Sivu 1/1

Moottorin palovaroittimen toiminta Scania 124 Carrus

Lähetetty: 12 Kesä 2020 18:08
Kirjoittaja VOOL
Olisiko kellään kokemusta moottoritilan palovaroittimen toiminnasta.
Yks isäntä pesi moottoritilan painepesurilla ja palovaroittimen käämi meni poikki.-> summerit soi ja soi. :(
Korjasin katkenneen käämin venyttämällä sitä, että sain yltämään ruuvien alle. Varoitin huutaa edelleen. Vastusmittarilla näyttää lähelle nollaa, joten virran ainakin pitäisi kulkee läpi.. Molemmissa käämeissä on keskellä tuollainen vastuksen tapainen "linssi". Voihan se olla jotain herkästi sulavaa ainettakin.. Olisiko mahdollista että tuo olisi niin tarkka vastuksesta, että sen takia ei pelaa. Voisiko olla muuta paikkaa mistä vian voisi kuitata pois? Sähkökaavioistani en tuota löytänyt. Sulakkeet näyttää ehjiltä.

Re: Moottorin palovaroittimen toiminta Scania 124 Carrus

Lähetetty: 12 Kesä 2020 18:26
Kirjoittaja BussMAN
Vanhin systeemi oli virta kulki silmukan läpi (useita antureita) jos joku katkes ( ylikuumeni suli poikki) varoitin päälle valo& summerin, tunnistimet normaali huoneisto antureita, x˚C asteluvulla ( löytyy eri asteluvuille)katkeava näin oli ensimmäiset koritehtaan tekemät järjestelmät 70 luvulla .
ko auton aikakaudella voi olla jo box ym tunnistusmenetelmiä, ” tuskin palosilmiä”, tarkistan omasta


Tark omasta 94 scania , ei ole korin rakentajan , ennen oli erillinen testinappi, näyttäis että sisältyy alusta osuuteen, merkkivalo on koelaudassa ”moottorivalojen yhteydessä”, testaa autom virran päälle lauton yhteydessä. Tuon mukaan
scanian elektroniikkaa! Tunnistin on tyyppiä virta kiertää läpi , poistuisko häiriö uusimalla tunnistin?