sänkyjen kiinnitys

Ajoneuvon matkailuvarusteet
raippijep
Apukuski
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Tammi 2011 15:17
Location: Helsinki

sänkyjen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja raippijep »

Nyt ideoita kehiin. Taakse tulee 2xrunkopatja poikittain. Ei siis bussin suuntaisesti. Alle jää huoltoluukkuja, joihin ois kai joskus ihan hyvä päästä käsiksi. Helposti!
Scania Ajokki Express -88
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: sänkyjen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Saranalla sängynjalka lattiaan ja toisenpuolen saranatapin tilalle sokka. Voipi nostaa sängyn pystyyn luukun edestä poijes.
Rosmo
Avatar
kittari
Kokenut kuljettaja
Viestit: 93
Liittynyt: 14 Helmi 2011 17:00
Location: vantaa

Re: sänkyjen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja kittari »

itse tein kiinteän sängynrungon ja irrallisen sälepohjan jonka saa nostettua tarvittaessa patjan kanssa pystyyn. sit on noita "laiva"sänkyjä, jotka ankkuroitu toisesta reunasta johonkin runkoon, sekä hissisänkyjä jonka saa nostettua vaik kattoon.
Scania K112 CLB AA/6000 kutter deca 320 -87
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: sänkyjen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Minä tein tuohon Rölli-autooni kolmikerrossänkyyn sälepohjat I-kaupan palikoista lyhentämällä. Halvempaa kuin metritavara lohikäärmekaupassa. Sälepohjan saa helposti sivuun ja pääsee imuroimaan sängyn alta. Alin sänky on lähes lattian tasossa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: sänkyjen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Rosvolinna kirjoitti:Minä tein tuohon Rölli-autooni kolmikerrossänkyyn sälepohjat I-kaupan palikoista lyhentämällä. Halvempaa kuin metritavara lohikäärmekaupassa. Sälepohjan saa helposti sivuun ja pääsee imuroimaan sängyn alta. Alin sänky on lähes lattian tasossa.
Mielenkiinnosta, paljonko sulla on sisäkorkeus jos 3kerrossänky?
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: sänkyjen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Seuraavan kerran kun teen kerrossängyn, jätän sängynlaidan ja ikkunan väliin n.8cm raon jonne voi pakkasöinä tunkea yhden ylimääräisen patjan pystyyn ikkunaa vasten eristeeksi. Testattu on ja ei läheskään niin paljoa olkapäitä palellut mitä ilman eristävää patjaa kun ikkuna hohkaa kylmää ;)
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: sänkyjen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Röllin keskikäytävällä korkeus on 192cm ja seinän vieressä 177.

Kolmikerrosänkyjen vapaaksi korkeudeksi jäi noin 45cm. Patjojen ja sälepohjan paksuus on 12cm.

Hyvin niissä mahtuu nukkumaan. ylimmäiseen sänkyyn kiipeämiseen tarvitsee hieman notkeutta. Tein rakenteen sellaiseksi, että voin muuttaa sängyn helposti kaksikerroksiseksi - mikäli käy ahtaaksi.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: sänkyjen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Rosvolinna kirjoitti:Röllin keskikäytävällä korkeus on 192cm ja seinän vieressä 177.

Kolmikerrosänkyjen vapaaksi korkeudeksi jäi noin 45cm. Patjojen ja sälepohjan paksuus on 12cm.

Hyvin niissä mahtuu nukkumaan. ylimmäiseen sänkyyn kiipeämiseen tarvitsee hieman notkeutta. Tein rakenteen sellaiseksi, että voin muuttaa sängyn helposti kaksikerroksiseksi - mikäli käy ahtaaksi.
Lapsille tuo on varmaan ihan hyvä, mutta itse en vois kuvitella nukkuvani tuollasessa kolossa =) Pitäähän siinä mahtua kääntymään. Itse tein 2-kerrossängyn, jossa 25cm runkosängyt petarilla, alempi "lattialla" ja ylempi puolessa välissä. Ikkunalla on alumiinipinnotteinen pimennyverho jotta lasi ei hohka kylymää. Niin ja itelle on 160cm parisänky, runkopatjoilla kun jenkkisänkyä en tohtinu laittaa... Niin kiinnitys, tuo takamakkarin sänky makaa 2x4:sta tehdyn kehikon päällä jonka etureuna on vanerista, patjat voi kätevästi nostaa ylös. Alla on n.350l säilytystilaa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
[Volvo B57]
Vapaaherra
Viestit: 72
Liittynyt: 16 Tammi 2005 23:24
Truck: Volvo B57 Wiima M300
Location: Espoo
Viesti:

Re: sänkyjen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja [Volvo B57] »

Runkopatjat laitoin ja ne makaa seinään ruuvattujen poikittaisten puiden päällä kuten saunoissa lauteet :o Joustava ratkaisu. :!:
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: sänkyjen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Jep - mittanauhan kanssa oli pakko käydä autolla...

On noissa 3-kerros nukkumakorkeutta hieman enemmän kuin 45cm - päälle 50cm, koska sängyissä on sälepohja. Kertopuupalkki on ainoastaan reunoissa ja päädyissä.

2, 6 ja 9 -vuotiaat kyllä mahtuvat hyvin nukkumaan. On tuossa yläkolmosessa tullut itsekin nukuttua.

Lattian tasossa on pieni ilmarako, jotta ilma pääsee patterien alle. Säilytystiloja sängyn alla ei ole.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
osilpi
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 12 Touko 2010 21:49
Location: Espoo

Re: sänkyjen kiinnitys

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Mulla oli ostaessa 2 x 3 sänkyä päällekkäin keskellä bussia pitkittäin asennettuna. Ihan kunnon 30cm paksut runkopatjat ja jokaisella erikseen sängyn molemmin puolin verhot (siis ikkunan ja käytävän puolella). Vapaa korkeus sänkyjen kohdalla n 180cm eli varsinkin alin sänky hyvin matala... Keskellä vähän enemmän tilaa ja ylhäällä sopivasti. Alin sänky kiinni lattiassa.

Ei kyllä kovin käytännöllinen ole, liian matalat tilat kahdella alimmalla. Ohuemmilla runkorakenteilla voisi olla varmaan ihan sopiva retkikäyttöön.

Nimimerkillä: nukun aina takatilan sohvalla...

Nyt olen poistanut toisen kolmen sängyn patterin ja korvannut keittiöllä sen.
Vastaa Viestiin