Kaasupullon vaihtaja
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Kaasupullon vaihtaja
Tarttis varmaan talvea vasten hommata automaattinen pullonvaihtaja Primuspannua varten. Eipä huvittas nousta yöllä kylmään kaasupulloa vaihtamaan Oon kyllä kyselly sieltä täältä että mistäs sellainen hommataan, myynnissä on vain noita uusia 30mbar vaihtajia mutta Primus pelaa 500mbar kaasunpaineella niin eipä sellaiseen vaihtajia tunnuta tietävän, mistä voisi ostaa?
Tulevaisuus on sähköinen
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Kaasupullon vaihtaja
Kama Fritid:n luettelossa on ainakin tuo..
Siihen kun ruuvaa Primuksen oman paineensäätäjän, niin pitäisi toimia.
Siihen kun ruuvaa Primuksen oman paineensäätäjän, niin pitäisi toimia.
- Liitteet
-
- kamaf.jpg (114.88 KiB) Katsottu 8979 kertaa
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Kaasupullon vaihtaja
Kiitos vinkistä, tuollainen pitää hommata. Selvittelin vielä truman käyttö ja asennusohjeesta että truma duo-comfort käy kanssa kun laittaa siihen erikseen primus säätimen. Tuohon trumaan saa myös kätevän sisänäytön josta näkee mikä pullo on menossa.
Tulevaisuus on sähköinen
- MAN
- Rattimajuri
- Viestit: 213
- Liittynyt: 16 Huhti 2006 00:08
- Truck: Man
- Location: Hartola/Hyvinkää/Mikkeli
- Paikkakunta: Hartola
Re: Kaasupullon vaihtaja
Jokos oot hommannu vaihtajan ? Mulla vois olla sellainen duo-comfortti 50 mbar laite, jonka toin Saksasta kerrattain.
*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Kaasupullon vaihtaja
en ole hommannut, olisko sulla kuvaa siitä?MAN kirjoitti:Jokos oot hommannu vaihtajan ? Mulla vois olla sellainen duo-comfortti 50 mbar laite, jonka toin Saksasta kerrattain.
Tulevaisuus on sähköinen
- MAN
- Rattimajuri
- Viestit: 213
- Liittynyt: 16 Huhti 2006 00:08
- Truck: Man
- Location: Hartola/Hyvinkää/Mikkeli
- Paikkakunta: Hartola
Re: Kaasupullon vaihtaja
yritänpä ettiä viikonloppuna hallilta ja näppään kuvan jos löytyy niin saat näytille.
*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC
Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Kaasupullon vaihtaja
Jahas tämä askare nytkähti eteenpäin. Hommasin DuoComfort vaihtajan, DuoMatic sisänäytön ja pötkön nippoja joilla sai vaihtajan passaamaan Primuksen paineensäätimeen. Sepä olikin homma kun paineensäätimessä on vastakierteet ja milläs opilla se muutetaan vaihtajan myötäkierteiseen sisäkierteeseen joka taas ei ole mikään kaasu eikä putkikierre. Espoolainen kaasuliike Wilhtom ratkaisi ongelman ja säädin on kiinni vaihtajassa. Samalla he epäilivät ettei pannu toimi kunnolla vaihtamistapahtuman jälkeen sillä Comfort saattaa jo itse laskea kaasunpaineen 0,3 bariin. Pannun teho saattaa laskea 6,5 kW.sta 3,5 kW tehoon. Tämä jää nähtäväksi jahka kerkeän asentaa koko höskän paikalleen.
Tulevaisuus on sähköinen
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3082
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Kaasupullon vaihtaja
Automaattivaihtajan ongelmahan on siinä, että siinä vaiheessa ku alkaa tulla kylmä (kaasu loppu) ni se on jo se toinen pullo ku tyhjeni, etkä huomannu mitään. Kulkurillahan on tietenki vielä kolmas pullo varalla...
Toki jos on joku semmonen näyttölaite (mitä tulee sit kans katottuu), joka kertoo et kumpi pullo on menossa, ni hätäkö siinä sit on. Osaa lähtee Kesoilia kohti ennen ku loppuu hotusiini kokonaan.
