KULKURIN VESILINJAT ?

Ajoneuvon matkailuvarusteet
dimitros
Kippari
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Huhti 2013 00:26
Truck: scania 113 1993vm.
Location: tuusula
Member id: 777
Paikkakunta: sulantie

KULKURIN VESILINJAT ?

Viesti Kirjoittaja dimitros »

terve taas kaikille ! minkännäkoiset vesiputkistot on teillä tehty ? kannatako vetä nin kuin omakotitalossa eli muoviputkilla prässätuila liitimeilla tai teräsputkilla ? voinko valmista sen vahvistettuila muoviletkuilla(taipuu hyvin) ja kunnon lemmarilla ? kulkurissa on lämminvesivaaraja 30l , 2kpl shurflo vesipumppua 10,7l tuotolla ,suihkukoppi ja 2 lavuaaria. kiitos etukääten kaikeista vastauksista !
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: KULKURIN VESILINJAT ?

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Edelliseen tein 10mm (sisähalk.) elintarvikeletkulla http://www.vapaa-aika.com/raikasvesilet ... nta-m.html ja klemmareilla, ekan vuoden jälkeen ku kiri klemmarit niin aika syvälle oli letkuihin uponnu. Ihan toimiva, helppo vetää, etrasta haarat ja "laatu"klemmarit. Jättää liitokset helposti tarkistettaviin paikkoihin niin ei pääse vuotamaan salaa. Letkussa tosin on aika kova virtausvastus.
Ens kerralla teen varmaan pexillä, vaikka siinä onki aika rajut lämpölaajenemiset. Talvella täräyttää kuumaa vettä auton pituseen putkeen niin putki venyy yli 10cm!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Kotilo
Kippari
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Loka 2013 21:39
Location: Eno

Re: KULKURIN VESILINJAT ?

Viesti Kirjoittaja Kotilo »

samaa asiaa ittekkin pähkäillyt vaikkei bussia vielä olekkaan ja pexiin päädyin miekin. Ja "pintavetona" jotta kaikki vuodot paljastuu nopeesti. lämpölaajentuma kannattaa ottaa huomioon.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: KULKURIN VESILINJAT ?

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Minä olen käyttänyt Röllissä ihan tavallista keltaista puutarhaletkua. Liittimet ja haarat ovat messinkisiä. Nuo muoviset tuntuvat väsyvän jäätyessään... Klemmarit veneosaston rosterisia.

Puutarhaletku on halpaa ja sitä on helpo pujottaa auton rakenteisiin. Painetta se tuntuu kestävän ihan hyvin, mutta liittimien on syytä olla kunnolla kiristetty. Olikohan tuo merkiltään Tricolor Honkkarin noutopihalta.

PEXiä sovittelin joskus, mutta homma sujui yhtä hyvin kuin anakondan rokotus.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Carman
Rattiamiraali
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Touko 2009 11:24
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula

Re: KULKURIN VESILINJAT ?

Viesti Kirjoittaja Carman »

Pexiä suojaputkessa laitoin, suojaputki tuo mahdolliset vuodot kootusti yhteen paikkaan.
Onhan se aika jäykkää tavaraa, tiukempaan mutkaan voi varovasti lämmittää kuumailmapuhaltimella.
Scania K112 -88
Ajokki Royal
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: KULKURIN VESILINJAT ?

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Kannattaa asennella putket laskulle niin että ne tyhjenee helposti kokonaan. Tavallisella pexillä ja puserrusliittimillä tulee kestävä.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: KULKURIN VESILINJAT ?

Viesti Kirjoittaja neppi »

Ooksää 'Rosvolinna' kokeillu tota Anakondan rokotushommaa? Et voi tietää!

N

Oho. Off topic!
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: KULKURIN VESILINJAT ?

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

neppi kirjoitti:Ooksää 'Rosvolinna' kokeillu tota Anakondan rokotushommaa? Et voi tietää!

N

Oho. Off topic!
Totta toinen puoli.. äkäiselle suokilpikonnalle silmätippoja.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
ansa
Rattiamiraali
Viestit: 320
Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
Truck: Scania K112 Vanhool
Location: Laihia
Member id: 106
Paikkakunta: Laihia

Re: KULKURIN VESILINJAT ?

Viesti Kirjoittaja ansa »

mulla on linjat ihan tota 10mm mustaa ilma putkea ja ilmapikaliitoksilla ja kulkee autossa pattereiden alla ,eivät muuten ole koskaan jäätyneet ,tyhjätty aina vain pumpulla kuivaksi käyttäen ;-)
dimitros
Kippari
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Huhti 2013 00:26
Truck: scania 113 1993vm.
Location: tuusula
Member id: 777
Paikkakunta: sulantie

Re: KULKURIN VESILINJAT ?

Viesti Kirjoittaja dimitros »

ansa kirjoitti:mulla on linjat ihan tota 10mm mustaa ilma putkea ja ilmapikaliitoksilla ja kulkee autossa pattereiden alla ,eivät muuten ole koskaan jäätyneet ,tyhjätty aina vain pumpulla kuivaksi käyttäen ;-)
hei ansa ! kestäko toi ilmaliitimet veden vuodosta ? onko pitkä aikaa sulla käytössä tämä systeemi ? muuten aika sopuhintaiset putket ja liitimet , ja kaikken lisäksi että saa rakentaa itse ja nopeasti - ei tarvitse maksaa ammatilaisille ...
Avatar
ansa
Rattiamiraali
Viestit: 320
Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
Truck: Scania K112 Vanhool
Location: Laihia
Member id: 106
Paikkakunta: Laihia

Re: KULKURIN VESILINJAT ?

Viesti Kirjoittaja ansa »

dimitros kirjoitti:
ansa kirjoitti:mulla on linjat ihan tota 10mm mustaa ilma putkea ja ilmapikaliitoksilla ja kulkee autossa pattereiden alla ,eivät muuten ole koskaan jäätyneet ,tyhjätty aina vain pumpulla kuivaksi käyttäen ;-)
hei ansa ! kestäko toi ilmaliitimet veden vuodosta ? onko pitkä aikaa sulla käytössä tämä systeemi ? muuten aika sopuhintaiset putket ja liitimet , ja kaikken lisäksi että saa rakentaa itse ja nopeasti - ei tarvitse maksaa ammatilaisille ...
kertaakaan ei ole mikään liitos vuotanut ,onhan noi liittimet tehty kestämään 12kilon paineen ja eipä se vesikään niin vieras asia noissa ilmalinjoissa ole vaikkakin se pyritään keinolla millä hyvänsä saamaan pois ilmalinjoista. mulla ainakin toimineet hyin ja helppo rakentaa ja päivittää uusia juttuja, tekisin samoin seuraavankin ;-)
Vastaa Viestiin