Onko kellään kokemusta ottaa irti tuollainen koko peräseinä. Yritellään päästää irti Delta 301 korisesta peräosan lasikuitukuorta mutta vaikuttaa niin jokapaikasta liimatulta klöntiltä että epäilys on hiipinyt mieleen mahtaako irrotakaan kokonaisena. Turkkilaiset on kyllä irroitelleet noita facelift peruskorjauksissa mutta nyt meinaa suomalaisella tuntua ettei onnistu. Oletteko irroittaneet?
Pitäs saada irti että voisi liimailla lisää rautaa takaosan kehikkoihin.
Lasikuituperän irroitus
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Lasikuituperän irroitus
Tulevaisuus on sähköinen
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Lasikuituperän irroitus
Omaani kun vaihdoin kylkipellit, niin jouduin sipasemaan n.3cm siivut kuitupalikasta pois sivuilta, toki vain kylkipellin kohdalta. Veikkaan että katosta irtoo kohtuullisesti ja sitten listan alla takana on muhkea rivi niittejä, ja siitä se on halki, eli itoaa ylä ja alaosa erikseen, ainakin delta star 50 kopassa. Sen kumilistan alta kun irrottaa alumiinilistan niin paljastuu tuo ominaisuus. Toki 301 on matalampi niin voi olla yhtä puuta, kuten uudemmat näyttäs olevan myös, tai sitten lista on jätetty pois ja sauma / niitit kitattu piiloon?
Eikö siihen voi vaihtaa palkkeja sisä tai alakautta, vai onko se Scania?
Eikö siihen voi vaihtaa palkkeja sisä tai alakautta, vai onko se Scania?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Lasikuituperän irroitus
Kyllä se yhtä puuta on. Pakko irrottaa että pystyy moottoriluukun kehykset ja takasivuluukkujen pystyt vaihtamaan. Ja on Scania
Tulevaisuus on sähköinen
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: Lasikuituperän irroitus
Niittaamallahan se on kiinni, ja sikaliiman kanssa laitettu, eli kova on irrottaa, muttei mahdoton.
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Lasikuituperän irroitus
Ei lähteny kokonaisena, piti leikata ikkunalinjan alareunan tasolta poikki
Tulevaisuus on sähköinen
- vanha vanaja
- Rattiamiraali
- Viestit: 369
- Liittynyt: 01 Huhti 2011 19:04
- Truck: Scania K112
- Location: Vihti
Re: Lasikuituperän irroitus
mulla onneks luukut takakulmissa.sinne mahtuu hyvin seisomaan ja hitsaamaan Ja on muuten kaanja.Ei onneksi ollu niin mätä kun pelkäsin.Jos ei olis ollu noita luukkuja ni olisi ollu sama projekti edessä
Jaahas ja taas on kädet mustana