Sivu 1/1

Lämpöväliseinä tai tuulilasin peitto

Lähetetty: 19 Loka 2009 15:01
Kirjoittaja Lahti32
Mistä kannattas hommata tuulilasille lämpöpeite, oletteko teettäneet? Vai olisko lämpöverho ohjaamon taakse pätevämpi? Meinaa huurtua tuulilasi pakkasella.

Re: Lämpöväliseinä tai tuulilasin peitto

Lähetetty: 19 Loka 2009 16:40
Kirjoittaja Pilotti
Lahti32 kirjoitti:Mistä kannattas hommata tuulilasille lämpöpeite, oletteko teettäneet? Vai olisko lämpöverho ohjaamon taakse pätevämpi? Meinaa huurtua tuulilasi pakkasella.
Eikös siitä Volvon koneesta ja Webastosta ( ja oliko vielä joku hiilikamiinakin?) riitä lämpöä eteen? Toi tuulilasin lämpöpeite taitaa kyllä haitata näkyvyyttä ulos enemmän kuin huurre, eli ajamisesta tulee varsin hankalaa :D :D :D
Kyllä Scaniassa löytyy lämpöä vaikka se kone onkin takapäässä asti, liekö sitten niin paljon tehokkaampi... :wink:
Hmm... ymmärsinköhän kysymyksen oikein..... :lol:

Re: Lämpöväliseinä tai tuulilasin peitto

Lähetetty: 19 Loka 2009 20:42
Kirjoittaja 65-14
Heippa :D
Katso paikallisista verhoiluliikkeistä.
Itsellä oli Raisio lähellä. lämpökangas Leveys 150 cm. Hinta 22,00/m.
Singeri vaan laulamaan :D

http://www.muovikum.fi/index.php?ID=2101

Re: Lämpöväliseinä tai tuulilasin peitto

Lähetetty: 19 Loka 2009 23:42
Kirjoittaja Reddewil
Pilotti kirjoitti:
Lahti32 kirjoitti:Mistä kannattas hommata tuulilasille lämpöpeite, oletteko teettäneet? Vai olisko lämpöverho ohjaamon taakse pätevämpi? Meinaa huurtua tuulilasi pakkasella.
Eikös siitä Volvon koneesta ja Webastosta ( ja oliko vielä joku hiilikamiinakin?) riitä lämpöä eteen? Toi tuulilasin lämpöpeite taitaa kyllä haitata näkyvyyttä ulos enemmän kuin huurre, eli ajamisesta tulee varsin hankalaa :D :D :D
Kyllä Scaniassa löytyy lämpöä vaikka se kone onkin takapäässä asti, liekö sitten niin paljon tehokkaampi... :wink:
Hmm... ymmärsinköhän kysymyksen oikein..... :lol:
Juu kanikassa menee kaikki löpö hukkalämmöksi, ja volvoissa se välittyy takarenkaiden kautta tiehen :wink:

Leikki leikkinä. Kyse vissiin parkissa olosta. Tuossa mitä olen autoa seisottanut ja siellä rasaillut, niin ohjaamosta tulee kyllä kylmää ilmaa. Vaikka onhan se, tuollaisessa autossa ku mulla niin -alempana = kylmempi kuin matkustamo. Kuljettajan penkinaluspuhaltimella saa tasattua lämpöä, mutta melko hyvin se lämpö ylös ja taakse siirtyy.
Mutta huuru kielisi siitä että kosteus tiivistyy lasiin, eli ilma ei kierrä tarpeeksi. Toki puhallus auttaa, mutta veikkaan että peite lasin edessä huuruttaa vielä enemmän. Lämpö toki pysysis sisällä peremmin. Kevyt seinä, joka erottaisi matkustamon etuosasta on käynyt itselläkin mielessä, kuhan pääsisi ensin testaamaan miten takamakkarissa tarkenee.

Re: Lämpöväliseinä tai tuulilasin peitto

Lähetetty: 20 Loka 2009 07:31
Kirjoittaja KajNyy1
Tässä minun väliverhoni joka nostaa lämpötilaa n. 3m taksepäin verhosta sijoitetusta lämpömittarista luettuna 9 C samalla lämmitysteholla. Verho on kaksiosainen ulottuen ikkunasta keskikäytävän yli. Eli keskikäytävän kohdalla on kaksinkertainen verho joka roikkuu vapaasti niin että rakosesta pääsee kulkemaan.

Re: Lämpöväliseinä tai tuulilasin peitto

Lähetetty: 21 Loka 2009 17:57
Kirjoittaja tabu65
Tilasin lämpöpeitettä vapaa ajan tarviketalosta sitä saa sieltä metritavarana.

Re: Lämpöväliseinä tai tuulilasin peitto

Lähetetty: 29 Loka 2009 22:40
Kirjoittaja IRJA
IRJAn tuulilasin "peitto" tehty finnfoam levystä neljästä palasta ,kaksi vierekkäin , kaksi päällekkäion ,joissa puolipontti toisiaan vastaan . ulkopuolelta verhoiltu alumiinipaperilla ja sisäpuolelta keinonahalla . Erittäin toimiva ja lämpöeristävä , huonona puolena paloilla suht suuri tilantave kun ovat pois paikoiltaan
http://gallery.kylahullutkulkurit.fi/di ... =16&pos=24

Re: Lämpöväliseinä tai tuulilasin peitto

Lähetetty: 30 Loka 2009 19:00
Kirjoittaja konenikkari
Vinkiksi muille rakentajille, joilla projekti on alkumetreillä.
Ohjaamoosa on hyvä erottaa lämmitettävistä asuintiloista, kiinteillä väliseinillä, lähes kokonaan, joka on ehkä turvallisuuskysymyskin sellaisissa tapauksissa, että, äkkijarrutuksessa, tai kolarissa, matkustajat ja kamat pysyy pois ohjaamosta, sillä kokemusteni mukaan, ne herkästi vaihtaa paikkaansa ko. tilanteissa.
Itse kuitenkin pidän siitä, että autoa ajaessani, en olisi täysin eristyksissä, vaan että, usein pitkiäkin matkoja ajaessani, olisi lähellä, useampi silmäpari.
Siis kuskin läheisyyteen istuinpaikkoja.
Joillekin esim matkapahoinvoinnista kärsiville nuo kuskin viereiset paikat on tärkeitä, näkee horisontin, joka, vähentää matkapahoinvointia.