Invertteri kummallinen

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Invertteri kummallinen

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tältä foorumilta monille tuttu 24V/3000W invertterilaturi toimii-ei toimi.

Jos laittaa vaik sisätilanlämppärin sen perään, ni kuulee äänestä että välillä tulee vähemmän virtaa ku välillä ei. Samoin ku virta päällä voi auton omasta jännitemittarista seurata sitä eestaas humpaamista.

Viime yönä (olin sähköpuhaltimen varassa) ku tuli kylmä. Ei tullu sähköä. Vikapartio liikkeelle ja ylikuorma- ja ylikuumanappulat ei ollu poks, kone ihan pimee. Napista virta pois ja takas päälle ja lähti käyntiin. Sammuakseen kohta taas. Roikassa siis. Roikka irti ei sanonu mitään.

Ideoita?

N
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Invertteri kummallinen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Akut tyhjenemässä. Ei kestä montaa tuntia tasaisen tappavaa kuormaa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Invertteri kummallinen

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Kuulostaa siltä että sainästä ei tullu tarpeeksi virtaa. Millanen roikka maasähkölle, mistä maasähkö? Eli humppaus, lataa ei lataa ku jönnite kyykkää seinässä, piuha irti seinästä -> akut tyhjät? Kuinka mahottomasti sulla on akkuja, meinaan että tavallisilla uusilla 200A akuilla josta saa noin 100Ah ulos pitää 230V 1,7kW patteria päällä n.tunnin...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Invertteri kummallinen

Viesti Kirjoittaja neppi »

Seinästä tuli kyllä tarpeeks sähköä, eikä patterit ollu tyhjät. Nyppäsin etäkäyttöpaneelin irti ja nyt on toiminu normaalisti. Se paneeli on välillä ollu vähän jännä, ledit tosi himmeet ja sillee. Katotaas vähän aikaa miten pelaa normikuormilla ilman etänappia...

N
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Invertteri kummallinen

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Jollahi oli yks johto huonosti siinä etäpaneelissa, vai puuttuko kokonaan. Ruuvaa levy irti ja kurkkaa onko piuhat koloissaan?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1259
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Invertteri kummallinen

Viesti Kirjoittaja Iski »

Meilläkään ei toimi ainakaan jääkaappi eikä kännykän laturit jos nappi on virran säästö puolella, toisella puolen toimii ok.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Invertteri kummallinen

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Iski kirjoitti:Meilläkään ei toimi ainakaan jääkaappi eikä kännykän laturit jos nappi on virran säästö puolella, toisella puolen toimii ok.
Nii sillon se haistelee kuormaa, ja jos on alle (40W?) niin ei lähe päälle. Mikron valo tais just riittää käynnistää ja sit alko tulla virtaa!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Invertteri kummallinen

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ei mulla oo koskaan ollu se siellä virransäästöpuolella ku sehän ei varsinaisesti säästä mitään vaan käy jonku sekunnin välein sähköissä koko peli. Oon laittanu napista päälle silloin ku on tarvinu, ja on tarvinu!

Tän päivän on nyt pelannu oireetta, kohtuu kuormalla.

nep-pi
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Invertteri kummallinen

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Siis jos ei tarpeeksi kuormaa niin ei lähde päälle vai :?:
Onneksi jäi 800 toiseksi !
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Invertteri kummallinen

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

kulkuri kirjoitti:Siis jos ei tarpeeksi kuormaa niin ei lähde päälle vai :?:
Onneksi jäi 800 toiseksi !
Niin siis Power Saver On asennossa käy haistelee ja lähtee päälle jos on kuormaa tarpeeksi, puhelimen laturi ja jotku jääkaapit ei riitä kuormaksi.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Zippo
Rattiamiraali
Viestit: 359
Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
Truck: Scania K113 Falcon
Location: Kouvola

Re: Invertteri kummallinen

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Käynyt mieles jos sais rakenneltuu itse ton virransäästötoiminnon tohon reddewilin invertteriin ku se sen oma ei toimi järkeväst. Kopiois jostain aggregaatist systeemin mikä kytkis invertterin sit päälle..
Avatar
Zippo
Rattiamiraali
Viestit: 359
Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
Truck: Scania K113 Falcon
Location: Kouvola

Re: Invertteri kummallinen

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Pien invertteri syöttämään tot isoo, pienet laitteet toimis sil ja jos tarvii enemmän tehoo pien nyykähtää ja iso kytkeytyis päälle.. :D Mitäköhän tollasest tulis.. :roll: Pienen pitäis osata kuittautua takas päälle ku kuormitus laskee..
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Invertteri kummallinen

Viesti Kirjoittaja neppi »

Nyt ei oo ollu etäkäyttöpaneeli sitte viimenäkemän, tässä välillä toiminu ihan ookoo, mut tänään heitti ensin parkkiksella pois päältä, napista lähti uudestaan käyntiin ookoo. Pihassa, roikan perässä, alko taas puhaltimet humpaamaan. Sit jossain vaihees toimi hienosti, kunnes pimeni pistorasia.

Mykkänä koko kone. Napista ku käy laittaa päälle, ni lähtee yrittää, mut hetkohta piippaa, lykkää alarm-valon päälle (check box for alarms) ja sammuu kokonaan. Mikään valo ei jää palamaan, eikä suojat oo poksahtanu. Käyttöohjeessa vissiin olis jotain vianetsintäneuvoja / taulukoita, mut käyttöohjeet myin heti ekaks kylän kakaroille sätkäpaperiks. Sillä rahalla ostin uretaanilevyn.

Jos mä oon vaa liian tyhmä? Ja oonki!

N
Vastaa Viestiin