B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!

Viitsa29
Apukuski
Viestit: 13
Liittynyt: 21 Syys 2015 22:59
Location: Lapua

B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!

Viesti Kirjoittaja Viitsa29 »

Moikka!

Onko jollakin heittää ideaa missä vika.
Kyseessä siis B10m EDC

Auto tekee siis semmosta että rynkyttää tyhjäkäynnillä kokoajan ja lämpöisenä pahenee? Aivan niinkuin säädin olisi hullun tiukalla kokoajan. Vikakoodeja tulee 9 ja 10. Eli ilmeisesti liian kuuma ahtopaine? Mistä mittaa kun ei löytynyt kun ahtopaine anturi 🤔

Toinen vika mikä huolettaa on että kun kompura menee lepuutukselle alkaa jakopäästä tai kompurasta kuulua kolinaa?

Syöttöpumpun veto on kunnossa. Ajoitusta en ole katsonut, mutta tuntuu veto olevan kaiketi tallella tai ei ole huonontunut siitä mitä on ollut kun auto on mulle tullut.

Kiitos jo etukäteen🙏🙏
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

On siellä jossain imusarjassa lämpöanturi, mikä mittaa koneesee menevän ilman lämpöä... Olisko siinä vika, jos johto poikki, luulee että on pakkasta ja jos oikosessa, luulee että on tosi kuuma?
Screenshot_20210710-095755.png
Ps, screensottiin tuli näköjään turhaakin, mut olwwllinen käy ilmi ehkä...
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Vois olla mekaaninen vikakin joka aiheuttaa ja antaa vikakoodin ,jos sivuääni esim jakopää tai muu välys kannattaa tarkistaa.
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!

Viesti Kirjoittaja Jule »

Ootko varma että se kolisee nimenomaan levossa?

Mulla kompura pitää melko kalkatuksen kun pumppaa.

Tietysti jos jakopää on loppu ja väljä se pumppaava kompura voi pitää välyksen toisessa laidassa, mutta levossa pääsee kolaamaan edestakaisin.

Kaiken järjen mukaan liiam lämmin ilma, joko todellinen tai anturivika, aiheuttaa vaan hieman pienempää syöttöä.
Viitsa29
Apukuski
Viestit: 13
Liittynyt: 21 Syys 2015 22:59
Location: Lapua

Re: B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!

Viesti Kirjoittaja Viitsa29 »

Löyty ihan johtosarja vika ja auto pelaa niiltä osin.

Tuo kolina tosin kuuluu siis nimenomaan työn aikana.

Rynkytys vika on vielä selvittämättä sitä se tosin on tehnyt niin kauan kun auto on minulla ollut. Pitää siepata pumppu irti joskus ja penkittää luulen että siellä on syypää😅
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!

Viesti Kirjoittaja motoku »

tekstistä ei selviä, oletko tarkastanut jakopäästä ruiskutuspumpun käyttöakselin laakeripesän kiinnitystä tai akselin lamellikytkimen kuntoa.

sehän on mahurin perusominaisuus ja tekee auton jakopäästä sekopään tuon tuostakin.

jos käyttöakselin välistä valuu moottoriöljyä, korjauksella on kiire.
Viitsa29
Apukuski
Viestit: 13
Liittynyt: 21 Syys 2015 22:59
Location: Lapua

Re: B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!

Viesti Kirjoittaja Viitsa29 »

motoku kirjoitti: 13 Heinä 2021 18:18 tekstistä ei selviä, oletko tarkastanut jakopäästä ruiskutuspumpun käyttöakselin laakeripesän kiinnitystä tai akselin lamellikytkimen kuntoa.

sehän on mahurin perusominaisuus ja tekee auton jakopäästä sekopään tuon tuostakin.

jos käyttöakselin välistä valuu moottoriöljyä, korjauksella on kiire.
En ole tarkistanut muutakun ne pumpun ja jakopään valisen akselitumpin ja ”vetolevyt” ne on kunnossa. Öljyä ei tuo raukka vuodan mistään🤷🏼‍♂️
Vastaa Viestiin