Tarran liimaus?

Ajoneuvon matkailuvarusteet
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 488
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Tarran liimaus?

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Moro,

tilasin 3M:n series 50 tarraa lasien peittamiseen ulkopuolelta. Eipä sattunut asennusohjetta silmään ja tänään kävin ensimmäistä siivua kokeilemassa.. No, eikös tuppautunut se savolainen supersankari paikalle, eli se V*tuix -MAN, kyllähän työ sen tiijätte, ainaki itelle tullut tutuksi.. :wink:

Olin olettanut ettei tuohon tarraan pitäis fairyvettä käyttää, mutta taitaa olla täysin mahotonta ilman..? Teippi tarttuu lasiin tiukasti jo heti ensinäkemästä eikä lähe venymättä pois. Sitten tuuli vielä riepotteli kun kiikkerillä taloustikkailla keikuin niin eihän siitä tullut mitään. No, onneksi aavistin tämän ja tilasin vähän ektraa harjoittelua varten :)

Mutta ettei koko teippia tarvii harjoitteluun käyttää niin oiskohan kellään vinkkiä miten homma pitäisi oikeasti tehdä? Sillä fairyvedeläkö niin ku ikkunakalvot?
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Tarran liimaus?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Laita vaan fairya, ja tiukan sovituksen jälkeen varovasti 3M-lastalla (kultainen tai sininen) lykkien kiinni lasiin. Jos tarra venähtää, niin kuumailmapuhaltimella varovarovasti tai emännän föönillä, lämmittämällä "kutistuu" takasi jos hyvin käy! Ei alle jääny havunneulasia tjms. kuten mulla ku yhen 4m pitkän tarran vetäsin reisille?
Jokos on se teksti keksitty, niin pääset liimailee supersankarin kans sitäkin =D
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1259
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Tarran liimaus?

Viesti Kirjoittaja Iski »

Juuri näin ja lasi ensten kunnolla puhtaaksi sellaisella "partakoneenterä" skraballa ja sitten vielä pesuaineella, fairyvettä molempiin sekä lasiin että kalvoon.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Tarran liimaus?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Liiterin lasinpesuspräyllä (tai muulla jossa on ammoniakkia) ja siklillä tosiaan työntelee lasin läpi. Kummasti on jos jonkinmoista kikkaretta ja pikeä ym, mutta siklillä lähtee!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
j0ri
Rattiamiraali
Viestit: 488
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:17
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna

Re: Tarran liimaus?

Viesti Kirjoittaja j0ri »

Viikonloppu kuluikin körötellen pikkuautolla pitkin pitäjiä, lauantaina Lappeenrannassa ja tänään sunnuntaina Kuopiossa ja Suonenjoella. Mutta asiaan, kerkesin aamusella kokeilemaan fairyveden kanssa ja kylläpä homma luonnistui ihan eri tavalla! :) Jostain olin saanut mielikuvan että ikkunatummennuskalvot vedellä ja tarrat ilman vettä, mutta eipä se sitten näin ollutkaan. :oops:

Tein sillä viisiin, että suihkuttelin bussin kylkeen vettä, laitoin tarran ulkopinnan kylkeä vasten ja tarra pysyi siinä paikoillaan. Sain irroitettua paperin pois liimapinnasta ja suihkuttelin liimapinnan ja lasin tarran pysyessä edelleen auton kyljessä. Sitten tarra paikoilleen ja silottelua. Kylläpä oli ihan erilaista kun ensimmäinen räpellys. Tosin nyt oli pieni testipala, mutta eiköhän se tällä tekniikalla isokin tarra tokene.. Ja tällä kertaa ei tuullut, tarroitus ei ole tuulisen sään puuhaa, varsinkaan jos ei malta fairyvettä käyttää :wink:
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)
Vastaa Viestiin