Moikka!
Onko jollakin heittää ideaa missä vika.
Kyseessä siis B10m EDC
Auto tekee siis semmosta että rynkyttää tyhjäkäynnillä kokoajan ja lämpöisenä pahenee? Aivan niinkuin säädin olisi hullun tiukalla kokoajan. Vikakoodeja tulee 9 ja 10. Eli ilmeisesti liian kuuma ahtopaine? Mistä mittaa kun ei löytynyt kun ahtopaine anturi
Toinen vika mikä huolettaa on että kun kompura menee lepuutukselle alkaa jakopäästä tai kompurasta kuulua kolinaa?
Syöttöpumpun veto on kunnossa. Ajoitusta en ole katsonut, mutta tuntuu veto olevan kaiketi tallella tai ei ole huonontunut siitä mitä on ollut kun auto on mulle tullut.
Kiitos jo etukäteen
B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 638
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!
On siellä jossain imusarjassa lämpöanturi, mikä mittaa koneesee menevän ilman lämpöä... Olisko siinä vika, jos johto poikki, luulee että on pakkasta ja jos oikosessa, luulee että on tosi kuuma?
Ps, screensottiin tuli näköjään turhaakin, mut olwwllinen käy ilmi ehkä...Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Re: B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!
Vois olla mekaaninen vikakin joka aiheuttaa ja antaa vikakoodin ,jos sivuääni esim jakopää tai muu välys kannattaa tarkistaa.
Re: B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!
Ootko varma että se kolisee nimenomaan levossa?
Mulla kompura pitää melko kalkatuksen kun pumppaa.
Tietysti jos jakopää on loppu ja väljä se pumppaava kompura voi pitää välyksen toisessa laidassa, mutta levossa pääsee kolaamaan edestakaisin.
Kaiken järjen mukaan liiam lämmin ilma, joko todellinen tai anturivika, aiheuttaa vaan hieman pienempää syöttöä.
Mulla kompura pitää melko kalkatuksen kun pumppaa.
Tietysti jos jakopää on loppu ja väljä se pumppaava kompura voi pitää välyksen toisessa laidassa, mutta levossa pääsee kolaamaan edestakaisin.
Kaiken järjen mukaan liiam lämmin ilma, joko todellinen tai anturivika, aiheuttaa vaan hieman pienempää syöttöä.
Re: B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!
Löyty ihan johtosarja vika ja auto pelaa niiltä osin.
Tuo kolina tosin kuuluu siis nimenomaan työn aikana.
Rynkytys vika on vielä selvittämättä sitä se tosin on tehnyt niin kauan kun auto on minulla ollut. Pitää siepata pumppu irti joskus ja penkittää luulen että siellä on syypää
Tuo kolina tosin kuuluu siis nimenomaan työn aikana.
Rynkytys vika on vielä selvittämättä sitä se tosin on tehnyt niin kauan kun auto on minulla ollut. Pitää siepata pumppu irti joskus ja penkittää luulen että siellä on syypää
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!
tekstistä ei selviä, oletko tarkastanut jakopäästä ruiskutuspumpun käyttöakselin laakeripesän kiinnitystä tai akselin lamellikytkimen kuntoa.
sehän on mahurin perusominaisuus ja tekee auton jakopäästä sekopään tuon tuostakin.
jos käyttöakselin välistä valuu moottoriöljyä, korjauksella on kiire.
sehän on mahurin perusominaisuus ja tekee auton jakopäästä sekopään tuon tuostakin.
jos käyttöakselin välistä valuu moottoriöljyä, korjauksella on kiire.
Re: B10m vikakoodit ja rynkytys APUA!
En ole tarkistanut muutakun ne pumpun ja jakopään valisen akselitumpin ja ”vetolevyt” ne on kunnossa. Öljyä ei tuo raukka vuodan mistäänmotoku kirjoitti: ↑13 Heinä 2021 18:18 tekstistä ei selviä, oletko tarkastanut jakopäästä ruiskutuspumpun käyttöakselin laakeripesän kiinnitystä tai akselin lamellikytkimen kuntoa.
sehän on mahurin perusominaisuus ja tekee auton jakopäästä sekopään tuon tuostakin.
jos käyttöakselin välistä valuu moottoriöljyä, korjauksella on kiire.