiin pisteisiin.

No, projektorin käyttö matkan aikana onnistuu hyvin, paitsi että lamppu voipi olla kovilla kun ajaa monttuun. Siispä järkeilin, että jonkunlainen iskunvaimennus olisi varmaan paikallaan ripustuksessa tärinää pehmentämään. Ideoita sen toteutukseen?
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Projektori autoon.

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Yhden projektorin olen vaimentanut sellaisella moottorin vaimenninkumilla, jossa oli m10 pultit omenanraadon näköisessä kuminpalassa. Tuo projektori ole teatterilavasteessa - lavaste sai tärinää esityksen aikana. Tuo oli lähinnä pitämässä sitä suunnassa. Ilman vaimeninta projektori kääntyi suuntauksesta tärinän vaikutuksesta.

Luulisi tuon lampun kestävän normaalia autoilua. Sehän on halogeeni- tai led-elementti riippuen toteutuksesta.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2546
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Projektori autoon.

Viesti Kirjoittaja Jule »

Ledithän noissa projektoreissa on pääsääntöisesti. Jos siellä on vaihdettava lamppu, niin se on yleensä jokin purkauslamppu. Itse lamppu ei ole kovin arka oli se mikä vaan, mutta jos kovasti täristää focus voi kyllä lähteä vaeltamaan.
Avatar
Punanensisu
Rattiamiraali
Viestit: 327
Liittynyt: 14 Huhti 2019 15:23
Truck: Sb150vb
Location: Sukeva
Member id: 74340

Re: Projektori autoon.

Viesti Kirjoittaja Punanensisu »

Aikalailla ne nykyään on ledilampulla niin eipä se tärinää säiky
[Tenio]
Apukuski
Viestit: 15
Liittynyt: 04 Heinä 2019 23:37
Truck: Fiat N&B Flair
Location: Jokioinen

Re: Projektori autoon.

Viesti Kirjoittaja [Tenio] »

Ourkauslamppu on tossa, minkä hommasin. Torista sain halavalla ja käyttötunteja on vielä jäljellä niin, että kulkine mätänee ennen ympäriltä ennenkun lamppua tatvii vaihtaa. On tommonen minikokonen matkaprojektori, eli luulen että liikuteltavuus on otettu huomioon koon ja painon lisäksi siinä, että ei oo superherkkä kolhuille. Oli myös otettu siinä kivasti huomioon, ettei pohjassa ollu minkäänlaisia ruuveja kiinnitystä varten, mutta hetken tutkiskelun jälkeen survasin vaa pultin läpi koko koneesta, ku oli about keskellä kelvollinen väylä sille.

Päädyin tekemään sille ny kokeeks vaijerista home made tärinänvaimentimen, samanmoisen ku käytetään kameroiden alla ku niitä laitetaan kiinni autoon.

Ton tyyppisen:
https://www.proaim.com/products/proaim- ... ra-gimbals

Saa nähä riittääkö suojeleen kolhuilta kokeilemala selvii.

Sen pitäs ainakin
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2546
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Projektori autoon.

Viesti Kirjoittaja Jule »

Juutuubissa olen katsonut kun amerikkalainen Newell asuntoautovalmistaja on laittanut laitteisiinsa noita projektoreita.. Ovat toteuttaneet sen niin että tarvittaessa kuvan voi heijastaa ikkunalasiin, ja kääntää peilikuvaksi, jolloin voidaan katsoa telkkaria ulkona kun on riittävän hämärää.
[Tenio]
Apukuski
Viestit: 15
Liittynyt: 04 Heinä 2019 23:37
Truck: Fiat N&B Flair
Location: Jokioinen

Re: Projektori autoon.

Viesti Kirjoittaja [Tenio] »

Aika hyvä idea, eipä tullu mieleen. Täytyypä tuumata saisko tonsemmoselle paikalle, että taipua kohtuullisen suoraa köökin ikkunasta, että olis yks käyttösuunta viel enemmän..
Vastaa Viestiin