Aggregaatista asiaa

Avatar
Punanensisu
Rattiamiraali
Viestit: 327
Liittynyt: 14 Huhti 2019 15:23
Truck: Sb150vb
Location: Sukeva
Member id: 74340

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Punanensisu »

Lahti32 kirjoitti: 16 Heinä 2020 22:28 Toinenkin genu saapui. Hyvä peli. Automaattisesti käynnistyy kun jännite laskee yli 6 sekunnin ajaksi alle 23,5 volttiin ja lopettaa 27,5V kohdalla. Plus ja miinus kiinni akkuun ja se on siinä. On vielä tosi hiljainen, maksoi $399 ja tullit, alv ja rahti päälle.

Budjettiratkaisu.

Mitäs ne Kiinan 24v genut pelaa, onko olleet käytössä paljo ?
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Hyvin pelaa. Ei oo kovin paljoa käytössä mutta kiltisti starttaa tarvittaessa. Ei oo moittimista.
Tulevaisuus on sähköinen
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Oli myynnissä käytetty (380€ heti varaus) Honda nestejäöhdytteinen 3,5 kw agrikastti tyyppi EV 3610, tuo tyyppi vois olla
hyvä kulkuriin, samalla kun tekee sähköä, hukkalämmöllä vesiboilerin lämmitys tai patteriverkodton ja yleensä vesijäähd on äänitaso pienempi kuin air moottoreissa.( on kyllä melko hiljainen honda n ”3 kw” ilmajäähd) Kannattaa tutustua.
Hrambler
Renkaiden potkija
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Kesä 2021 15:35
Truck: Holiday Rambler 36
Location: Sipoo

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Hrambler »

Minulla on jenkkiautossa etuakselin päällä kaasukäyttöinen Onan 6.5 kW. (LPG) aggregaatti 110v.
Kiinteä säiliö ja letkut poistettu Suomeen tullessa.
Olen yrittänyt selvittää mahdollisuuksia laittaa kapine toimimaan trukkikaasulla (entinen omistaja kokeili ja hyvin pelitti)
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?
Suomen 30mbar sääntöhän koskee vain sisätiloissa olevia laitteita ymmärsin.
Vaatii aggre vähintään 5 bar käynnistyäkseen ja trukkipullon paine riittää.
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Jule »

Ei kai se vaadi muuta kuin sen vanhan mallin pullon jossa on se perinteinen hana. Eihän trukkipullo siitä eroa muuten kuin sen suhteen että siellä on se putki sisällä, jonka takia se pitää asentaa kyljelleen.
Avatar
Zuikkis
Ajoneuvos
Viestit: 907
Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
Truck: K113 Golden Eagle
Location: Hollola
Member id: 315
Viesti:

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Zuikkis »

Siis toimiihan se varmaan vaikka perus 11kg grillikaasupullolla. Se 30mbar: han tehdään sillä paineensäätimellä mikä pullon päälle tulee. Mulla on kaasutoholle ihan ruuvattava hanaventtiili mikä ei taida painetta rajoittaa mitenkään..
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018. :)
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Todennäköisesti vaatii paineen alentajan ellei se ole höyrystimessä, kaasupullon oaine on suuruusluokkaa 10 bar..

Tämä ei fakta tietoa: nestekaasu pullosta otetaan kaasuna ( ei imuputkea= pystyasennossa käytettävä ) ja trukkikaasu taitaa tulla nesteenä ulos TÄMÄ tieto pitää varmistaa!( pullossa imuputki kun venttiilin liitin alaspäin)
Hrambler
Renkaiden potkija
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Kesä 2021 15:35
Truck: Holiday Rambler 36
Location: Sipoo

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja Hrambler »

Kaasun pitää tulla nestemäisenä aggren venttiilille ja paineen pitää olla vähintään 4.5 bar.
Sieltä se menee edelleen höyrystimeen jos kone pyörii ja on alipainetta. Perus kaasupullo kävisi periaatteessa,mutta pullon täytyisi olla ylösalaisin,jotta kaasu tulee nesteenä.🤔
Paineen alenninta ei ole ainakaan alkuperäis asennuksessa,missä paineet pyörii tankeista riippuen 16-25 bar
Moottorikaasupullossa käsittääkseni luokkaa 12bar
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Hrambler kirjoitti: 17 Kesä 2021 17:49 Kaasun pitää tulla nestemäisenä aggren venttiilille ja paineen pitää olla vähintään 4.5 bar.
Sieltä se menee edelleen höyrystimeen jos kone pyörii ja on alipainetta. Perus kaasupullo kävisi periaatteessa,mutta pullon täytyisi olla ylösalaisin,jotta kaasu tulee nesteenä.🤔
Paineen alenninta ei ole ainakaan alkuperäis asennuksessa,missä paineet pyörii tankeista riippuen 16-25 bar
Moottorikaasupullossa käsittääkseni luokkaa 12bar
Hyvä kun vahvistit tiedot,, trukeissa on letku suoraan pullosta , kun ei tunne tekniikkaa onko höyrystimen edessä
jokin alennun vai ei?
kallek505
Rattiamiraali
Viestit: 283
Liittynyt: 29 Touko 2021 07:59
Truck: Rautarouva
Location: Valkeakoski
Member id: 512
Paikkakunta: Valleakoski

Re: Aggregaatista asiaa

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Noniin viisaammille taas kysymys. Millainen aggregaatti olisi hyvä käyttösähkön tuottamiseen puskassa. Lähinnä tehoja mietin tässä kuinka tehokas pitäisi olla. Tietysti mahdollisimman pienikokoinen olisi kaikkein paras mutta laittakaa suosituksia kummoisia teillä on
Älä sinä siitä ressaa, v*tuiksihan se menee joka tapauksessa
Vastaa Viestiin