Sivu 1/1
Ilmastoinnin käyttöohje
Lähetetty: 29 Huhti 2014 19:35
Kirjoittaja Team Keimo
Löytyykös jollain käyttöohje tällaiseen Webaston ilmastointiin.
Tai riittää sekin jos osaa selostaa mistä mitäkin tapahtuu. Käynistys ja lämpötilan säätö onnistuu, mut sit on vielä pari nappulaa joista tapahtuu jotain. Sit on vielä yksi keinukytkin (ei näy kuvassa) jossa on vaihtoehdot punainen tai sininen, eli ilmeisesti jäähdytys tai lämmityskäyttö.
http://aijaa.com/s7QN5G
Re: Ilmastoinnin käyttöohje
Lähetetty: 02 Touko 2014 07:04
Kirjoittaja Puu Tiainen
Ilmastointiin? Mun silmissä tuo näyttää lisälämmittimen ajastimelta.
Re: Ilmastoinnin käyttöohje
Lähetetty: 03 Touko 2014 15:02
Kirjoittaja Wonderi
Kyllä se on ilmastoinnin ohjain,
tätä edeltävä malli 90-luvun puolivälistä. Joskus käytinkin mutten enää muista miten.
Re: Ilmastoinnin käyttöohje
Lähetetty: 04 Touko 2014 21:37
Kirjoittaja Team Keimo
Joo kyl toi ilmastointi on. Alarivin vasemmanpuoleiseta lähtee kylmäkone päälle ja näytön sivuilta säädetään lämpötilaa ylös ja alas ja läämpötila näkyy näytössä. Alarivin loput näpykät onkin sit tuntemattomia. näytössä vaihtuu tekstit, mut kun ne on kaksi kirjaimisia koodeja niin en oikein osaa yhdistää et mitä tarkoittaisi.
Re: Ilmastoinnin käyttöohje
Lähetetty: 12 Touko 2014 00:19
Kirjoittaja ScaniaK114
Mitä nämä kaksikirjaimiset koodit tarkalleen ottaen ovat? Voisi yrittää arvailla...
Re: Ilmastoinnin käyttöohje
Lähetetty: 14 Touko 2014 19:08
Kirjoittaja b12m
Niistä alarivin napeista ohjataan (kuten uudemmassakin Webasto (UWE) Viperissä puhallusnopeutta, raitisilmaläppiä ja sisä-/ulkolämpötilan näyttöä muistaakseni. Saattoi jopa olla samassa järjestyksessä kuin tuossa uudemmassa, Wonderin linkittämässä kuvassakin näkyvässä laitteessa. Eli vasemmalta lukien:
1. Ilmastoinnin päälle kytkentä (uudemmassa menee aina auton käynnistyksen yhtydessä "AUTO" -tilaan.
2. Puhallusnopeuden käsisäätö
3. Raitisilmaläppien asento raitis-/kiertoilma
4. Sisä-/ulkolämpötilan (ja mahd. kattokanavan lämpötilan) näyttö
Ja juu, se sinipunavalinnalla valittu keinukytkin ainakin Star 501 -deltalaisessa kytki kattokanavalämmityksen käyttöön, oli muuten tehokas... Tuli tutuksi JBE-952:lla töitä tehdessä, eihän tämä autosi vain ole sen sisarauto JBE-943? Sisäväritys sopisi katto- ja seinäverhouksista päätellen kuin nyrkki naamaan

Re: Ilmastoinnin käyttöohje
Lähetetty: 14 Touko 2014 22:50
Kirjoittaja Team Keimo
Kiitoksia neuvoista. Katson vielä ne koodit näytöstä kun joudan. Niinkuin scania k114 kyseli.
Mut hyvin osaat b12m laskea kirjaimia ja numeroita yhteen kun pääsit samaan lopputulokseen. Oletkos ajanut tällä?
Yks juttu siinä autossa hiukan ihmetyttää. Siinä lukee rekisteriotteessa edellinen rekisteritunnus kohdalla jotakin. Elikkä se olis vaihtanu kilpeä joskus.
Mut miksi näin olis ja miten mahdollista?
-Ollut yhdellä omistajalla, papereissa luovutustiedot hänelle.
-Ja jos sisarmalli olemassa ja siinä lähes sama rek.nro.
-Miksi LA poistettais kilvistä välillä kun ei kuitenkaan mene veroja
Re: Ilmastoinnin käyttöohje
Lähetetty: 14 Touko 2014 22:59
Kirjoittaja b12m
En ole tuolla entisellä Vainion 43:lla ajanut, mutta tietääkseni se on täysin identtinen tuon numeron 52 kanssa, jolla tuli ajeltua jokusen kerran Helsingin ja Kasnäsin välillä.
En keksi uudelleen rekisteröinnille tässä tapauksessa mitään muuta syytä, kuin että omistaja on halunnut kylkinumeroon sopivan rekisterikilven? Yksi auto, jonka Vainio haki käytettynä Ruotsista, sai konttorilta ensin "eurokilvet" joissa kylläkin viimeiset kaksi numeroa täsmäsivät kylkinumeroon. Tämä jostain syystä kilvitettiin ennen ajoon tuloa myös uudelleen, jälleen "sopivalla" numerosarjalla mutta vanhan mallin "ei-EU-kilvellä"
Ne vanhan Webaston ilmastoinnin ohjaimen kirjainkoodit oli aika kryptisiä muistaakseni. Kysäisepä huviksesi Vainiolta, josko heiltä löytyisi käyttöohje tuolle laitteelle? Jos ei ohjetta löydy, niin uskoisin, että ainakin löytyy joku, joka osaa varmaksi kertoa eri näppäinten toiminteet. Vaikka joku, joka tuolla sisarautolla ajelee tätä nykyä Uudenkaupungin ja Turun välillä

Re: Ilmastoinnin käyttöohje
Lähetetty: 15 Touko 2014 20:54
Kirjoittaja Team Keimo
Katselin kalustolistaa ja tosiaan rekisterin viimeiset numerot aika monissa täsmää kylkinumeroon, eli ei voi puhua sattumasta. Eli se on ihan looginen selitys tuolle vanhan rekisteritunnuksen merkinnälle.