Elikkäs volvo b10m carrus 602, patterilinjojen latriapuhaltimiin kytkin 3 napaiset pistokkeensa, mutta en muista ollenkaan miten termostaatti oli kytketty niiden väliin? Osaako joku neuvoa?Imit merkkinen termostaatti säädin mutta muovinensäätönamiskakin pyörii sutia ja 2 napaisesta liittimestä johdot haaroitettu kahdelle puhaltimelle, mutta liittimissä ei ole oikein logiikkaa miten ne kävisi toisiinsa??
Lämpöanturin tuuletin nykyttää paikoillaan, eikä pyöri, mutta lämpötila arvot 3kpl. Tulee näytölle.
Carrus 602 Lattiapuhaltimien kytkentä?
Re: Carrus 602 Lattiapuhaltimien kytkentä?
Puhaltimissa ainakin vanhemmissa oli portaallinen (1,2,3 esim) tai portaaton pyörimisnopeuden säätö, uutta asias jos termostaatti?
Termostattin tai lämpömittarin anturin puhallin sekoittaa ilmaa niin tulee tarkempi arvo, järj kyllä toimii ilman puhallintakin,, jos puhallin pääsee pyörimään esteettömästi, vika vois olla käämi/ kollektori, oletus kestomagneetti moottoreita ovat.
Termostattin tai lämpömittarin anturin puhallin sekoittaa ilmaa niin tulee tarkempi arvo, järj kyllä toimii ilman puhallintakin,, jos puhallin pääsee pyörimään esteettömästi, vika vois olla käämi/ kollektori, oletus kestomagneetti moottoreita ovat.
Re: Carrus 602 Lattiapuhaltimien kytkentä?
Kyllä siellä penkin alla lämpötilaanturi tuuletin paketin vieressä on normaali huonetermostaatti, minusta tuntuu että tuo termostaatti oli varmaan katkaisemassa maata puhaltimilta ja olisiko 3 napaiset puhallin liittimet siksi jos puhaltimilla useampi nopeus, pitää varmaan koittaa kytkeä maajohtojen väliin tuo termostaatti?
Re: Carrus 602 Lattiapuhaltimien kytkentä?
Ok , toimiva systeemi tuon on , puhatimella nopea lämmön tasaus, olisko kuskin nappi ja sillä voi ohittaa termostastin tsLettuEe kirjoitti: ↑02 Joulu 2019 09:07 Kyllä siellä penkin alla lämpötilaanturi tuuletin paketin vieressä on normaali huonetermostaatti, minusta tuntuu että tuo termostaatti oli varmaan katkaisemassa maata puhaltimilta ja olisiko 3 napaiset puhallin liittimet siksi jos puhaltimilla useampi nopeus, pitää varmaan koittaa kytkeä maajohtojen väliin tuo termostaatti?
pakko ohjaus jatkuvasti päällä , yleensä vanhemmissa ollut useita nopeuksia ja jos moottorissa kolme liuskaa oletettavasti
tuplakäämit ( täys / puoli/ ? ) , eikä ulkop vastusta,,,ei muutakuin mittailla ohmit ennen virran syöttöä..sähkökaavio auttais
jos alkup rakenne.((((termostastti voi ohjata: webasto/ kiertovesipumppua, kolmiteventt ns sunttia ym, (kattopuhaltimia ehkä) ellei selvästi lattia puhaltimille kytketty))))
Oman kytkentä kaava ei tunne puhaltimia vm 98 carrus 302/ regal..