Itse jos laittaisin pullonvaihtajan, ni laittaisin manuaalisen (niinku vaunussa tossa). Ainaki muistaa että nyt on se viimenen pullo menossa, ku on aamuyön tunteina ite käyny 25 pakkasessa kääntää sen nupikan...
Njeebin
Toki jos on joku semmonen näyttölaite (mitä tulee sit kans katottuu), joka kertoo et kumpi pullo on menossa, ni hätäkö siinä sit on. Osaa lähtee Kesoilia kohti ennen ku loppuu hotusiini kokonaan.
Itse jos laittaisin pullonvaihtajan, ni laittaisin manuaalisen (niinku vaunussa tossa). Ainaki muistaa että nyt on se viimenen pullo menossa, ku on aamuyön tunteina ite käyny 25 pakkasessa kääntää sen nupikan...
Njeebin
- happa66
- Rattiamiraali
- Viestit: 391
- Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
- Truck: MB-913
- Location: Nakkila
- Member id: 123
Re: Kaasupullon vaihtaja
Lahti32 kirjoitti:Jahas tämä askare nytkähti eteenpäin. Hommasin DuoComfort vaihtajan, DuoMatic sisänäytön ja pötkön nippoja joilla sai vaihtajan passaamaan Primuksen paineensäätimeen. Sepä olikin homma kun paineensäätimessä on vastakierteet ja milläs opilla se muutetaan vaihtajan myötäkierteiseen sisäkierteeseen joka taas ei ole mikään kaasu eikä putkikierre. Espoolainen kaasuliike Wilhtom ratkaisi ongelman ja säädin on kiinni vaihtajassa. Samalla he epäilivät ettei pannu toimi kunnolla vaihtamistapahtuman jälkeen sillä Comfort saattaa jo itse laskea kaasunpaineen 0,3 bariin. Pannun teho saattaa laskea 6,5 kW.sta 3,5 kW tehoon. Tämä jää nähtäväksi jahka kerkeän asentaa koko höskän paikalleen.
Niin onkotossa Comfortissa itessään säädetty tulo 0,3 baariin?
a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Kaasupullon vaihtaja
Ei varsinaisesti säädetty mutta toiminta-alue on 0,3-0,8bar ja vaihto tapahtuu 0,5barin kohdalla. Huomenna sisänäyttö paikalleen ja kun vielä hommaan jostain riittävän pitkät pulloletkut niin pääsee testaan miten käyttäytyy. Pitkät siksi että saa nostaa kaasupullot ensin maahan ja siinä irroitella ja kiinnitellä letkut uusiin pulloihin.happa66 kirjoitti:Lahti32 kirjoitti:Jahas tämä askare nytkähti eteenpäin. Hommasin DuoComfort vaihtajan, DuoMatic sisänäytön ja pötkön nippoja joilla sai vaihtajan passaamaan Primuksen paineensäätimeen. Sepä olikin homma kun paineensäätimessä on vastakierteet ja milläs opilla se muutetaan vaihtajan myötäkierteiseen sisäkierteeseen joka taas ei ole mikään kaasu eikä putkikierre. Espoolainen kaasuliike Wilhtom ratkaisi ongelman ja säädin on kiinni vaihtajassa. Samalla he epäilivät ettei pannu toimi kunnolla vaihtamistapahtuman jälkeen sillä Comfort saattaa jo itse laskea kaasunpaineen 0,3 bariin. Pannun teho saattaa laskea 6,5 kW.sta 3,5 kW tehoon. Tämä jää nähtäväksi jahka kerkeän asentaa koko höskän paikalleen.
Niin onkotossa Comfortissa itessään säädetty tulo 0,3 baariin?
a-p
Tulevaisuus on sähköinen
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3082
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Kaasupullon vaihtaja
Mitä se sisänäyttö näyttää?
N
N
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Kaasupullon vaihtaja
Näyttää onko käyttöpullo vai varapullo käytössä. Paitsi että alkoi tuntumaan ettei näytä mun tapauksessa mitään, vääriä osia ja johtoja puuttuu.neppi kirjoitti:Mitä se sisänäyttö näyttää?
N
Tulevaisuus on sähköinen
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3082
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Kaasupullon vaihtaja
Mut ei näytä paljoks siellä on pullossa jäljellä? Eiks semmosiaki oo?
Npp
Npp