delta200:n valaistus

mikko
Ajoneuvos
Viestit: 987
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

delta200:n valaistus

Viesti Kirjoittaja mikko »

oon tossa nyt setviny edellisen rakentajan jäljiltä olevia johtonippuja, siis korin ihan alkuperäisiä mutta nyt irrallaan olevia sähköjä.

nyt mietityttää ja lujaa; mikäköhän järki on siinä, että parista kuskin paikalla olevasta valokatkaisijasta painamalla matkustamoon menevistä johdoista pari menee maihin? valonappuloita on kuskin paikalla viisi, loput kolme toimivat kuten olettaiskin; johtoihin tulee virta ku painaa..

onkohan toi ihan tarkoituksellista, vai onko jossain hilusti häikkää?

auttais niin helkkaristi jos olis kytkentäkaavio käytettävissä, mut sähkökynäkin toimii..
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: delta200:n valaistus

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Maalla voidaan ohjata kattovalon himmennystä, tuossa delta star 50:ssä on rele siinä loisteputkien powereissa. En kyllä vain muista että ohjattiinko sitä maalla, mutta miksipä ei voisi. Himmennystä pysty ohjaamaan auton etuosasta ja takaosasta erikseen, eli kaksi kytkintä on mullakin himmennykselle + kolme valoille? Tai siis moniasentoisia, mutta kuitenkin.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 987
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: delta200:n valaistus

Viesti Kirjoittaja mikko »

olin ehkä kiireessä epäselvä.

on siis vaan viisi kappaletta on/off-kytkimiä.

mut taisin keksiä unissani vastauksen. samassa pömpelissä lukuvalojen kanssa on stop- ja service-napit, service-napin tarvitsee toimia koko ajan joten sille tulee jatkuva virta. joten lukuvaloillekin tulee virta, mut kuljettajan kytkimellä säädetään onko maadoitus saatavilla vai ei.

ei tää niin vaikea homma ollutkaan, ku pääs jäljille. luulen et illalla vois olla valot matkustamossa.

sit tarvis alkaa ymmärtämään paineilmatorvien magneettiventtiilin sielunelämää. ratin keskiöstä vain tavan töötti soi, oli "torvet"-nappula kummassa asennossa tahansa. kuitenkin torvet soivat ku käsikopelolla (rautalangan pätkällä) koitin sorkkia magneettiventtiilin napoja maihin. siinä on siis kolme napaa, kahteen tulee johdot ja 24v.. yks on tyhjä, enkä vielä tiedä mitä siihen pitäs tulla vai mitään. mut jos sen yhdistää toisiin napoihin, ni raikaa. toisests töötti, ja toisesta torvet.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 987
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: delta200:n valaistus

Viesti Kirjoittaja mikko »

joo-o.. eipä miuta taida auttaa minkäänlaiset kytkentäkaaviot. oikein ku heittäydyin fiksuksi ni aloin ihmettelemään et miks kummassa just noiden yö- ja sisävalojen sulakkeelta lähtee niin hemmetin paksu piuha ku sulakekin on vain 8:n amppeerin. sit seurasin sitä piuhaa kojelaudan alta kojelaudan tavaralaatikkoon, en muuten ollu aiemmin sitä avannutkaan, ja löysin sieltä invertterin. et kas ku ne kaks piuhaa sit ovatkin ihan miten sattuu.

isonko sulakkeen tollanen 300W invertteri tahtoo?

genius power G-24-030 on se, mikäli auttaa..

ei miulla sit muuta..
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: delta200:n valaistus

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

mikko kirjoitti:joo-o.. eipä miuta taida auttaa minkäänlaiset kytkentäkaaviot. oikein ku heittäydyin fiksuksi ni aloin ihmettelemään et miks kummassa just noiden yö- ja sisävalojen sulakkeelta lähtee niin hemmetin paksu piuha ku sulakekin on vain 8:n amppeerin. sit seurasin sitä piuhaa kojelaudan alta kojelaudan tavaralaatikkoon, en muuten ollu aiemmin sitä avannutkaan, ja löysin sieltä invertterin. et kas ku ne kaks piuhaa sit ovatkin ihan miten sattuu.

isonko sulakkeen tollanen 300W invertteri tahtoo?

genius power G-24-030 on se, mikäli auttaa..

ei miulla sit muuta..
Eiköhän 15 amppeeria riitä tuommoselle invertterille. Nuo sähkökaaviot, jos sellaisen jostakin saat ovat kyllä sitten aika "viitteellisiä". On nuo nuo autot olleet ja ovat edelleenkin varsin yksilöllisiä. Suuntaa antavat nuo kaaviot, mutta kun joka auton kohdalla on tilaaja valinnut ehkä vähän erilaisia varustuksia yms. ja sen lisäksi on on ollut eri asentaja tekemässä kytkentöjä niin on varsinaisia yksilöitä nuo ainakin suomalaiset korit. Muistan itse kun tuli useampi periaatteessa samanlainen auto Wiimalta parin viikon sisällä niin sivupaneelin katkaisimetkin olivat aivan eri järjestyksessä.
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 987
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: delta200:n valaistus

Viesti Kirjoittaja mikko »

sikäli kun noi johdot olisivat olleet kuten tehtaalta lähtiessä, ni viitteellinenkin kaavio olis vieny pitkälle ku vaihtoehto on vaan kokeilla nappuloita painamalla et mitä tapahtuu.

nyt en enää vaivaa päätäni moisella, laitan johdot vaan kiinni ja sillä selvä. olisin vaan arvostanu sellasta alkuperäisyyttä, olis helpottanu myöhempiä remontteja kummasti.

nyt sit seuraa se inhottavin vaihe, ku pitäs noista noin neljäntoista kilometrin pituisista johtonipuista tehdä vähän kompaktimmat.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Vastaa Viestiin