Sivu 1/1

Virta-asema autokäytössä ?

Lähetetty: 30 Kesä 2025 20:04
Kirjoittaja B9M
https://www.lumise.fi/varavirta/ecoflow ... BmEALw_wcB
Alkaa oleen hupiakut taas 2*225ah finitot = 700 ekua niin ajatus alkaa liitään. Akkujen tilalle tuontapainen niin kapasiteetti 10 kertaistuis. :shock: Hinta "vaan" kolminkertaistus :mrgreen:
Sitten haavemaailmaan: lataus auton laturilla +28V ja paneeleilla 3x250W. (Pihassa vielä 4x375W paneelit) tai sitten tolppasähköllä parkissa. Sukolla sitten syöttö auton sähköihin no problem :) mutta, mutta pitäs olla 24V jatkuva syöttö perälautanosturille ja muille hiluille.
Ilmeisesti laitteen akuston jännite on 48V ja ainakin 12V tulee ulos :roll: Mitä sittem BMS ymmärtää :oops:
Olishan se metkaa pakkasten tullessa kiskasta möntti sisälle lämpimään. Talvella kun haluja liikenteeseen niin möntti +20 C asteisena kyytiin ja johtoihin :mrgreen: . Jos kotona tulis pitempi sähkökatko niin mönttiin kiertovesipumput kiinni ja pokkoä pesään. Tuumailee @ri

Re: Virta-asema autokäytössä ?

Lähetetty: 01 Heinä 2025 15:28
Kirjoittaja Lonely-Rider
Varmaan olis kätevä kantaa kotia sisälle varavoimaksi...itse ostin keväällä 2*200ah lifepo4 akut,tuntuu olevan virtaa runsaasti tarjolla ja latautuu nopeasti,victronin akku shuntin asensin myös että näkee missä mennään...akut tuli saksasta kaikkine kuluineen yhteensä 600€:a

Re: Virta-asema autokäytössä ?

Lähetetty: 01 Heinä 2025 15:35
Kirjoittaja Lonely-Rider
Minulla victronin jännite muunnin muuntaa 24v-12v,noita victroneita on monelle eri jännitteelle myynnissä

Re: Virta-asema autokäytössä ?

Lähetetty: 01 Heinä 2025 16:26
Kirjoittaja Jule
Jos sulla on jo kaikki systeemit autossa valmiina, niin ne lifepo4 akut on kyllä helpompi ratkaisu kuin tuo salkku. Akun lisäksi tosin tarvitsee dc-dc lataussäätimen, jos lataa auton omalla laturilla.

Noissa salkuissa se dc inputti on yleensä hyvin pienelle teholle, mitoitettu jollekin tupakansytyttimen vitralle tms.